28 april 2024, 11:20:13

Kizmo

Gestart door Tara, 24 juli 2003, 04:15:47

« vorige - volgende »

Tara

24 juli 2003, 04:15:47 Last Edit: 24 december 2003, 20:56:21 by Angelique


Hier is ..... Kizmo!!! Het ander gepareld valkje die er dus vanmorgen heel erg slecht aan toe was zoals je kon lezen bij 'Elmo'. Nou daar wou ik het over hebben, ik laat Kizmo aan het woord ...

Hallo,

ik ben Kizzzzmo, een valkje die over 4 dagjes 4 weekjes komt. Gisteren zat ik al te krijsen voor eten bij mijn mama en papa maar volgens de moeder van baasje was ik te klein en raakte mijn kopje zo hoog niet als de anderen zodat de anderen eten kregen :(. Toen baasje me vond lag ik plat op mijn buikje en werd ik vertrappeld, ze nam me er gelijk uit en gaf me eten. Na een tijdje zat ik al op mijn kontje en waren mijn pootjes helemaal vooruit. Snik snik :'(. Baasje dacht dat ik het ook niet zou halen toen ze me zag liggen. Ondertussen heb ik al 3 keer gegeten, het gaat al heel vlot, ik ben een krijsertje zegt ze dan, ja hoor echt wel als de spuit weer weggaat weee weeeeeeee :'( :D. Als ik op de grond zit kan ik heel erg snel lopen, dat heeft Poul of Pol ofzoiets gezien, o baasje zegt P A U L ok dan :D. Ja hoor hij heeft dat gezien op een filmpje. Als ik bij baasje zit wil ik slapen :P overheerlijk, ze zegt ook vaak dat ik een betere kans maak dan Plukkie. Eerst poepte ik ook bruin, dan ff wit, dat is wat bij een normaal strontje zit dacht ik maar toen werd het weer groen :). Ik hou ervan om mijn veertjes te wassen en in mijn rug te slapen, waar ik nog geen veren heb :D. Krijs krijs ik heb honger maar mag geen eten :( waarom niet? Net gegeten ... Ik ben een gepareld valkje, maar toch wel wat speciaal, ik heb bovenaan mijn vleugeltjes veeel geel en sommige zijn alleen geel. En mijn vliegpennetjes die grijs zijn hebben gele vlekjes en het zijn geeen pareltjes, nee hoor. Dan heb ik nog een scheef kuifje die helemaal verspreid staat, daarom wou baasje me eerst Beetle noemen, maar omdat Cobie al een valkje heeft die Beetle noemt heeft ze het toch maar niet gedaan :). Verder heb ik erg lieve oogjes zegt ze ook, ik kan heel erg lief zitten aankijken. Ik heb nog geen recent fotootje omdat ze steeds te donker waren :(. Ow en wiegen doe ik ook graag ... Wat ik hiermee bedoel? Nou eerst was ik nogal bang, alles was nieuw voor me enzo ... Ik zat op baasjes bed te slapen met mijn kopje in mijn rugje. Baasje zat even op de computer. Nou ze keek me aan en zag dat ik sliep, plots keek ik haar aan en keek zij en moest ze lachen omdat ik zo serieus keek :P. Dan begon ik te wiegen met mijn vleugeltjes zo half open zo nou zoals Stan op die foto bij de doos van Stan, zo ongeveer. En dan wiegen, baasje kwam naar me toe en zei je moet niet bang zijn, wat dat ook mag betekenen ???. Nougoed toen ze eraan kwam wou ik ze aanvallen haha :D. Maar goed, nu ben ik een engeltje, al altijd geweest ook hoor ::). Nou, de derde keer dat ik de spuit kreeg vond ze erg leuk, want ik was erg geweldig en zo kon ze me bijna geen eten geven haha ik zuigen en piepen maar die spuit ging steeds mijn bek uit omdat ik zo geweldig deed :D. Zo, nou laat ik jullie maar weer hé :).

Gloetjes, Kizmootje

Paul

Hoi Kizmo,
Zo te horen gaat het gelukkig weer een stukje beter met je nu en krijg je nu elke keer lekkers van het vrouwtje :-)
Je kan aardig snel lopen hoor je moet aan wedstrijden harlopen gaan meedoen straks :-)
In elk geval hoop ik dat je een grote Gizmo gaat worden maar dat zal zeker lukken.

Groetjes, Paul

Tara

Hallo allemaal,

deze morgen was ik weer verzwakkerd :(. Ik had helemaal koud gekregen en mijn vleugeltjes waren loshangend, dan heeft baasje gelijk eten gegeven. Dat ging nogal goed. Na een tijdje was ik weer genezen. Rond 1:30 u. heb ik weer gegeten, ik eet heel goed, alleen lijkt het vaak dat mijn krop niet leeg ik, baasje laat 5 uurtjes tussen de maaltijden dus normaal is ze dan wel leeg, maar ja zegt ze dan, er moet wel altijd een zakje hangen, iets kan niet zo maar verdwijnen toch? Na de maaltijd piepte ik steeds, ik wou ook niet meer eten en was vol, dan heeft ze me teruggezet, ik heb weer lekker warm en mijn vleugeltjes hou ik weer recht, nog 3 dagjes en dan ben ik ook weer 4 weken oud, het moet lukken! Baasje gaat nu even een foto van mij maken, ff poseren :P ......... Ze heeft er 3 genomen, benieuwd of ze zijn gelukt! Ff op de pc laden .... OK!



Zo, dat ben ik, ik zit steeds te piepen :P. Baasje hoopt dat ze mij groot kan brengen, ik ben zelfs al gegroeid, de pennetjes op mijn kopje zijn groter geworden, weldra krijg ik daar dus ook pluimpjes :).

