7 mei 2025, 19:58:07

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

Jeetje!!:S
Mijn cavia zit altijd op zaagsel..:S..
Wat een verontrustend bericht inderdaad..Ik zal eens rondvragen wat een goed alternatief is voor me cavia..die maken de boel harstikke nat ze plassen overal:S..
Maar ook natuurlijk voor iedereen die een nestje heb met xzaagsel erin:S
wel goed dat je het gevonden heb!

Sanna

Ik heb gisteren in de plaatselijke dierenwinkel een zak hennep kunnen kopen. Dit wordt ook wel als bodembedekking voor vogels gebruikt. Het voelde ongeveer even zacht als houtschaafsel. Mika vooral vond het erg vreemd, want het ruikt natuurlijk weer anders. Maar uiteindelijk is hij wel weer het broedblok ingegaan. Mika gedraagt zich trouwens meer als een zwangere dan Sherry: sepia-knagen, in en uit het broedblok kruipen, Sherry roepen als hij erin zit......

Groetjes, Sanna

Sanna

Joehoeeeeeee!!! Feest!! Het eerste ei ligt in het blok ;D ;D ;D Had ik het dus toch goed gezien dat ze er zin in hadden ;). Gisteren is het eerste ei gelegd. Ik dacht het gisteren al, want Sherry zat iedere keer in het blok. Maar ik wilde haar nog niet storen, want ik wil niet dat ze zich daar niet veilig voelt. Stel je voor, begint ze eindelijk te nestelen en dan zou ik haar rust verstoren voordat ze haar eerste ei zou hebben gelegd! Dus ik heb haar met rust gelaten. Maar nu heeft ze vanacht in het blok geslapen. Dat is helemaal niet des Sherry's, dus toen ze er vanmorgen even uit ging heb ik gauw gekeken. Ja hoor, een prachtig wit eitje! Toen Sherry er eenmaal uit was (en een monsterlijke poep had gedropt :P...) kroop Mika erin om het ei te bewaken. Wat een schatje is dat beest toch. Ik had verwacht dat hij gehakt van m'n hand zou maken, maar hij laat keurig toe dat ik erin zit. Ik kan zelfs het eitje oppakken wanneer hij in het blok zit :-*. Laat ik dat maar niet bij Sherry proberen ::)....

Toch blijven het gekke kippen die twee. Valkes horen pas vanaf het tweede ei pas te broeden. Nee, die van mij gaan direct aan de gang. Nou ja, des te eerder is het jong eruit ;D ;D. Dat is, als het bevrucht is natuurlijk ::) en dat zal ik pas over een paar dagen weten... Na hoeveel dagen kun je ook al weer schouwen??

Groetjes,
(oma) Sanna ;D ;D

*Manon*

Hoi hoi Sanna,

Wat geweldig leuk een eitje!!

Gefeliciteerd hiermee, het gaat nu leuk en spannend worden hé  :D :D

Schouwen kun je doen na ongeveer 4 dagen broeden, dan zie je heel dunne adertjes lopen in het eitje en dat is heel erg leuk om te zien... ach, eigenlijk is alles leuk als het om nestjes gaat...

Veel plezier ervan!

Groetjes Manon

Sanna

Hoi Manon,

Ja, ik weet het, is geweldig om te zien ;D. Ik heb 6 jaar geleden ook al eens een nestje gehad, maar ik wist niet meer hoe lang je moest wachten met schouwen. Spanneeeeeeeeeend....!!!

*Manon*

Komt vast goed meid, las dat je ook erg veel afgevallen was....

Gefeliciteerd daarmee  :-*

Liefs Manon

Sanna

21 februari 2011, 19:57:27 #1506 Last Edit: 22 februari 2011, 08:30:11 by Sanna
Dank je wel ;D ;D (ik zal het buurtcafe nog even updaten... ::) :P)

lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Ja joh Lynette, Mika is zo'n scheetje! Hij wil nu zo veel gekroeld worden dat hij bij mij ook weer erom komt vragen :-*. Ik denk dat Mika een hele goeie papa wordt. Momenteel plukt hij Sherry ook niet meer, dus ik hoop dat dat weg blijft.... Nou nog eens zien hoe Sherry met de kinders om zal gaan.

Groetjes, Sanna

Sanna

Jeej! Helemaal vergeten te melden: gisteren ei nummer 2 ontdekt en verschillende wipwaps gezien :D. Ik weet niet zeker wanneer ze het ei gelegd heeft, het kan de avond daarvoor zijn geweest of 's nachts. Vanmorgen wilde Sherry niet erg uit haar blok komen, dus wellicht dat er zo een nieuwe verrassing voor me ligt ;). Vanmorgen heb ik even stiekum het eerste eitje geschouwd, maar natuurlijk was er nog niets te zien ::). Ik blijf duimen...

Groetjes, Sanna

Caroline

Gaaf!!

Succes met dit nestje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Echt spannend Sanna :D

Hoop dat er snel wat mooois in de eitjes te zien zijn  ;D
Spanning :D hihihi bloedvaatjes kijken...  :P

Groetjes lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Vannacht is ei nummer 3 'geboren'. Schouwen levert helaas nog niets op....

Groetjes, Sanna

Anja

Gefeliciteerd met de eitjes.

Sanna

Dank je wel. Gisteren nog een vierde ei gelegd, maar nog nergens adertjes in te zien :-\.