1 november 2024, 01:32:57

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Anja,

Nou, ik weet niet wat ik meemaak, ik zit met een beduusd en bedeesd Beautje op m'n schouder ;D. Ik mag hem gelukkig weer kussen en kroelen, maar hij voelt zich erg afhankelijk van me. Hij heeft mij als tussenstation nodig om de kamer over te steken ;). Hij mist echt wat, dat kun je goed merken. Maar het beste nieuws: het felle, bezeten versiergedrag is verdwenen! Dus ik denk inderdaad dat het een hele goede beslissing is geweest. Het werd echt té erg.

Belle maakt het vooralsnog goed vandaag. Ik heb haar niet meer raar zien doen met haar pootje. Ik denk dat het gisteren toch ook mede veroorzaakt werd door het gejaag van Beau, en wat dat betreft heeft ze het vandaag stukken rustiger. Als ik er goed over nadenk, heb ik haar wel eens vaker zien misstappen, alleen viel het me nooit zo op dat er dan wat mis zou zijn. Misschien is het iets aangeborens, als ze zich heel erg druk maakt of zo. Wanneer ik het weer begin op te merken wil ik eens naar dr. Van der Horst bellen, kijken of die er wat zinnigs over kan zeggen. Verder kijk ik maar gewoon even aan hoe het gaat. Ik denk dat er nu wel rust in de tent is gekomen.

Groetjes, Sanna

Sally

hallo Sanna,
Wat vervelend allemaal... Toch raar hoe een valkje zo kan veranderen he.
Je hebt in ieder geval een goede keuze gemaakt door hem te kortwieken.
Ik hoop dat jij zijn vertrouwen terug kunt winnen.
Veel succes!!

Groetjes Sally

Sanna

Hoi Sally,

Over dat vertrouwen terugwinnen maak ik me niet zo zorgen hoor, dat komt wel goed. Hij is gewoon even beledigd ;D. Maar ja, dit kan dus geburen met een mannetje dat in de pubertijd komt. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog niet eerder had meegemaakt hoor, maar ik ben wel blij dat dat kortwieken lijkt te helpen.

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Gerda

Hoi Sanna,

Hoe is het nu met Beau? Is ie al weer wat bekomen van de 'schrik'.
En laat ie Belle nu een beetje met rust?
En ben jij er al een beetje aan gewend?

Liefs, Gerda

Sanna

Hoi Gerda,

Nou, Beautje vindt toch wel dat ik hem wat afgepakt heb hoor. Hij is nu niet het knuffelbeestje dat hij was voordat z'n hormonen gingen opspelen. Ik kan hem wel knuffelen en kroelen en kussen, maar hij ondergaat het meer passief ipv dat ik hem er van zie genieten. Ik hoop nog wel dat dat een beetje terugkomt. Verder is hij gewoon een heel stuk rustiger geworden. Hij heeft nog wel steeds tijden dat hij een beetje loopt te fluiten en te zingen, maar dat is ook wel minder. Belle heeft in ieder geval nu aanzienlijk meer rust gekregen en dat was eigenlijk het belangrijkste voor mij. Want het arme beeste ging er finaal aan onderdoor. Ook heeft Beau nu niet meer zo de drang om haar voortdurend te versieren wanneer hij naast haar zit. Dus ze kunnen nu ook rustig naast elkaar zitten. En ik merk ook vooral dat wanneer ik eens tegen Beau op moet treden, dat hij nu inbindt ipv de pitbull-greep op mijn vingers toe te passen. Dus wat dat betreft is alles veel beter. Maar ik hoop wel dat Beau nog een beetje vrolijker gaat worden. Het komt nu op mij over als depressief. Gek hè?

Liefs, Sanna

Gerda

Hoi Sanna,

Dat was met Spikey de eerste week ook zo. Ik zou het niet depressief noemen, maar een beetje timide!
Maar straks weet hij gewoon zijn beperkingen en kan hij er beter mee omgaan.

Geef hem maar lekker positieve aandacht!

Liefs, Gerda

♥Debby♥

Hoi Sanna, moest even een stukje terug lezen maar wat een verhaal joh.. Beau in je wenkbrauw.. auw!

Ik snap goed dat je hem hebt laten wieken en ik hoop van harte dat hij snel weer de oude vertrouwde beau wordt..

Succes met je kleine pitbull

Groetjes Debby

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sanna

Hai allemaal,

Het gaat inmiddels al wat beter met de kleine pitbull. Langzamerhand begin ik m'n oude Beautje terug te zien. Hij is weer heel aanhankelijk naar mij toe aan het worden, als hij op m'n schouder zit moet hij knuffelen ;D. Gisteren waren mijn ouders op visite en Beau heeft maar 1 keer in m'n vaders oor gehangen ::).... wel weer een beetje jammer dus. Maar hij begint gelukkig weer wat praatjes te krijgen en ik vind hem niet meer zo 'down'. Dus we gaan de goede kant op ;D.

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Nou Sanna, wees blij dat het je vaders oor was en niet die van jou! hahahaha..

Fijn dat hij weer wat meer in z'n oude doen komt!

Fijn Weekend!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi Sanna,

Fijn dat het met Beau de goede kant uit gaat. Dat ie weer lekker de oude Beau aan het worden is.

Het is dus net als Jeckkle en Hyde geweest ;D ;D

Groetjes Anja

*Manon*

Citaat van: Sanna op 11 januari 2008, 19:20:25
Gisteren waren mijn ouders op visite en Beau heeft maar 1 keer in m'n vaders oor gehangen ::)....

Hoi Sanne, Wat heb ik moeten lachen om dit verhaaltje van je vaders oor!
Eigenlijk is het wel triest natuurlijk, maar je schrijft het op zo'n manier dat Beau normaal veel vaker in je vaders oor hangt  ;D ;D ;D
Hoe is het met je vaders oor dan eigenlijk, zit ie er nog aan?? ;D ;D ;D :-[

Ik ben wel geschrokken hoor van je verhaal, maar gelukkig lees ik dat het toch weer de goede kant op gaat met Beau!
Als ik het goed begrijp komt dit door de puberteit?
Hopelijk is het snel voorbij en is Beau ook weer heel lief voor je andere valkjes.

Groetjes Manon

Sanna

Klopt Manon, puur en alleen hormonen. Voor die tijd was Beau zo'n engeltje, dat het haast niet te geloven is hoe hij veranderde. Maar je zag gewoon aan dat beestje dat hij compleet gefrustreerd was. Ik heb wel eerder mannetjes gehad, maar dit gedrag had ik ook nog nooit meegemaakt hoor. Die anderen kwamen gewoon zonder problemen door de puberteit. Maar Beau had het nodig op z'n plaats gezet te worden. Nu is hij gedeeltelijk afhankelijk van mij en dat is direct in zijn gedrag terug te merken. Ik zal hem dus nu de baas moeten blíjven en dan hoop ik dat dit gedrag niet meer terugkomt. Maar wat ik van anderen hier op het forum heb gehoord, is in zo'n geval 1 keer kortwieken normaal gesproken voldoende. Dus daar gaan we nu dan maar even van uit ;D.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

ik moest ook wel even lachen om het verhaal van je vaders oor.  ;D ik zie het nl al helemaal voor mij ;D
het zijn ook deugnieten.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi Sanna,

Wat kan een valkje dan veranderen door hormonen hé!
Ik hoop dat de rust en de vrede snel weer terugkeert en dat Beau weer dat schatje wordt wat ie eens is geweest. ;D

Groetjes Manon