2 augustus 2025, 19:30:45

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

aad

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Ivy

Hoi Sanna, Belle, Beau en Pino!

Wij wensen jullie een gelukkig 2008!
Ivana en de schatjes

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

ROCKS

-x-liefs van Nellie-x-

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Sally

Ook namens Kenji & Pietje

En natuurlijk ook van mij ;)

Groetjes Sally

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal wensen je

een gelukkig en voorspoedig

2008

Vanwege

Marc, Diane en Leentje

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Kaatje

Hoi Sanna,

Groetjes Karin en de valkjes  :D

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Fijne jaarwisseling.

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Sanna,

Hoe is Beau er onder? Nog steeds een beetje onder de indruk? (Ik las je stukje bij 'gedrag'.)

Hopenlijk krijgt hij nu wat rust in zijn lichaam en daardoor ook rust voor Belle!

De eerste keren is het wel goed opletten als hij gaat vliegen, maar hij zal snel gewend zijn. Doordat hij meer moeite moet doen met vliegen, raakt hij ook meer energie kwijt.

Hopenlijk hoef je dit maar eenmalig te laten doen. Het blijft toch altijd even slikken he? Het is niet zo dat je met gemak de schaar pakt (of laat pakken). Maar het is zo weer bijgegroeid!

Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Liefs, Gerda

Sanna

Hoi Gerda,

Je bent me net voor ;D.

Ja, Beau is dus toch onder het mes gegaan. De afgelopen twee weken ging het zo goed dat ik er niet meer over peinsde om z'n vleugeltjes te knippen. Maar gisteren was hij in een duiveltje veranderd :o. Hij bleef maar achter Belle aanvliegen en ik was bang dat Belle er bij neer zou vallen. Ze kon niet eens meer landen, want dan zat Beau al bovenop haar, dus ze moest blijven vliegen. Uiteindelijk kreeg ik haar te pakken en kon ik haar in de kooi stoppen om bij te komen.

Na een half uurtje leek Beau ook wel weer bedaard, hij zat in ieder geval lekker op de kooi te pitten, boven Belle. Dus ik probeerde nog even hoe het ging. Vreselijk, het leek nóg wel erger te gaan!! Dus uiteindelijk Belle weer kunnen pakken en in de kooi. Maar Beau was inmiddels ook zo over z'n toeren dat hij alles aanviel wat bij de kooi in de buurt kwam. Pino moest echt benen maken als ze per ongeluk op de kooi landde (om te eten), want hij  greep meteen venijnig naar haar tenen. Hoe venijnig kwam ik zelf een paar minuten later achter, toen ik me even naar Belle overboog om te kijken hoe het met haar ging: Beau kwam letterlijk op me afgerend met z'n bek opengesperd en de vleugels wijd. Nu wordt ik niet zo snel bang van een klein pruts vogeltje, dus ik negeerde dat vrolijk. Maar Beau neemt een jump vanaf de kooi in m'n haar, rent naar m'n gezicht en bijt me vol in m'n wenkbrauw. Ja, dat kan dus echt niet!! Maar Beautje was zo opgefokt dat ik hem niet te pakken kon krijgen.

Uiteindelijk heb ik dan toch Belle maar als lokvogel gebruikt ::). Ik zette de kooi open (waar Pino ook meteen in kroop om te eten) en binnen een paar minuten vloog Beau zo met een boogje de kooi in ... om daar meteen Pino te killen (als ik hem de kans had gegeven) >:(. Dus ik heb Beau dan maar gegrepen en in de reservekooi gezet en ik heb Ivana gebeld om Beau te knippen. Gelukkig had ook zij tijd gisteren en kon ik er 's middags meteen heen.

5 Veren lichter aan iedere kant was Beau natuurlijk flink onder de indruk, vers mishandeld en in een vreemde huiskamer. We hebben nog even op de vogelkamer gezeten om te kijken hoe Beau zich zou gedragen en hoe goed hij nog kon vliegen. Nou was het weer een beetje jammer dat Beau gewoon z'n vader zat uit te dagen en dat Sammy toen maar wegliep ::). Ik had op wat meer vaderlijke 'steun' gehoopt, *zucht*.

Toen ik thuis kwam heb ik hem bij Belle en Pino weer in de kooi gedaan. Dat ging redelijk goed. Af en toe nog even een hap, maar eenmaal donker zat iedereen wel rustig. Dus vanmorgen heb ik ze eruit gelaten. Beau heeft best een goed geheugen, dus die kon ik er niet uithalen (normaal gesproken wacht iedereen altijd netjes tot ze op m'n vinger kunnen stappen om eruit te gaan ;D). Ik heb hem nu echt met trosgierst naar buiten moeten lokken....

Eenmaal buiten kwam hij er al meteen achter dat hij het einde van de kamer niet meer kan halen. Dus toen hij in de lucht probeerde om te draaien om dan maar op de boekenkanst te landen, eindigde hij prompt achter de tv :P. Hij is nu wat rustiger, heeft wel door dat hij niet meer alles kan. Maar ik zal veel aandacht aan hem moeten besteden om z'n vertrouwen weer te winnen, want momenteel kan hij m'n bloed wel drinken ;D ;D. Ik ben benieuwd hoe het van de week verder gaat.

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Sanna,

Zo zeg die Beau. Wie had dat durven dromen.

Je hebt een goede beslissing genomen. Ik hoop dat hij bij gaat draaien en dat jij zijn vertrouwen weer weet te winnen.

Succes ermee.

Groetjes Anja

Ps Hoe is het met het pootje van Belle(als ik me niet vergis) ?