Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Rianne

Wow het lijkt wel een struisvogel ei! :-o
Kun je ook zien of ze bevrucht zijn?
Je kan ook, als je de eitjes goed bewaard, ze 2 weken later onder je koppeltje leggen als ze nog broeden. Dan kunnen ze nog uitkomen.

Sanna

Whahaha struisvogel!! :D ;D Kaily? Wil jij mij soms iets vertellen?? ::)

Of ze bevrucht zijn kan je toch pas zien als ze er al op hebben zitten broeden? Maar ik laat ze inderdaad uitbroeden. Ze gaan naar iemand toe die ze heel graag wil hebben - hun oude pleegmama ;D. En dan kom ik er vanzelf wel achter of ze bevrucht waren.

Ondertussen heb ik nog even een fotootje genomen van 'the happy copple':

Lief he?? :-* ;D ;)

Groetjes, Sanna

Ankie

Hoi Sanna

Jou dagboek heb ik gevonden. Werd wel eens tijd ook :P.
Ik heb erg om je opmerkingen in het dagboek van Ed om hem over te halen moeten lachen en ben van plan binnenkort alles te gaan lezen in jou dagboek. Maar nu moet ik er weer vandoor :P. Ik wilde in ieder geval ff iets van me laten horen. Volgende week heb ik weer wat meer tijd en ik kom dus snel weer bij je langs.

:-* Zazou & Ankie

Sanna

Hahaha is goed hoor Ankie! Ik zal de jouwe ook eens opzoeken ;)

Sanna

Vanmorgen lag er weer een ei ::). Ik dacht het al, want ze zaten gisteravond heftig te wipwappen. Hihi, en die Milan zat er naast Jamey op z'n rug te tikken, zo van: "Hee joh, ga es opzij? Ik wil ook..." ;D :D. Maar der kontje was ook weer dik gister, dus ik dacht wel dat ik vanmorgen een ei zou vinden. En BINGO!

Ik wilde alleen dat ze niet zo fanatiek zat te broeden... ze hebben allebei weer niet veel gegeten gisteren. Ik heb Jamey 's avonds wat bij kunnen voeren met een papje van eivoer, gestampte pellets en roosvisee (voor de zoetekauw hihi). Hij heeft er van gegeten, maar nou ook weer niet om over naar huis te schrijven. En Kaily wilde helemaal niets, die wilde alleen maar terug haar broedhokje in :-\. Ik heb haar vanmorgen wel wat cornflakes kunnen laten eten, maar ze heeft weer helemaal geen zaadjes op en dook meteen het broedhokje weer in. Ik heb maar een bakje cornflakes in de kooi gedaan, hopen dat ze daar dan van eet... Misschien wil ze vanavond papje.

Nou ja, Pepper en Milan doen het super. Milan wordt steeds wat liever. Ze zitten allebei mooi in de veren en momenteel zijn zij de zwaargewichten in huis.

Groetjes, Sanna

Petra en Cheeky

Ha Sanna,

Gaat goed bij jou zeg, weer een ei!

En wat een lekkernijen krijgen ze bij jou, zelfs roosvicee & cornflakes, lekkerrrr!

Leuke foto van "the happy couple"!

Groetjes,
Petra, Cheeky & Chara

Rianne

Je verwent ze wel Sanna ;D
Het is normaal dat ze iets minder eten als ze broeden maar als het goed is lossen ze elkaar af dus dan kan er 1 gaan eten.

Sanna

Nou ja, dat aflossen weet ik zo net nog niet :-\. Ik heb ze gewogen vanavond... Kaily weegt om en nabij de 80 gram en Jamey maar net iets meer dan 60 gram...... Ik probeer ze al elke keer lekkere dikmakende dingen voor te zetten: zonnebloempitten, trosgierst, cornflakes... heb zelfs een papje van pellets, eivoer, roosvisee en ook wat druivesuiker gemaakt. Ik kan het ze moeilijk door de strot dauwen :-X. En ik moet echt vanaf dinsdag eieren beginnen weg te halen, want de week daarom moeten ze uit logeren - ik ga met vakantie. Dus dan wil ik de kooi weer in de oude staat terug hebben. Ik hoop dat dit echt alleen maar een onervarenheidsprobleem is, want als ze zich de volgende keer weer zo uithongeren dan krijgen ze mooi geen nestjes meer! Nou ja, kijken of ik er morgen wat meer te eten in krijg...

Groetjes, Sanna

Petra en Cheeky

Sterkte ermee Sanna! Ik kan me voorstellen dat je zo huiverig wordt om ze een nieuw nestje te laten krijgen!

Groetjes,
Petra

Rianne

Hier zou ik me ook zorgen om maken. Als je de eitjes vervangt met nepeitjes, blijven ze er natuurlijk ook op zitten... Maar als je ze weghaalt, leggen ze weer nieuwe... Heb je al een topic gemaakt bij 'kweken'?

