4 mei 2025, 03:04:18

Nieuwe valken

Gestart door Lique, 26 juli 2003, 17:20:56

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Irene en Cobie,

Ehhh dan moet ik ze eerst tellen, maar de valken voor buiten, tel ik liever niet mee, dan komt dat ook zo opschepperig over ( he cobie ;D ;) )
Maar inderdaad, ik vind ze ook echt plaatjes, prachtig zijn ze, en cobie, nu zijn wij ook familie he. Want jouw Daffy, is een zusje van mijn Chanel ;D ;D
De valkjes wat ik heb aangeschaft, vindt Peter hartstikke leuk, en hij staat gelukkig helemaal achter mij. Maar een voliere zonder valkjes is ook niet echt wat...

groetjes Lique

Natanella

Hoi Lique, hoe kom je toch altijd weer op zo`n korte termijn aan zulke mooie valkjes! Heb je daar een neus voor ofzo ;)

Wel weer leuke namen :D. En zijn ze ook tam of zijn het echte volierevogels? En: ben ik ook benieuwd naar: hoeveel koppels is het streven voor je voliere?

Kun je het zelf allemaal nog wel bijbenen? En houdt je ze eerst allemaal apart ed?
Ze ziet: ik zit vol met vragen...
groetjes, Anita

Lique

1 augustus 2003, 03:21:41 #32 Last Edit: 13 april 2006, 12:52:40 by Lique
Hoi Anita,

Zoo hee wat een vragen ;D ;)
Nee, ik heb geen neus voor valkjes, maar ik liep toevallig tegen ze aan in de pet's place.
Er waren een paar nesten binnengekomen, lutino's, witmaskers, wildkleur en cinnamon.
Ze zijn allemaal tussen de 7 en de 12 weken, hebben ze verteld, maar ik schat, dat de cinnamon al ietsje ouder is.
De anderen waren inderdaad jonger.
Dank je wel, ik vind de namen zelf ook helemaal geweldig.
Het aantal koppels wat we in de voiliere gaan doen, is nog onbekend.
Kenzo is niet tam,
Nina wel.
Ricci niet echt, maar komt wel op je hand zitten
Shafali is niet tam,
Chanel is ook niet tam.
En sjimmie een klein beetje.
Sjimmie komt zondag naar de voliere toe.
Ik heb op de P.c. een apart gedeelte, over alle valken, ook van de jongen, ik houd alles goed bij.
Aan wie er een is verkocht en dergelijke.
Zo kan je altijd wat terug lezen.
Ook van de voliere valken, heb ik een apart gedeelte, waarin ik alles bijhoud.
Ik heb Nina, Ricci en Kenzo eerst apart gehouden, ook om ze te observeren.
En Shafali en Chanel heb ik maar eventjes apart gehouden, maar die vermaken zich nu ook prima in de voliere.

Tuurlijk, je mag alle vragen stellen hoor hahahah,

Groetjes Lique

Barbara

1 augustus 2003, 06:00:42 #33 Last Edit: 1 augustus 2003, 06:01:12 by Barbara
'Shafali fleur rare' zeker, van Yves Rocher? Trouwens ook 2 leuke namen, Yves en Rocher  :D Leuk idee hoor, parfumluchtjes gebruiken! Luxer dan een chipsmerk, zoals mijn Croky in elk geval!  :D Ik noemde vroeger mijn ratten altijd naar de bandleden van Bon Jovi, mijn favoriete band toen, maar na 5 ratten waren ze allemaal gebruikt.... Maar wie weet breng ik iemand nog op een ideetje om namen te verzinnen voor valkjes.. en dan natuurlijk wel een band uitkiezen met veel bandleden!

Mooie valkjes ook hoor!

ikkie

tipje
het volendammer fisserskoor
leden genoeg voorlopeg  :D
alhoewel
dan hebbie binnen de kortste tijt 30 falkjes
en heten ze allemaal jan of jantje :-s
dan maar het urker fissereskoor mischien :D

groetjes
ikkie

Barbara

Haha, ikkie jij bent grappig!

clowntje46

Hoi meiden
Ja wat een schitterende valkjes zeg vooral  die van cobie vind ik heel erg mooi ( sorry hoor lique )  :P
Ik ben ook wel blij met m,n Lucky als ze het haalt  :-/ het zal hele hoop uithoudingsvermogen kosten maar ik ga d´r voor hoor heb hier ff foto van  meiske/manneke ? erbij gedaan
Groetjes Ans

Paul

Hoi Ans,
Wat is lucky een mooi valkje zeg die moet het gewoon halen want daar heb je echt een hele lieve en mooie valk aan straks.
Hij zal niet meteen met een dag helemaal de oude zijn maar elke keer als ie de volgende dag haalt is de kans groter dat ie er doorheen komt.
in elk geval heel veel sterkte met lucky en we weten dat je er alles aan doet om hem te helpen :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Ans,

Wat een lieffie zeg. Deze moet het echt halen.
Zoals Paul het al zei, moet het gewoon een supervalkje worden.
Ik zal er echt heel erg hard voor duimen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Mariska,

Lucky heeft het niet mogen redden. :-/

groetjes lique

Kolkkie

Hoi Lique en Ans,

Lique, ik las het net :'(. Ik vind het erg jammer dat Lucky het niet gehaald heeft.

Ans, veel sterkte met het verlies van Lucky. Je hebt echt hard voor het leven van Lucky gevochten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Hoi Ans en Lique,

Wat verdrietig dat Lucky het niet heeft gered! Maar gelukkig heeft hij wel de kans gehad, alleen zo jammer dan als het toch niet lukt!

Veel sterkte!