Groetjes van Kizmo :-*

Ellen

Hoi Kizmo,

Ik vind je een leuk/lief valkje en hoop dat je groot
en sterk wordt zoals een echte valk betaamd.

Groetjes Ellen.

Tara

Hoi allemaal,

zucht* deze morgen was Kizmo weer helemaal zwak, ze was weer helemaal koud en haar kopje kon ze niet meer omhoog houden, nu dan heb ik haar eten gegeven en er uren mee op mijn buik onder het deken in mijn bed gelegen, ze werd beter.

Dan moest ze weer eten, ze wou wel eten, maar krop was niet supervol, wel vol maar niet helemaal ... Ze wou niet meer eten ... Ze deed weer wat raar ...

Krop leeg weer eten, ging weer net hetzelfde, haar vleugeltjes hangen soms wat van het lijfje, ik probeer haar goed warm te houden ...

Verder piept en poept ze nog goed, de pennen op haar kopje groeien goed, haar pluimpjes zijn al mooi en op de rug begint ze nu ook weer wat pennen te krijgen, ze wordt heel mooi.

Hopen dat ze het beter zal maken,

groetjes, Tara & Kizmo

Tara

Hoi allemaal,

deze nacht is Kiz overleden :'(

ik ga ze maar begraven doei

Ellen

*-----------------* Tara,

Meid wat een vreselijke gebeurtenis weer.
Ik weet het niet hoor, schijnt geen eind aan te komen.

Sterkte, sterkte en nog eens sterkte.............
Gr.Ellen.

moonwitch (diana)

hoi tara

he, wat naar toch allemaal weer, denk je dat het goed gaat, redt ze het weer niet, terwijl je zo je best doet.
In ieder geval veel sterkte, en blijf moed houden.
veel liefs en knuffels diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Ongelooflijk Tara, dat dat nu weer moet gebeuren... :(
Dit is toch geen toeval meer, er is duidelijk iets aan de hand, maar wat? Ik denk toch dat er een erfelijk iets meespeelt, al het andere gaat gewoon naar wens, jij doet je best, ze krijgen te eten, maar ze ontwikkelen gewoon niet goed. Ik ben ook wel heel benieuwd wat nu ook eigenlijk de doodsoorzaak is. Maar dat kom je alleen te weten als je autopsie laat verrichten, misschien wel duur? Maar je weet dan wel waar je aan toe bent en je kan je schuldgevoel laten varen... :-/

Weer veel sterkte meid! ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Tara,
Heel erg veel sterkte met het verlies van Gizmo.
Wat erg dat dit met Gizmo nu ook weer zo verkeerd afloopt.
Ik snap echt niet waar dit nu allemaal weer aan ligt want het
voer wat je gebruikt moet toch goed zijn en je hebt ook steeds op de krop gelet.
Ik denk dat ze toch allemaal iets gemankeerd hebben maar wat???
Alle valkjes die je zelf voerde waren eigenlijk allemaal door de ouders verstoten en die doen dat ook omdat ze al ziek waren denk ik :-(
Je moet je dus jezelf niet de schuld van geven want je hebt er echt alles aan gedaan om ze te helpen.

Sterkte.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Tara,

Wat vervelend is dit nou toch weer.
Ik denk inderdaad ook wel dat dit geen toeval meer kan zijn.
Zou er dan toch iets erfelijks zijn ?
Hadden al de kuikens die nu dood gegaan zijn dezelfde ouders?
Ik wens je heel veel sterkte toe.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

dit kan echt niet meer he!
jij geeft je valkjes de beste zorgen en nu gebeurt dit weer!
er spelt toch iets anders mee hoor!!
volgens mij worden ze verstoten omdat de ouders merken dat er iets mis is denk ik

in elk geval, veeel sterkte toegewenst!!!

SDC :-[

Natanella

Hoi Tara, wat akelig toch, dat het ondanks je goede zorgen en inzet steeds weer fout gaat!
Heel veel sterkte en misschien is autopsie toch een idee om voor jezelf wat meer zekerheid te krijgen, waardoor het steeds mis gaat?

Je krijgt je vogeltjes er wel niet mee terug, maar misschien wel informatie waar je in de toekomst wat mee kunt.
Dit verdriet lijkt me toch ook verschrikkelijk om iedere keer te  moeten meemaken!
Sterkte hoor!
Natanella

anika_en_spirit

hoi tara,

wat vreselijk nu weer.
ik heb er geen woorden meer voor. echt niet.
het is niet eerlijk, je gunt het niemand, maar zeker jouw niet.
je doet zo je best en dan steeds weer dit.
heel veel sterkte ermee.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Barbara

hoi Tara,

wat verschrikkelijk zeg dat het nu weer gebeurt.... ik heb ergens op dit forum kort geleden eens een berichtje geplaatst voor jou waarin ik aangaf heel goed na te denken voordat je een jonkie uit het blok haalde omdat je misschien overbezorgd was door alle overleden jonkies, maar ik heb nog veel meer gelezen nu over jouw nare broedperikelen en ben tot de conclusie gekomen dat je echt alleen maar zware pech hebt, wat ik eerder schreef denk ik nu echt niet meer. Ik had een beetje te snel geoordeeld denk ik.

Misschien moet je inderdaad eens een jonkie laten onderzoeken om in elk geval te voorkomen dat het weer gaat gebeuren en om je geweten gerust te stellen dat het echt niet aan jou ligt. Sowieso geef je ze volgens mij alles wat ze nodig hebben en doe je alles wat je kunt voor die arme verstoten jonkies, dus is het echt jouw schuld niet.

Sterkte met dit verlies!

Barbara