Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Sanna,

Jouw dagboek is ingedoken. Zonde dat je zo'n eind naar achteren stond. Ik haal je even naar voren hoor. ;)

Hele leuke foto's. Ik vind de foto in de vergiet met sla zo leuk :D

Ik duik er af en toe nog eens in, kan ik genieten van je foto's met die supermooie valkjes.

Groetjes, Nel :)

Sanna

Hoi Nel!

Oeh, dank je wel voor al die lieve woordjes over mijn valkjes, we gaan er helemaal van blozen hoor :-[ ;D. Ja, helaas schuift mijn dagboek altijd gauw naar achteren door. Er valt nou eenmaal niet elke dag wat over ze te vertellen. Behalve dan dat we weer zo heerlijk geknuffeld hebben, maar ja, dat worden jullie natuurlijk ook gauw zat :D. Maar ik zal binnenkort weer eens wat foto's scannen, ik heb weer mooie! Eindelijk is het me eens gelukt een paar mooie close-ups van Milan te maken. Dat beest wil gewoon niet poseren >:(. Maar ik had nu een rolletje van 800 ASA (ik had voor iemand wat foto's binnen moeten maken in een ruimte met weinig licht, en tja, het rolletje moest vol ;D) en daarmee is het eindelijk eens een beetje gelukt. Ik heb nl. op m'n werk van Pepper, Kaily en Jamey wel een mooie foto van 20x30 hangen, maar Milan hangt er nog altijd niet bij. Van de week maar eens laten uitvergroten die foto's ;).

Groetjes, Sanna

Sanna

Pfff... ik zie dat ik al bijna een maand niet in mijn dagboek geschreven heb... :-[ :-[ :-[

Maar ik heb vandaag weer een goede reden. Jamey zit altijd al onwijs achter Kaily aan, en af en toe heeft hij mazzel en mag hij er even op hihi :D. Maar verder doet madam nogal koel tegen hem. Hij kan een knauw krijgen als hij te dicht bij komt en ze probeert hem soms ook gewoon kwijt te raken. En die arme Jamey blijft haar maar steeds trouw ::). Maar goed, de laatste tijd is Jamey errug druk met nestplaatsje zoeken. Hij zoekt dan ergens een donker hoekje op, gooit alles op de grond wat er ligt (bijv. leesbril, oorbellen, knipjes, enz...). Vervolgens gaat hij helemaal enthausiast zitten kraaien.

Affijn, dit gaat al eventjes zo, maar Kaily toonde nooit echt interesse. Tja, dan kan ik wel een nestkastje in de kooi gooien, maar dan heb je kans dat er niemand in gaat zitten. Dus ik besloot nog even af te wachten, en bovendien ga ik eind juni op vakantie.

Maar goed, de laatste twee weken begint Kaily toch opeens interesse te tonen wanneer Jamey wat gevonden heeft... Tja, een nestje voor mijn vakantie gaat wel heel erg krap worden. Maar zo kattig als madam de laatste tijd af en toe is, lijkt het er wel tijd voor te worden. Dus besloten om ze toch maar een nestje te laten krijgen en dan de eieren maar te vervangen door nep-eieren. Maar ik heb alleen nog dat 6-hoekige nestkastje van vorig jaar voor Pepper liggen en hier in de buurt verkopen ze niet die rechtopstaande voor valkjes. Maar gelukkig! bij Lique in de dierenzaak wel. Dus afgesproken dat Lique die vandaag mee zou nemen naar de meeting voor mij zodat ik die in de extra kooi kan doen (die vrij klein is) en ik daar het jonge stel in kan zetten. Laat ze hem thuis staan!!! (maar gelukkig had ze de cedernootjes niet vergeten :D ;D :D). Hmmm.... maar ze willen toch wel erg graag. Nou ja, dan ben ik maar een beetje gaan passen en meten of dat 6-hoekige ding toch niet in de kleine kooi past. Ik heb het zowaar voor elkaar gekregen, hij staat nu op de bodem.

