9 mei 2025, 21:09:29

Vreemd gedrag

Gestart door Shadow, 20 augustus 2006, 18:43:19

« vorige - volgende »

Shadow

Hallow
Mijn valkje senna, blaast naar alles wat je doet bij hem in de buurt, ook kun je hem alleen aaien met je gezicht de hand of je vingers legt hij zn kuif plat en maakt een vreemd geluid en bijt dan op zijn manier als je hem dan wil corrigeren  kan dat zeer lang duren, alleen niet als je langs de kooi loopt. maar zit hij op je hand  of schouder dan blaast ie met elke begin die je maakt.
Ook zit hij wel eens op de kussen op de bank, dan laat hij zijn vleugels hangen en zet hij zijn rug op. is dit een teken dat ie eten wil. Hij schreeuwd wel als ie in de kooi zit en er geen 'goede' zaadjes meer zijn want hij gooit het grote spul er allemaal uit.

Heeft iemand hier een oplossing voor of tips dan hoor ik het graag wil wel een fijne vogel die niet blijft blazen zeg maar.

Anja

Hoi Shadow,

Een valkparkiet blaast als hij zich bedreigt voelt, boos of bang is, of om zijn nest te verdedigen. Valkparkieten blazen ook wel eens naar elkaar.
Hoe oud is je valkje? Als het een jonge valk is zou het nog af te leren zijn.
Kijk eens links bij tam maken dat wil ook wel eens helpen.

Veel succes.

Groetjes Anja

Shadow

Hoi Anja

Senna is nu bijna 14 weekjes oud. Ik heb in het verleden ook valkjes gehad en heb dit probleem nog niet eerder meegemaakt. Probeer ook zo veel mogelijk in de kooi met hem bezig te zijn maar dan gaat hij in de aanval. Het is geen paniekerig gedoe. Buiten de kooi gaat het wel goed behalve dan dat ie op alles blaast.
We hebben senna nu bijna 3 weekjes.

Anja

Hoi Cindy,

Ik heb een lutinovalkje wat erg ziek is geweest en ze blaast ook naar alles behalve naar handen. Als ik iets nieuws op hang in de kooi. Meestal wordt dit (zo is het bij ons het geval) uit angst gedaan. Het duurt nog geen 20 seconden en dan is ze het alweer vergeten. Nu hebben we sinds 20 minuten een derde valkje erbij en daar wil ze helemaal niets van weten. Als ze blaast dan spreid ze ook haar vleugels. Ik heb er op zich niet zoveel problemen mee omdat ik weet waarom ze dat doet.

Groetjes Anja

Shadow

Hoi Anja

ten eerste wil ok je succes wensen met het derde valkje hopelijk gaat dat helemaal goed.
Ik hoop met veel geduld senna van het blazen af te krijgen, maar heb niet echt het idee dat het uit angst is maar meer territoriaal.In de kooi kan ik dat snappen maar niet als ie op mn schouder/hand zit. dan gaat ie gewoon in de aanval en daar maakt ie een apart geluidt bij. In de kooi begint hij al een beetje te wennen aan mn handen vooral met trosgierst dat gaat prima.

groetjes cindy

Anja

Hoi Cindy,

Yeni doet dat ook als ze bij me op de schouder zit en ze ziet mijn hand niet aankomen dan blaast ze. Maar ze is het ook meteen weer vergeten, dan gaat haar koppie omlaag en wil ze gekroeld worden. Kijk eens op onderstaande link misschien wordt je daar iets wijzer van en inderdaad veel geduld hebben.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14942.0.html

Groetjes Anja