9 mei 2025, 09:32:08

Veranderen van parels??

Gestart door Tjerk, 31 augustus 2006, 11:32:46

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

ik heb hier een Witmasker Opaline Bont popje van 2005. Maar het lijkt net of zij steeds witter en witter word. Het zwart liep alleen over de vleugels heen. Maar nu loop over de rechter vleugel een hele witte streep overdwars waar eerst zwart met parels zaten.

Ook heb ik een Witmasker Cinnamon Opaline split Bont popje uit 2005 waarvan de parels op de rug helemaal van motief veranderd zijn. Ze is er zeker veel mooier van geworden.

Wie kan mij zeggen waar dit mee te maken heeft?

Groeten Tjerk

Ludo

er wordt in het algemeen vergeten dat valkparkieten slechts in hun tweede en soms zelfs in hun derde levensjaar hun definitief vederkleed krijgen.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Tjerk

Hey,

dus dit wil zeggen dat wanneer je bijvoorbeeld een Bont Opaline valkje koopt uit dat kweekjaar bv. 2005 hij pas in 2006 รก 2008 eruit ziet zoals hij er uiteindelijk uit komt te zien. Toch vind ik het wel raar, maar goed ik heb het met mijn eigen ogen gezien, dus zal het wel kloppen.

Groeten Tjerk

Mara

Ik heb een valk die ook steeds lichter werd naarmate hij ouder werd. En het is bekend dat bij meerdere soorten (rosella's bijvoorbeeld) er ook langer over doen voordat ze hun definitieve verenkleed hebben.