En nu lokken! Ik heb Kaily naar binnen gelokt met wat trosgierst. En toen vond mijn hongerlappie de voerbakjes ;D. Tja, en waar Kaily is, daar is Jamey. Dus toen zaten ze er allebei in. Dat ging makkelijk. Begint Kaily ineens als een halve wilde op de bodem te graven: nestje inrichten dus :-X. Blond he? ;D Maar ik denk dat Kaily hetzelfde probleem met dat kastje heeft als Pepper vorig jaar, ze vinden het niks als het schot er aan de voorkant voorzit. Weet ook niet waarom. Misschien vinden ze het gat te klein? Ze kijken er niet eens naar! Maar toen ik de voorkant eraf gehaald had, werd het ineens interessant. En ja hoor! Madam is gaan inrichten ;D ;D. Joepie!! Het is volledig goedgekeurd. En Jamey is ook helemaal in de wolken. Heeft hij EINDELIJK het ideale appartement gevonden ;). Toen heb ik het deurtje maar achter ze dicht gedaan, want Milan kreeg wel erg veel interesse ::). Let maar op, die wil ook aan de gang. Moet hij eerst nog Pepper zo ver krijgen hahaha.

Maar goed, Jamey en Kaily zijn helemaal gelukkig in hun nieuwe tijdelijke kooi. Helemaal niet in paniek ofzo, van: "Ik wil eruit!!!" Valt me echt 100% mee! Dus na mijn vakantie, ga ik echt aan de gang. Oooh... ik verheug me nu al op die kleine donsjes.... ::)

Groetjes! Sanna

Lin

hey sanna,

Nou nog even wachten en dan kan je beginnen met kweken. was het je eerste keer trouwens en weet je of er nog splitten zijn. zo leuk die kleine donsjes en het wachten op het uitkomen van de eieren is echt zenuwslopend.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Hoi Lin,

Dit is inderdaad de eerste keer ja. De dames zijn nu beide ongeveer 2 jaar en de heren net 1 ;D. Maar ik weet dat Jamey inderdaad splitten heeft, en wel hele leuke:

Bont, split {X1: Cinnamon Gepareld} {X2: Lutino}

Kaily is splitloos :D, maar samen kunnen ze dit krijgen:

Jonge man:
50.0 % Gepareld split to Bont {X1:Cinnamon}
50.0 % Wildkleur split to Bont {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Bont
50.0 % Lutino split to Bont

Dus je begrijpt wel dat ik hier wel kindjes van wil hebben ;D ;D. Nou ja, na de vakantie mogen ze hun gang gaan. Hmmmmm..... nu al zin in ;).

Groetjes, Sanna

lin (op school)

Hey inderdaad leuke splitten. Die Cinnamon Gepareld split to Bont
dat is inderdaad wel een leuke. heb je al reserveringen?

Groeten, Lin

Sanna

Hahaha, reserveringen?? Ik heb nog niet eens jongen! ;D Maar als er voor mijn vakantie eitjes komen, gaan die waarschijnlijk naar Lique toe, dus dan moet je die maar lief aankijken ;). Maar na mijn vakantie ga ik echt aan nestjes beginnen.

Groetjes, Sanna

Sanna

Leuk hoor, dat voorjaar in al die bolletjes .... maar wat een werk zeg!! :-X

Nou, dat met een aparte kooi is dus niet gelukt. Kaily is er welgeteld 1 avond gelukkig mee geweest .... en is toen bovenin het kooitje gaan zitten en elke keer als ze iemand zag mekkeren en heen en weer trippelen om eruit te kunnen. En arme Jamey maar roepen vanauit het nestblok: "Toe Kai! kom nou kijken hoe mooi ik het heb ingericht!!".

Nou, dat werd dus niks :P. De volgende dag zaten ze allebei boven in de kooi en werden helemaal gek dat ze in dat akelige ding zaten terwijl ze zo'n geweldige voliere hebben ;D. Dus hup, terug de voiliere in. En Jamey maar weer braaf op zoek naar nestjes he? ::) Toen heb ik dinsdag een echt valken broedhokje gekocht. En ik heb het invlieggat eens zitten vergelijken met die 6-hoekige kooi .... maar nu vind ik het niet zo'n wonder meer dat ze daar niet doorheen wilden zeg! Tis een stuk kleiner :-X. Kaily was beslist vast komen te zitten :D ;D

Ik heb nog geprobeerd of ze de kooi met het nieuwe broedhokje wat vonden, maar zelfde verhaal. Kooi afgeschreven! Ondertusen zit Jamey nog steeds nestjes te zoeken en 1 van zijn favoriete plekken is een kast met een lekker donker hoekje op 1 legplank. Toen ik daar het broedhokje neerzette, hup! Jamey er meteen in natuurlijk. En weer kraaien naar Kaily :D. Maar Kai vond het allemaal nog steeds niks. 1 keer gekeken en that's it.

