17 juni 2024, 04:13:01

Is het hier nou zo goedkoop of...

Gestart door jazzel, 25 augustus 2006, 19:25:09

« vorige - volgende »

jazzel

Ik zat eens wat te neuzen op internet enzo, maar ik verbaasde mij echt over de goedkope prijzen hier in de buurt!
Een wildkleur kost 10-15 euro.
Lutino, cinnamon of gepareld kost 15-20 euro.
Maar hoe kan dat toch zo goedkoop?
Voeren ze die beestjes alleen zaad en niks extra's ofzo?
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


gert overweg

ik denk dat het komt omdat op marktplaats. etc heel veel staat.
als je een mooi nestje hebt dan verkoop je dat nog wel.
maar wildkleur staat er echt heel veel op en als je dan hoger vraagt verkoop je het niet.
dat denk ik.

*Yvon

Hoi

Ik denk dat dat ook komt doordat ze niet handtam worden gemaakt of het zijn mensen die er niet op hoeven te verdienen.
Ik vind het ook een normale prijs voor deze mutatie.
Maar het ligt er ook wel aan hoe bont ze zijn.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

miranda8482

Hai,

Ik denk ook dat het komt omdat er zoveel t ekoop staat!
Ik zelf probeerde mijn wildkleurtjes ook t everkopen hier opde site en op marktplaats.
Ik moest uiteindelijk ook echt zakken met mijn prijzen omdat er niemand reageerde.
Nu heb ik ze wel kunnen verkopen voor 12,50 euro.
Niet veel nee, maar je wilt ze uiteindelijk toch verkopen!

En dat wil dus niet zeggen dat ze alleen maar zaden krijgen te eten!
Mijn vogeltjes krijgen alles te eten: zaad, eivoer, extra vitaminen, maagkiezels en zeker ook groenvoer, enz.
En ze zijn ook zeker gewoon gezond!
Maar als er zoveel te koop zijn moet je wat, om toch je vogeltjes kwijt te kunnen raken!

Groetjes Miranda



trienke

Er worden veel vogels aangeboden, maar denk dat dat normaal is in deze tijd.

Groetjes trienke

jazzel

Oké :) Dat is inderdaad wel een logische verklaring ja!
Maar eigenlijk wel jammer dat die beestjes zo ontzettend veel worden aangeboden... (ofja, jammer... het zijn natuurlijk hartstikke mooie beesten om te zien), maar ik vind ze het geld zeker wel waard!

Ik vraag me af of mensen ook niet eerder in een impuls een valkparkiet (of ander soort vogel, zoals grasparkiet) aanschaffen als de prijs laag is.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


miranda8482

Ja zal kunnen!
Ik denk zelf dat het ook gewoon komt omdat het inderdaad een mooie en leuke vogel is! ;D
Het viel mijn ook wel op hoeveel er te koop stonden!

Misschien gaan mensen inderdaad de vogel eerder kopen als de prijs laag is. Nooit zo bekeken eigenlijk!
Zal er eens overnadenken bij het volgende nestje ::).....

Want dat is niet de bedoeling natuurlijk!
Hoewel ik bij alle mensen die mijn vogeltjes gekocht hebben wel een goed gevoel heb over gehouden, gelukkig maar!

Groetjes Miranda ;)

Lin

Ik vind het erg goedkoop zelfs voor een wilde oude valk zit je hier (kop van noord holland) toch wel rond de 17,50-20,00


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: Lin op 26 augustus 2006, 12:49:27
Ik vind het erg goedkoop zelfs voor een wilde oude valk zit je hier (kop van noord holland) toch wel rond de 17,50-20,00


Hoy Lin
Dan zal ik toch moeten verhuizen.
Daar krijg ik hier maar de helft voor.
Groetjes Riny :D

jazzel

haha, ook zoiets om daarvoor gaan te verhuizen  ;)

Ja dat bedacht ik mezelf ook opeens:
Een aanschaf van een valk wordt dan natuurlijk een stuk 'makkelijker'. Mensen denken er dan vaak minder over na. Het is altijd makkerlijker/sneller iets van 10 euro uit te geven dan van 40 of duurder.

Gelukkig zijn er nog wel veel hobbykweker/eigenaren die alleen een valkje verkopen aan mensen waar ze een goed gevoel bij hebben (zoals jij dus bijv) :)
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Lin

Citaat van: Riny op 26 augustus 2006, 12:52:28
Citaat van: Lin op 26 augustus 2006, 12:49:27
Ik vind het erg goedkoop zelfs voor een wilde oude valk zit je hier (kop van noord holland) toch wel rond de 17,50-20,00


Hoy Lin
Dan zal ik toch moeten verhuizen.
Daar krijg ik hier maar de helft voor.
Groetjes Riny :D


7,50 is een grasparkiet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

hier in overijssel kun je wildkleurtjes voor een tientje krijgen of minder (natuurlijk zijn er ook wel duurdere bij)
maar meeste wel rond die prijs en ik zag net een lutino gepareld voor 15 euro!!

jazzel

Jeetje, joh ook al zo goedkoop!

Een grasparkiet heb je hier overal voor 5 euro, als je een bijzonder kleurtje wil dan is het ietsje duurder natuurlijk.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

In de dierenwinkel zijn ze natuurlijk goedkoper, omdat die vaak 'restanten' van kwekers of handelaren in 1 keer opkopen. Ze zijn niet tam, kosten niet veel qua huisvesting (want dat is gewoon dramatisch) en zijn toch wel een lokkertje voor de winkel.

gert overweg

maar de dierenwinkel vind ik nog wel duur bij ons in de buurt een wildkleur 20-30 euro