Sanna

Nee, ik heb geen topic bij kweken gemaakt. Ik ga de eitjes vanaf donderdag weghalen, elke dag 2 eitjes (op advies van Lique). En bij de laatste 2 weghalen haal ik ook meteen het broedhok weg en deel ik de kooi anders in. De scheiding laat ik nog wel even bestaan, omdat Milan en Jamey elkaar anders waarschijnlijk achterna gaan zitten. Ik ben ook bang dat dit meteen Jameys laatste nestje met Kaily was, want volgens mij gaat Milan haar overnemen... :-\. Als ze los zijn gaat Milan steeds naar haar toe en Kai vind alles best. Eerst kon Jamey hem nog wel wegjagen, maar nou jaagt Milan Jamey weg, de arme schat. Hij is zo ongelooflijk trouw, verduurt alles van Kaily ... en dit is zijn beloning :'(. Ik vind het echt sneu voor James.

Jamey is trouwens zielig... Gisteravond kwam hij plots het broedhokje uit en zat in de kooi rond te drentelen (Kaily bleef erin), dus toen heb ik hem er maar uitgelaten omdat dat blijkbaar was wat hij wilde. Dus hij kwam lekker bij me knuffelen. Nou heeft hij van de week z'n snavel weer eens ergens aan bezeerd, er zit nou een blauwe plek. Maar ik zag ineens meer zitten... Blijkt er bloed op z'n snaavie te zitten, en ook boven z'n oogje :o. Toen ik het ging schoonmaken bleek het uit z'n neusje gekomen te zijn, er zat een heel klein beschadigingetje op de rand van een neusgat. Maar alles was al opgedroogd en hij leek er geen last van te hebben. "Die Milan weer >:(", dacht ik meteen. Milan valt Jamey de laatste paar dagen steeds meer aan om Kaily. Maar goed, het was al laat en ik heb ze er allemaal dus maar in gedaan.

Vanmorgen werd de echte schuldige duidelijk ::)... Toen Kaily eruit kwam zag ik allemaal bloed op haar beide vleugeltjes zitten. Toen ik in het broedhok ging kijken zag ik daar meer opgedroogd bloed wat in de houtsnippers getrokken was. Blijkbaar heeft Kaily vinnig naar Jamey uitgehaald terwijl ze erin zaten en daarbij z'n neusje geraakt :'(. Daarom kwam hij er natuurlijk ook ineens uit 's avonds... En in het naar buiten klimmen heeft hij alles over Kaily heen gesmeerd. Nog een wonder dat de binnenkant van het broedhok niet op een slagveld lijkt. Ik ben bang dat Kaily toch een klein beetje hardhandig aangelegd is, dat voel ik ook als ze aan m'n lip ofzo zit te peuteren. Velletjes die nog niet los zitten trekt ze wel even voor je los ;D. En zijn je lippen helemaal mooi glad, dan maakt ze wel even een velletje voor je :-X :D. Ik ben bang dat ze toch wel wat trekjes van papa Punky heeft... ::).

Nou ja, over een week gaan ze logeren. De verandering van omgeving zal de hormonen wel even bekoelen verwacht ik. Na de vakantie zien we wel weer verder. Eerrrrrrst.... VAN DE ZON GENIETEEEEEEEEEN!!! ;) :D 8)

Groetjes, Sanna

Petra en Cheeky

Ha Sanna!

Wat een soap daar bij jou zeg! Arme Jamey! Eerst wassie de favoriet en nu wordt hij afgedankt door een ander lekker ding? Kaily toch! Foei!  ;)

Klinkt vrij logisch, Lique's advies. Hopelijk gaat dat werken!

Succes ermee!

Peet

Sanna

Jaaaa ik vind het echt zo zielig voor Jamey!! Hij is zo lief en trouw gebleven, doet alles voor madam. Maar madam valt blijkbaar liever voor good looks :D 8).

O ja, wat ik nog niet verteld had: Kaily heeft vanmorgen ei nr. 6 gelegd ::) ::). Ik hoop dat ze nou eens ophoudt zeg :-X.

Groetjes, Sanna

zazoe

Hmmm...misschien gaat ze voor een vernoeming in de Guinness Book of Records?? ;)

Sanna

Goed nieuws! Goed nieuws! Goed nieuws!

Ja ja, 3 x goed nieuws ;D ;D ;D

1) Mijn superdieet helpt!! Jamey zag er de laatste dagen wat beter uit. Vanmorgen zat hij op m'n vinger en ik vond dat hij best al weer aardag wat woog.... gauw de weegschaal!! En ja hoor, ietsje meer als 80 gram :D ;D :D. Kaily ook erop gezet, ongeveer hetzelfde gewicht. Dus ze zijn uit de gevaren-zone, ze gaan weer de goede kant op ;).

2) Kaily heeft gisteren en vandaag nauwelijks aan de kalk gevreten dus ik denk (hoop :)) dat het laatste ei gelegd is.

3) Blijkbaar maakt Milan toch minder kans dan ik dacht. Hij wordt wel niet door Kaily weggejaagd als hij in de buurt komt, maar als Kaily ergens zit en Milan komt ernaast, gaat ze toch Jamey opzoeken. Dus ze houdt toch nog een beetje van hem, snif ;) :-*.

Dus jullie begrijpen... ikke helemaal blij vandaag!! :D ;D :D

Greetzzzz, Sanna 8)