16 juni 2025, 23:31:34

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo allemaal,

Beau zit weer in een aparte kooi. Toen ik thuiskwam vanmiddag heb ik eerst eens gekeken hoe het ging. Beau kwam gewoon weer heel lief op m'n vinger uit de kooi. Toen de dames erbij losgelaten en dat ging ook goed. Af en toe zat hij weer hevig in Belle's oor te zingen, maar verder ging het goed. Toen ik ze er vannavond in deed echter, ging het weer mis. Beau ging meteen weer achter Belle aanjagen. Dus met de wetenschap wat er met m'n handen zou gaan gebeuren toch maar Beau eruit geplukt. En ja hoor, het is hem gelukt!! NOG harder dan vanmorgen grrrr :censuur :censuur :censuur. In m'n rechter wijsvinger heb ik nu 3 gaatjes zitten, als van een 3-tandige vampier, en in m'n linkerhand zit nu ook een gaatje extra. Hopen dat ik hem morgen vrijwillig in die kooi krijg, want ik zie het niet zitten dit iedere dag over te doen ::).

Hallo Henk,

Dat kun je wel stellen, een zéér zwaar puberend ventje. Maar ik had nog nooit eerder meegemaakt dat een mannetje al zó vroeg (9 maanden), zó fanatiek begint te puberen. Mijn vorige mannetjes zijn nooit zo fel geweest. Ik hoop dat het met deze oplossing goed gaat komen, want verder is het een intens lief beestje.

Groetjes, Sanna

Sanna

Pfff, Beau en ik hebben net weer een oorlog uitgevochten (en ja hoor! we zijn weer 1 zere vinger rijker...), maar IK heb gewonnen ;D. Beau zit helaas vanaf nu permanent in zijn kooitje. Vanmorgen toen ik ze eruit haalde was er nog niks aan de hand, maar ineens kreeg hij weer die waanzinnige blik in zijn ogen (ja echt!!) en ging hij Belle opjagen. Ach dat is zo zielig, ze zit dan helemaal piepend adem te halen op m'n schouder, hij gunt haar geen seconde rust. Want áls hij dan naast haar neerstrijkt, geef hij haar gauw een knouw. Dus vliegt ze weer weg en Beau er weer achteraan. Maar ik hem hem te pakken gekregen. Ik had m'n mouw om m'n hand, maar zelfs dáár beet hij nog keihard doorheen.

Affijn, plannen zijn iets gewijzigd. Er wordt zaterdag geruild. Belle gaat even in Almere logeren (zodat Beau haar niet meer ziet) en dan gaan we kijken of Beau Jessie lief gaat vinden. Zou voor Jessie ook mooi zijn, want die heeft geen partner meer en vorig jaar wilde ze zo graag een nestje... En Jessie is niet zo'n mensenvogeltje als Beau, dus de kans dat Beau nog mijn visite aan gaat vallen omdat "zijn vrouwtje" bij een "andere man" gaat zitten is er dan ook niet meer. Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. In de tussentijd heeft Beau kooiarrest. Wie weet wordt ie wel een klein beetje dikker door het verplichte stilzitten :D.

Groetjes, Sanna

carco

Jeetje ik zit jouw verhaal met verbazing te lezen.
Het kan dus nog erger dan hier zie ik wel.
Ik geloof graag dat je je radeloos voelt en ik hoop dat het gaat werken zo met Beau.
Je zal Belle alleen wel heel erg missen denk ik.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sanna

Citaat van: carco op 28 februari 2008, 23:26:03
Je zal Belle alleen wel heel erg missen denk ik.

Ja.... :'( :'(

Inmiddels zit Beau boven, want hij probeerde beneden zich dóór de tralies heen te wurmen. Was ook weer niet bevordelijk voor de rust in de tent. Maar dit gaat heel goed zo. Ik was bang dat Beau zou gaan roepen van boven, maar hij houdt zich lekker stil. Heel af en toe, als hij buiten ineens vogeltjes hoort (boven heb ik enkel glas). Ook is z'n gedrag veel beter boven, hij valt me niet meer aan. Scheelt natuurlijk ook dat hij een beetje bang is boven en er alles voor over heeft om die kooi uit te mogen ;D. Maar ik kan hem weer knuffelen en kroelen zonder dat ik meteen een piercing rijker ben. Alleen de kuif (antenne) staat bijna voortdurend omhoog ;). Beau mag zaterdag pas weer naar beneden, wanneer Jessie er is en de kooi is ingericht. Ik hoop dat hij haar een beetje lief vindt. Ik merk in ieder geval wel dat het dus helpt om Beau en Belle te scheiden. Dus als het met Jessie niet werkt, dan vrees ik dat er toch een andere oplossing gezocht moet worden. Dit kan ik Belle gewoon niet aandoen, dan ligt ze dadelijk een keertje op haar rug met de pootjes omhoog. Lijkt me ook niet de bedoeling ::). Belle en Pino zijn er momenteel bovendien niet echt kapot van dat ze alleen over zijn....