Maar goed, Jamey is niet het enige mannetje en blijkbaar ook niet de enige die last van hormoontjes. Voorlopig kan ik nog geen enkele dame daarvan beschuldigen ::), dus dan blijft er nog eentje over: Milan. Milan valt ook op Kaily .... Probleempje! Jamey is een onwijze blufkikker en hij maakt zich graag 2 keer zo groot. Meestal is dat afdoende als hij met Milan in de clinch ligt - behalve wanneer Milan het de moeite waard vindt, dan blijft Jamey nergens. Nou, Milan vindt Kaily dus erg de moeite waard. Gevolg: Jamey en Milan vliegen elkaar steeds aan. Jamey omdat hij super gefrustreerd is dat Kaily weinig aandacht aan hem besteedt en Milan omdat hij Kaily wel ziet zitten. O o, als m'n troela eens besefte wat ze aanricht ::). Maar goed, het werd dus best heftig gisteren. Ze begonnen elkaar in de lucht aan te vallen :-X. Ik heb nog geprobeerd of het Jamey zou kalmeren als ik het nestkastje aan de voliere zou hangen, maar zoals Lique me al waarschuwde werd dat helemaal niets. Jamey was nu zo gefrustreed dat hij zelfs arme Peppertje ging aanvallen die helemaal aan de andere kant van de kooi alleen maar zat te slapen :-\. Dus die kon ik niet meer bij elkaar laten. Toen nog maar geprobeerd om Milan en Pepper in de kleine kooi te doen, maar die bleven er bijna in zo verschrikkelijk vonden ze het!! Ondertussen ontdekte ik dat Jamey een ontvelde neus had (gelukkig bloedde het niet!). Milan en Jamey kunnen dus niet meer in dezelfde ruimte bij elkaar als ook Kaily daar bij zit.

Maar nu heb ik heb! Ik heb de stellen even gescheiden thuis gelaten en ben volieregaas gaan kopen. Ik heb gewoon zelf een tussenschot in de voliere gemaakt op deze manier. En het werkt!! ;D Ik ben er wel de hele zaterdag mee bezig geweest ::) (ja ja, mama heeft wat over voor haar moppies...), maar het resultaat is fantastisch. Helaas kan ik de voliere niet precies in het midden delen, dus hebben Jamey en Kaily de kleinere helft gekregen (die hebben toch een broedhokje waar Jamey praktisch de hele dag in zit). Toen ik ze er in zette was de spanning meteen weg. Jamey is niet meer bang dat er iemand bij zijn nestje in de buurt komt (bijvoorbeeld een zekere Milan ;D) en Pepper is weer dolblij dat ze rustig kan zitten zonder ineens een geflipte vogel in haar nek te krijgen. Alleen Milan voelt zich een beetje zielig. Hij zit kwijlend naar het broedhokje van James en Kai te kijken :D. Maar hij mag niet klagen: hij heeft de grootste helft van de kooi en alle speeltjes die hij leuk vindt. Jamey doet er nou toch niks mee en Kaily houdt niet zo van spelen. Nou viel me alleen nog op dat Pepper zoveel kalk begint te eten. Ze zou toch niet ook .... ?? ::) :P

Groetjesssssss!
Sanna

zazoe

Pfff wat een soap bij jou zeg!!

Maar wel errug creatief opgelost!
Ben benieuwd hoe dat verder gaat, het is in ieder geval niet saai bij jou in huis... ;D

Sanna

29 mei 2005, 22:40:41 #144 Last Edit: 5 juni 2005, 10:33:08 by Sanna
Hahaha, nee inderdaad ... saai kun je het niet noemen. Jamey en Kaily hebben vanmiddag zitten wipwappen dus ik denk dat er wel eitjes gaan komen hihi. Morgen ga ik de foto's wegbrengen. Ik hoop dat het een beetje goed te zien is, want ik heb helaas geen goeie digitale. Dat zou toch wel makkelijker zijn zo met die beessies ::).

