7 mei 2025, 00:41:11

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Anja

Ik weet eigenlijk niet wanneer je dat zou moeten zien. Toen ze hier eitjes hadden heb ik nooit geschouwt.

Sanna

Na een dag of vier moet je adertjes kunnen zien. Maar tot zover nog niks :(. Dus ei nr. 2 is ook onbevrucht. Ik heb zomaar het idee dat de rest ook niet bevrucht is. Ik denk dat het aan Mika ligt. Anderhalf jaar geleden hebben Mika en Sherry ook een nestje gehad en niks bevrucht. In de tussentijd had meneer diverse keren bovenop Joepie gezeten, die natuurlijk ook meteen eieren begon te leggen, en die waren óók allemaal onbevrucht. Dus òf Mika kan niet raak 'schieten', òf hij is onvruchtbaar. Zonde van alle moeite en energie die ze erin steken. Dus hierna ga ik de broedkooi maar opruimen, ik ga ze niet meer laten broeden. Sherry legt toch geen eieren als ze geen broedblok heeft (in tegenstelling tot Joepie).

Misschien dat er in omgeving Utrecht iemand nog z'n moederloze eitjes bij een broedend koppel kwijt moet? Dan kunnen Mika en Sherry ze wel uitbroeden.

Groetjes, Sanna

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Ja, zeker. Ik had zo graag weer eens kuikentjes gehad... :-\

Sanna

Jeetje, Sherry blijft aan de gang :P. Gisteren heeft ze ei nr. 5 gelegd. Volgens mij hield ze de vorige keer op bij 3 eieren. Jammer dat de eerste 3 zowiezo onbevrucht zijn. Ik heb ze ook niet meer zien wipwappen, maar nu ben ik de laatste week ook niet echt veel thuis geweest. Dus in principe zegt dat niets. Afwachten dan maar, maar ik reken eigenlijk nergens meer op.

Ik kom er nu wel achter wie de grote rotzooimakers zijn zeg! De kooi waar Joepie en Pino in zitten zie je bijna niks onder liggen, maar rond de kooi van Mika en Sherry is het een zooitje! :-X En dat terwijl Sherry het grootste deel van de dag in haar blok zit :P.

Groetjes, Sanna

Bello

Het kan ook zijn dat ze pas na het laatste eitje echt gaat broeden. De eitjes niet weghalen hoor.

Dus nu het 5e eitje, wacht nog ff of er nog een eitje komt en ga dan pas uitrekenen wanneer je de donsjes kunt verwachten.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sanna

Nee, ik gooi zeker niks weg. Maar met dat broeden zit het wel goed hoor. Madam is niet van de eieren af te timmeren ;D. Ik til haar iedere morgen van haar eieren (met gevaar voor eigen leven ;D) zodat ze even vliegt en een enorme drol kan dumpen :P.

lynette

Hey Sanna,

Wat jammer dat je steeds geen bevruchte eitjes heb gehad van Mika. Hoe is het verder met het valkengespuis? En is Mika bijna al zijn pareltjes al kwijt?

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hee Lynette, tijd niet gesproken! Nee hoor, Mika heeft al z'n pareltjes nog. Ik zat me er toevallig van de week nog over te verwonderen. Ik vind het niet erg, ik vind die pareltjes wel leuk. Maar bevruchte eieren verwacht ik niet meer van ze. En ik ga het ook niet meer proberen ook. Voorals Sherry wordt graatmager, want broeden doet ze heel gediciplineerd. Maar ze broedt gewoon al haar reserves weg! Bovendien zijn ze allebei niet fors gebouwd, dus dan krijg je ook iele jongen. Achteraf is het maar gewoon beter om niet te doen. Ik had het dolgraag nog een keer meegemaakt, maar dan zou ik gewoon goede forse ouders moeten hebben. En ik ga niet meer vogels in die kooi stoppen en ook wil ik geen tweede kooi in de kamer. Dus het blijft hier bij ;D.

Groetjes, Sanna

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Vandaag de vogeltjes weggebracht naar hun logeeradres (wat is het stil in huis :(). Vrijdag ga ik met vakantie. Nog 1 dag werken en dan inpakken. Heb er zin in ;D ;D ;D. De vogeltjes zitten wel goed ;).

Groetjes, Sanna

Caroline

Fijne vakantie.  :D

Geniet er extra van na je mega metamorfose.  ;)

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

;D ;D ;D ga ik zeker doen!!

O ja, dit ben ik nu:

Groetjes, Sanna

Caroline

:o :o :o

Ik heb je meerdere malen live gezien maar zou je nu straal voorbij zijn gelopen, ik zou je niet herkend hebben ... jeetje meid, wat een geweldige topprestatie!!

Super!!!!!!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Sanna,

Het gaat goed met je birdies zover. Ja... nu zijn ze tijdelijk onderdeel van My Cute Little Birdies  :)

Het heeft wel de interesse geprikkeld van mijn valkjes. Ik heb ze nog nooit zo vaak met z'n allen aan die kant van de volière zien zitten.

Nogmaals fijne vakantie  :) en een knuffeltje van je valkjes.

Groetjes,
Monky