8 mei 2025, 20:11:30

fladderen

Gestart door bekers, 23 augustus 2006, 15:36:08

« vorige - volgende »

bekers

ik heb sinds een paar weken 2 valkparkietjes,vanongeveer 15 weken,sinds kort fladderen ze veel in de kooi,en laatst snachts wel zo dat ze de vleugels kapot hebben,wat kan eventueel een oorzaak zijn,en wat zou ik er aan kunnen doen om het te voorkomen ps de kooi is ruim genoeg en staat in de huiskamer.
graag een berichtje of een suggestie wat ik kan doen.
groetjes tineke

bobbie

Hoi Tineke,

Als ze 's nachts gaan fladderen zijn ze waarschijnlijk ergens van geschrokken. Je kan een nachtlampje laten branden. Zeker roodogigen (zoals lutino's en albino's) zijn nachtblind, die moeten 's nachts beslist een nachtlampje.

Als ze overdag fladderen zonder dat ze ergens van geschrokken zijn, geven ze meestal aan dat ze toe zijn aan een vliegtour, behoefte hebben aan beweging.

Groetjes, Nel :)

Anja

Hoi Tineke,

Ik heb zelf 2 lutino's en 1 witmasker. Lutino's staan er om bekend dat deze 's nachts kunnen gaan fladderen en dat kun je voorkomen door een nachtlampje.
Bij mij is dat nog niet nodig geweest en ze zitten toch in het pikkedonker (ik heb overal rolluiken).
Als ik jou was dan zou ik inderdaad een nachtlampje aan laten. Zo een dat je in het stopcontact kunt doen is meestal al voldoende.

Groetjes Anja