28 april 2024, 06:06:26

Kizmo

Gestart door Tara, 24 juli 2003, 04:15:47

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie medeleven ...

Hoi Barbara,

1 berichtje was al goed genoeg hoor :D.

De andere 2 zitten momenteel weer met lege krop >:(
Ze kunnen maar zien dat ze hun onmiddellijk voeren!

Groetjes, Tara

Mirjam-Moniek

Hoi Tara

Ik zat nu je berichtjes hier een beetje te lezen en wat me opviel was dat het jonge vogeltje het 's ochtends steeds koud had. Het beestje zat ook nog niet goed in de veren. Kan het niet zijn dat je ze 's nachts niet goed genoeg warm hebt kunnen houden?
Ik weet niet precies hoe jij je jonge valkjes warm houdt, maar ik weet van mijn moeder (is kraamverzorgster) dat jonge baby's twee kruiken nodig hebben. Een valkje zal zoiets ook wel nodig hebben. Bij het handopfokvoer dat ik gebruikt heb, staat ook heel veel beschreven over de juiste temperatuur bij jonge vogeltjes als je ze met de hand grootbrengt.
Als het dat is, kan je daar een volgende keer misschien je voordeel mee doen.

daan

Hoi Tara,

Ik heb het er met mijn ouders over gehad, dat het iedere x weer fout gaat bij je helaas. Mijn ouders hebben ook heel veel jongen groot gebracht en zelfs van een paar dagen oud. Mijn moeder vroeg aan mij of je ook yoghurt gaf, maar dat wits ik eigenlijk niet, ze deed altijd een paar drupies yoghurt erbij, dat is voor de verzuring ofzo, als je het niet snapt, dan vraag ik het nog een xtje aan mijn ouders hoor. En hun gebruiken altijd Loripap.

doegies Daan

Tara

Hoi Daan,

ik gebruik geen yoghurt, kan dat kropverzuring ofzo voorkomen???

Groetjes, Tara enne erg bedankt dat je dat hebt gevraagd, waardeer ik heel erg :)

daan

Hoi Tara,

ik ga vanavond het een en ander voor je vragen en schrijf het meteen op, zodra ik het weet meld ik het je.

daan

daan

Hoi tara,

Ik heb gelijk maar ff gebeld.
Mijn moeder ga de volgende tips.
Zij maakte zowiezo iedere voerbeurt vers papje. Zij gebruikte kant en klare Loripap. En voerde met een samengevouwen lepeltje.
En ze voerde 5 a'6 x per dag, ligt er een beetje aan hoe oud ze natuurlijk zijn. Als de volgende voedingsbeurt aan de beurt is en de krop is nog niet leeg, dan moet je dus 2 kleine lepeltjes yoghurt op kamertempertuur geven, dit is dus idd voor kropverzuring. Mijn moeder heeft jongen groot gebracht van een paar dagen oud, en het is ook wel eens fout gegaan, wat je niet altijd tegenhoud, maar het grotendeels heel erg goed gegaan. Het was ook altijd zo dat de ouders dan niet meer voerde hoor, ze deed het niet voor het tam maken, want ze zitten bij mijn vader in de voliere, en die hoeft geen tamme vogels te hebben hihihi.
Ik zal eens vragen of ze ook foto's hebt van de kleintjes die met de hand zijn grootgebracht.  
ik hoop dat je hier wat aan hebt, en succes ermee. als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Daan

Tara

Hoi Daantje,

je bent een engeltje :), nog ff een vraag, dus als de krop niet leeg is op kamertemperatuur 2 kleine lepeltjes yoghurt geven? Alleen yoghurt dan of met handopfokvoer? Alleen yoghurt zeker?

Heel erg bedankt,
groetjes, Tara  :-* :-*

daan

hoi Tara,

Nee dan alleen yohurt op kamertemparatuur en verder niets, en dan ff later de papvoeding. ja bij toeval zei mijn moeder dit, toen ik het vertelde van jou. Ik wist het ook niet hoor. Maar zij heeft al zoveel ervaring met jongen groot brengen met de hand.

daan.

Tara

 ??? alleen yoghurt en dan later de pap? Is het dan later de pap als de krop weer leeg is of als de krop nog niet leeg is na de 2 lepels yoghurt?

En bedankt je ma maar :) en jij bent ook erg bedankt hoor, ik kan je niet genoeg bedanken.

daan

Hoi Tara,

Nee je moet eerst wachten totdat de krop leeg is nadat je yogurt hebt gegeven, en wat ook goed is als je dus pap gaat voeren, wanneer de krop dus helemaal leeg is om dan door de pap ook een beetje yogurt te doen heel klein beetje. Dit helpt door de volgende voeding sneller te laten verzuren. ik had nu mijn vader aan de foon, en die zei dit. Hij heeft op zich heel weinig last gehad van kropverzuring, dus dat is ok.
ja ik zal mijn ouders bedanken hoor. Dank je.

Daan

Tara

Hoi Daan,

heel erg bedankt hoor, mijn moeder zegt nu dat er geen jongen meer binnen mogen maar als het er aan komt dat er weer eentje wordt verlaten dan zal ze wel anders gaan spreken ... Ben ik zeker van, ze houdt heel erg veel van die kleintjes al zegt ze het niet :)

Barbara

Ze wil ze toch zeker niet zomaar aan hun lot overlaten? Misschien is het soms beter als een misvormd of zeer zwak valkje niet alsnog door de mens wordt gered, of bijna gered, maar als een jong verder gezongd is en de ouders laten het gewoon in de steek, laat  je het toch niet aan zijn lot over...

daan

Hoi Tara,

Nou mijn moder heeft wat foto's opgezocht, ik heb alleen geen scan, dus ik heb van de foto een foto gemaakt. Dus ze zijn niet echt super scherp hoor.
Het zijn niet alleen vakjes, er zitten ook halsband en lorri jongen bij. Kijk maar.
Als je het niet leuk vind, dan zeg je het maar, dan verwijder ik ze weer.




De volgende foto zij 2 foto's in 1.

En zo zijn de lorri jongen geworden.



Nou dit waren dan de foto;s die het duidelijkst waren, deze zijn dus onder andere met de hand groot gebracht. En nog wel veel meer hoor. maar als ik alles op de foto moet zetten dan wordt het lachen  :D :D

Daan