17 juni 2024, 04:01:23

Is het hier nou zo goedkoop of...

Gestart door jazzel, 25 augustus 2006, 19:25:09

« vorige - volgende »

Inger m

Citaat van: Rianne op 26 augustus 2006, 15:13:30
In de dierenwinkel zijn ze natuurlijk goedkoper, omdat die vaak 'restanten' van kwekers of handelaren in 1 keer opkopen. Ze zijn niet tam, kosten niet veel qua huisvesting (want dat is gewoon dramatisch) en zijn toch wel een lokkertje voor de winkel.


Das vgl mij niet waar. Dierenwinkels vragen vaak relatief veel geld voor jonge valkparkieten. Ook kopen ze liever jongen die tam zijn, immers dat verkoopt beter en aanbod is er genoeg. Verder zijn dierenwinkels afhankelijk van de kopers van hun dieren, zij komen terug voor voer en spullen en dan maak je geen reclame met wilde valkparkieten.

Er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik heb nog geen dierenwinkel gezien die ze goedkoper verkoopt dan marktplaats. Ik heb prijzen gezien van 30 tot zelfs 90 euro.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

eefje nieuwenburg

bij ons in de dierenwinkel zat een geparelde pop van 2jaar(ze zat er al 2jaar)en die was niet tam maar kostte 45 euro :o ik heb me staan verbazen.

en onze 1e grasparkiet kostte 15 euro(dierenwinkel),de 2e 12,50(dierenwinkel) en de overige 6 heb ik voor 7,65 per stuk bij een handelaar gekocht.

het hangt er van af hoe het aanbod is ook,die handelaar waar ik het over had die heeft zelden valkparkieten want dan moet ie ze uiteindelijk gratis weggeven omdat niemand ze koopt bij hem.......ja en dit is dan allemaal in de randstad.

groetjes eefje

•=Bonnie=•

28 augustus 2006, 09:39:07 #17 Last Edit: 28 augustus 2006, 09:44:32 by Bonnie
Hier vragen ze 35 euro voor valkparkieten in de dierenwinkel ongeacht de keur, ongeringd en niet tam. Ze zien er stuk voor stuk uit alsof ze elk moment van hun stok kunnen kieperen. Maar ja, hun zetten ook hun kale kaketoe in de tocht ondanks dat ik ze erop gewezen heb.

Ik vraag voor wildkleur 20 en voor lutino 25, nu mogen mijn lutino's voor 20 weg omdat ze niet meer tam gemaakt kunnen worden, dan zijn ze nog split cinnamon-opaline witmasker ook. Mijn vogels krijgen alles wat ze nodig hebben, ook DA verzorging als dat zou moeten. Ik heb ze voor de lol en niet om eraan te verdienen. Van die prijs kan ik mijn koppels zat voeren en af en toe nog wat bijzonders aanschaffen ook. Zou dus niet weten waarom het duurder zou moeten. Het is mijn hobby de jongen te zien opgroeien, ik kweek niet om te verkopen maar voor de lol.


jazzel

Juist daar ben ik het wel mee eens :) , dat vind ik een goede instelling.
Voor mij is het ook puur een hobby waar ik ontzettend veel plezier aan beleef.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

Waar ik woon verkopen ze in de dierenwinkels alleen nog maar knaagdieren en vissen, voor zover ik weet hebben ze nooit vogels verkocht. De afname is hier gewoon te laag.
In een stad verderop (Den Helder) zit een dierenwinkel, met een vogelruimte. Alle grote vogels (koppel amazones, 1 edel, 1 kaketoe, en nog wat kleinere soorten) zitten bij elkaar op een klimtoestel. De valken en kanaries enz zitten in veel te kleine kooitjes achter het glas. De valken en grasjes worden echt niet tam ingekocht, laat staan tam gemaakt. Het is echt te triest als je dat ziet. Ik weet niet wat een valkje daar kost, ik denk 25-30 euro.

jazzel

och das toch echt zielig joh  :(
soms zou je met pijn in je hart echt al die beestjes op willen kopen, maar dat gaat natuurlijk niet. Dan gaat het maar door en door.
Wat ze in america hebben (rspca enz) dat vind ik wel een goede zaak. Ik geloof dat ze in NL ook zoiets hebben, alleen dan zijn ze minder actief ofzo??
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


neline

:o mijn eerste valkje was € 45,- in de dierenwinkel! en het was nog een wildkleur ook van 11 weken en NIET tam!! toen dacht ik ook nog dat het normaal was dat ze zo duur kosten :-X.

mijn tweede valkje was een lutino van 7 weken bij Bonnie vandaan ;) en die was maar € 25,-. dat is toch wel een heel groot verschil.

Loeki

Hier gelden de prijzen in de dierenwinkel als volgt:

€ 20, wildkleur
€ 25, Lutino
€ 65, handtamme Wildkleur/Geparelde

Grasparkieten aan € 6, Agaproniden vanaf € 20, Halsbanden vanaf € 70.
Stanley Rosella's --> € 50
...
Bezoek de nieuwe website van onze hobbykwekerij!
--> www.valro.tk

margreet

Hallo,

Zelf woon ik in het westen, maar heb hier nog nooit een parkietje in de dierenwinkel gezien onder de 15 euro,
Valkparkieten vanaf ca.35 euro, wildkleur.
groetjes Margreet

jazzel

Jee, wel erg duur he. Voor een grasparkiet 15 euro.
Maargoed, die mensen moeten er nsatuurlijk ook de loonkosten bij berekenen  ::)
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Raymond

Hier in Alkmaar noemen ze het gewoon witte en grijs valkparkiet.

wit = lutino en albino
grijs = de rest zo'n beetje

grijze staan voor 32,50 te koop en wit voor 37,50.
maar het is wel schandalig vind ik. Want als je ze vraag wat voor soort is het, krijg je als antwoord, gewoon een witte valkparkiet!!???!!!

Ze kennen de soort niet eens dus. Ik had mijn eerste 2 ook bij een dierenwinkel vandaan, maar heb ze terug gebracht omdat ze ziek waren. Ik koop ze dus nooit meer daar, de andere valkjes heb ik kwekers uit purmerend en assendelft vandaan.
Daar kosten ze van 17,50 tot 30 euro, wildkleur, lutino, witmasker en albino.

Ik koop zoiezo nergens anders meer dan bij vertrouwelijke kwekers


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje