6 mei 2025, 23:58:46

De Valkenburcht 2006

Gestart door Suzanne, 30 augustus 2006, 07:58:21

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Tijd niks van mij laten horen. Mijn kweekseizoen is pas in juli begonnen, omdat ik met zware rugklachten bed heb moeten houden, en omdat ik een maand op vakantie geweest ben.

Na de teleurstellende resultaten van vorig jaar, wilde ik nog niks plaatsen totdat de valkjes wat ouder zouden zijn.

Van de meeste valkjes weet ik niet meer wie de ouders zijn, omdat ik nogal wat jongen overgelegd heb ivm onervaren koppels. Ik heb daarvan niks bij gehouden (vanwege de vele doden vorig jaar). Er zijn wel wat jongen overleden, maar dat is denk ik te wijten aan de onervarenheid van de koppels.

Loki heeft een hele harem om zich heen verzameld (3 popjes). Daardoor weet ik dus ook niet wie de moeder is van hun jong.

Dit is in ieder geval het jong van Loki (geparelde witmasker split voor bont, x2 cinnamon). De moeder is of Snowy (albino) of Spooky (cinnamon bonte witmasker). Ik vind het zelf een prachtig jong, met nu al zo'n volle kuif. Als het goed is, is het een popje (bij beide moeders komt dat er uit). Daar ik deze mutatie nog niet heb, hou ik haar zelf.

Grmbl, het uploaden wil niet lukken. Ik moet nu naar mijn werk, dus de foto's houden jullie tegoed.

Groetjes

Suzanne  ;)

ps: ik heb op dit moment 11 jonge valkjes en 4 jonge kakarikies zitten  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

ManjaV

Hoi Suzanne,

Leuk dat je er (weer) bent, ik zal zeker je dagboekje gaan volgen :D
Ben benieuwd naar Loki met zijn harem ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Suzanne
Leuk weer eens wat van je te horen.
We hebben je wel gemist hoor.
Hopelijk kom je nu weer vaker op het forum, en kunnen we je belevenissen weer volgen.
Groetjes Riny :D

Mandy

Hé dat is lang geleden, leuk dat je er weer bent. :)
Wel vervelend van je rug. :-\
En die Loki hahaha, van zijn ouders heeft hij het niet want Jut&Jul zijn een echt trouw koppel. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi,

Dank jullie voor de reacties  ;D.

Ik probeer nu maar foto's te plaatsen mbv een andere site, aangezien het met valkparkiet.com nog steeds niet wil lukken, grmbl.

Dus eerst eventjes 1 foto's proberen, en als die lukt zet ik de rest er ook op.

Dit is het jong van Loki en Snowy/Spooky, wat ik ga houden. Het is een geparelde witmasker. Hartstikke leuk ding. Lekker nieuwsgierig en helemaal niet bang.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Daar ben ik weer. Het is gelukt!

Deze 2 jongen zijn wildkleurtjes, en denk ik de jongen van Loki en Stimpy (cinnamon):

Suzanne

Deze 2 valkjes zijn de jongen van Kirlia en Baloo. Baloo is een cinnamon albino man. Het grappige is dat de 2 jongen bonte witmaskers zijn. Dat betekent dus dat Baloo of bont is, of split voor bont. Gezien het vlekkerige cinnamon verenpatroon wat hij heeft, zal het me niet verbazen als hij een bonte albino is.

Deze 2 valkjes zijn helaas behoorlijk schuw. Hoe het komt heb ik geen idee van. Ik doe met allemaal hetzelfde. Zal toch in de karaktertjes zitten ben ik bang.

Suzanne

Van dit jong ben ik er nog niet uit of het een geparelde cinnamon is, of een geparelde bonte cinnamon. Ik vind het kopje nl. best wel geel voor niet bont, maar de rest van het lijfje is weer meer geen bont. Als het bont is, dan is het een jong van Breezer en Pikachu. Als het geen bonte is, dan waarschijnlijk van Skippie en Dena.

Ook dit jong is helaas erg schuw.

Ik heb uiteindelijk 10 valkjes (telfoutje), waarvan er 2 van Jacco en Plukkie en nog 2 van Pikachu en Breezer, die nog niet op de foto staan.