Groetjes, Sanna

Sanna

1 maart 2008, 21:39:49 #814 Last Edit: 29 januari 2009, 18:43:15 by Sanna
Vandaag was de dag van de grote verwisseltruuk: Belle ging mee naar Almere en ik ging naar huis met Jessie. Over Belle hoef ik me geen zorgen te maken. Die herkende alles nog en ze ging meteen bij Ivana zitten vrijen, de trouweloze... Maar goed, ze had wel meteen Brokkie achter zich aan, die was helemaal in luuuuuuuv... Arme Belle, is ze net Beau ontvlucht ::) :P.

Affijn, naar huis met een astmatisch vogeltje ;D ;D. Gelukkig was de storm inmiddels zo goed als gaan liggen. Kooi naar boven gesleept en in elkaar gezet en toen eerst maar Jessie erin. Daarna heb ik Beau van boven gehaald en hem erbij gezet. Was was allang blij dat hij weer wat ruimte om zicht heen had. Vanmorgen was hij zo zenuwachtig met die storm, dus toen is hij nauwelijks eruit geweest boven. Dus elke keer als ik in mijn slaapkamer kwam, probeerde die spriet zich dóór de tralies heen te persen :o. Gelukkig is het geen beestje dat in zo'n geval gaat roepen (zoals Pino bijvoorbeeld :-X). Maar goed, Beau bij Jesse.... doet die etter potverdrie alsof er de afgelopen dagen helemaal niks aan de hand was!!! >:( Als de onschuld zelve ging meneer zich heerlijk rustig zitten poetsen. Momenteel zit alles aardig rustig. Af en toe hoor Jessie blazen en Beau pruttelen, maar dat is meer zoiets van: "ik ken het hier niet, waar moet ik zitten??!" Ik hoop dat dit een goeie stap was en dat ze elkaar helemaal gaan zien zitten :D.

Zoek de vogies ;D

Ze zitten nu lief naast elkaar te slapen.... min of meer ;D.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hoi sanna,

ik kheb het niet helemaal mee gekregen, maar hoop voor je dat het werkt!!

Groetje Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Ivy

Hoi Sanna.
Ik hoop dat het werkt, en dat Beau helemaal gek wordt op Jessie en Jessie op hem.
Belle is niet van mijn schouder af te slaan haha, ze ging zelfs mee naar de badkamer toen ik wou douchen maar onder water wou ze niet. Zat ze haar squeeky toy geluidjes te maken als ik haar wou laten opstappen om mee te laten douchen :)
Ik wacht met smart op de update van vandaag  :D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Sanna

Hai Ivana,

Sja, dat is Belle-delle ten voeten uit; allemansvriendin... Maar ik weet in ieder geval dat ze het bij jou ook naar haar zin heeft, dus dat maakt het allemaal weer een beetje minder erg.

Het gaat hier vooralsnog voorspoedig. Beau en Jessie kunnen prima een kooi samen delen. Beau wil niet eens op m'n vinger stappen als ik m'n hand in de kooi doe. Hij vindt de kooi eigenlijk ontzettend leuk en is hem helemaal aan het verkennen ;D.

Jessie is ietsje minder blij. Die snapt er helemaal niks van dat ze niet de hele dag uit de kooi mag volgens mij. Maar ik wil nog heel even wachten voordat ik die twee laat fladderen. En dan mogen ze er eerts pas uit als het donker is, want we moeten natuurlijk niet hebben dat Jessie per ongeluk tegen een raam vliegt ofzo.

Samen in de kooi gaat dus prima. Het probleem met Belle en Beau in de kooi was altijd dat, wanneer Beau eens een keertje naar Belle zat te happen, Belle meteen wegklom en zich dus door Beau liet opjagen. Nou, daar heeft Jessie niets mee te maken hoor, die hakt gewoon terug ;D ;D. Dus dat gaat prima. Jessie laat zich absoluut niet van haar plekkie jagen door Beau en ik geloof dat Beau het al niet eens meer probeert.

Dus, al met al.... als deze twee eigenwijzelingetjes besluiten dat ze elkaar eigenlijk wel leuk vinden, zijn denk ik alle problemen opgelost. Duimen jullie mee?? ;) :D

Groetjes, Sanna

Anja

Monky

Hi Sanna,

Het is dus gebeurd. Je hebt dus Jesse  :) Ik hoop echt voor jullie dat dit gaat werken.

Komt Belle dan wel weer terug? Of blijft ze bij Ivana?

Ik duim met je mee, hoor  :)

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Nee, het is de bedoeling dat Belle gewoon weer terugkomt hoor. Zodra Beau en Jessie gaan vozen mag Belle terukomen ;D. Dus als ik iets van wederzijdse vriendelijkheid bemerk gaat er direct een blok aan de kooi :D.

Groetjes, Sanna

Monky

:D :D :D

Ja? Ga je ervoor? Wat leuk dat je voor jongen gaat... als ze elkaar tenminste leuk vinden  ;D Goh... dan worden Yaro en Yara weer oom en tante... wat leuk  :D

Ik duim extra hard  ;)

Groetjes,
Monky

Sanna

Ja joh! Anders zit ik straks wéér met een opgefokte Beau :-X :P. Zit ik niet echt op te wachten... ;D

Groetjes, Sanna

carco

Ik hoop echt voor je dat dit de oplossing is en de agressie zo is afgelopen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!