Groetjessssssss!!
Sanna

Sanna

JOEPIEEEEEEE!!!! JIEHAAAAAAAAAA!!!! WHOEHOEHOEHOE!!!!

;D ;D ;D

Kaily heeft vanacht een ei gelegd! EINDELIJK!!!!! :D :D :D
Ze kan het dus toch hihi. En een felle mama meteen :o!! Dat gaat nog wat worden met nestcontroles als ze echt een nestje gaat krijgen zeg! Want nu heb ik het eitje meteen vervangen door een nep eitje (die toch nog een slag groter bleek...). Ik ga over bijna 3 weken op vakantie, dus dat gaat niet meer. Maar gelukkig... Ze heeft dat ding eindelijk uitgepoept ;D. Ze zit er de hele tijd op te broeden. Eerst heeft ze Jamey natuurlijk weer het broedhok uitgejaagd, maar nu madam bedaard is mag hij er weer in. En die arme Jamey blijft haar maar door dik en dun trouw ;).

Nou, ben benieuwd waneer ze haar 2e ei gaat leggen.

Groetjes! Sanna

Gerda

Jippie joppie een ei!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Snna, nou je hebt heel wat moeten verzinnen en uitproberen om het stelletje het naar de zin te maken!! Maar zu zijn ze dan tevreden.
'k Ben benieuwd wanneer het tweede ei volgt!!

Groetjes Gerda

Sanna

Hoi Gerda,

Nou inderdaad, het is moeilijk het Kaily naar de zin te maken. Nou ja, ze toont in ieder geval karakter ;D. Maar als het eenmaal is hoe m'n meisje het wil, dan gaat ze er helemaal voor hoor. Och, wat zit dat arme beest trouw te broeden op die plastic dingen :D :D. Ze is alleen al wel afgevallen hoor. Nou kan Kaily dat wel hebben ::), maar Jamey is toch wel flink mager geworden hoor. En hij woog al niet zo veel... Ik heb voor hem maar een grote bak met energierijk voer klaargemaakt in hun deel van de kooi. Gestampte pellets met zonnebloempitten gemengd met roosvisee. Jamey is een lekkere zoetekauw, dus ik verwacht wel dat hij hiervan lekker gaat eten. Als hij maar weer een beetje vet op z'n ribbetjes krijgt...

Groetjes, Sanna

Sanna

Jahaaaaa!! Vanmorgen lag ei nr. 2 er... (nr. 3 in Kaily's beleving ;D). Dus volgens mij ligt ze mooi op schema. Zo schattig :-*, ze zitten met z'n tweeën te broeden nou. Ik hoop dat ze genoeg eten, want ze zijn allebei vederlicht nou. Jamey moet ik goed in de gaten houden. Ik laat ze al zo veel mogelijk zonnepitten enzo eten, want vetmesten met trosgiers en eivoer is ook weer niet zo goed heb ik gehoord. Maar ik heb ook een extra bakje met pellets hangen... het eten moeten ze echt zelf doen hoor. Maar zo broeds en waaks allebei hahaha. Als ik maar even aan het broedhokje zit vliegt er 1 naar buiten :D ;D. Alleen jammer voor ze dat het deze keer nog niets wordt :-\. Na de vakantie.....

Groetjes, Sanna

Sanna

Kaily heeft ergens vandaag haar 3e ei gelegd. Wanneer weet ik niet precies. Toen ik vanmorgen weg ging lag er nog niets, maar toen ik thuis kwam lag ei nr 3 er. Ze heeft wel moeite gehad met dit laatste ei. Gisteravond liep ze al met een dik kontje, dikke cloaca. Toen ik het ei bekeek begreep ik ook waarom ::). Links is eitje 1, midden 2 en rechts nr 3:

Het lijkt wel of ze steeds langere eitjes gaat leggen. Ik hoop niet dat ze de nep-eieren wil evenaren ;D ::).

Het zou mooi zijn als ze het hier bij laat, want over 2 weken moeten de eieren weg zijn. Kunnen ze ook weer een beetje op gewicht komen.

Groetjes, Sanna