Dit zijn de 4 kakarikies. Ook erg leuk om te zien vind ik.

ManjaV

Hoi Suzanne,

Wat een schatjes allemaal  :-* :-* Hoe komt het dat je niet zeker weet wie de moeder is van de eerste ?

En nu zie ik ook net je andere foto's. Wat lief! Ze zien er echt schattig uit allemaal! Hoe oud zijn ze?
Ook die kakarikies zien er erg lief uit. Wat heb jij veel kleine vogeltjes, echt heel leuk om te zien.

Het uploaden hier gaat trouwens ook makkelijk. Of geeft die bij jou een foutmelding?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hey Suzanne,

leuke foto's van je jonkies heb je gemaakt. Je geparelde witmasker is erg mooi! :D
Ik denk dat de cinnamon geparelde geen bont is. Je ziet wel vaker bij gepareld dat het hoofdje veel geler is. Verder geen bonte kenmerken?
Jammer is dat he, dat ze soms wat schuwer blijven. Ik had dat ook met mijn 2 jongen. Terwijl je ze toch iedere dag veel aandacht geeft. :-\

Suzanne

Hoi Manja,

Dank je wel voor je reactie. Dat ik niet weet wie de moeder is van het eerste vogeltje, is omdat bij beide witmasker mutaties er een geparelde witmasker uit kan komen. Daarbij moet ik trouwens wel vertellen dat de 3 popjes hun eieren allemaal in 1 nestkastje gelegd hadden. Meneer Loki zat op een gegeven moment op 15 eitjes. Een gedeelte daarvan is afgestorven in het ei, en een ander gedeelte zijn de jongen waarschijnlijk door onderkoeling overleden, door de onervarenheid van de ouders.

Kijk maar wat er met de 2 popjes uit kan komen:

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% bont witmasker gepareld
25% bont witmasker cinnamon gepareld

Moeder:witmasker lutino
Vader:witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% witmasker gepareld
25% witmasker cinnamon gepareld

Ik zal zo eens wat foto's plaatsen van de valkjes die koppels gevormd hebben (dat zijn ze dus niet allemaal).

Suzanne

Hoi Rianne,

Dat idee had ik dus ook, aangezien Dena (geparelde cinnamon) ook zo'n geel kopje heeft.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Dit zijn de koppels waar het om gaat:

Baloo (cinnamon albino, misschien bont)

met

Kirlia (geparelde cinnamon bonte witmasker)

Pikachu (bonte witmasker, split bont)

met

Breezer (gepareld cinnamon bont)

Zo terug met meerdere foto's.

Suzanne

Dit koppel zit nu op 5 eitjes:

Skippie (cinnamon witmasker, waarschijnlijk split voor gepareld)

met

Dena (geparelde cinnamon)

Dit koppel zit op 3 eieren (waren er 4, maar eentje is kapot gegaan).
Gizmo (bonte witmasker)

met

Kazoo (cinnamon albino)

Van dit koppel heb ik de 2 jongen overgelegd ivm plukken. Ik heb ze dit jaar nog een kans gegeven, maar ze mogen van mij geen jongen meer. Moet alleen nog nep eitjes zien te krijgen.

Jacco (bont)

met

Plukkie (witmasker split voor bont)

Zo terug met laatste foto's.

Suzanne

En tot slot Loki met z'n harem. Snowy en Stimpy zitten telkens samen op 4 eitjes. Geen idee van wie de eitjes zijn.

Loki (geparelde witmasker, split voor bont, x2 cinnamon)

met

Snowy

Spooky

Stimpy (te koop)

Stimpy is te koop omdat ik de geparelde witmasker hou en ik anders te veel valkparkieten heb.

Overigens heb ik nog Piepkont (man wildkleur jong van vorig jaar van Jacco en Plukkie). Die loopt stage bij Pikachu en Breezer, maar ook bij Baloo en Kirlia (hij zit op de eitjes, jongen, en voert de jongen), Ruby (popje geparelde bonte lutino), Chicco (man bont, waarschijnlijk primrose) en Frodo (man bont gepareld).