Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

apart is het ook dat je dan zoveel bonte hebt.  Leuke fotos! Ze werden daarna toch wel weer gevoerd? :) Die lege kropjes nu..

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

10 september 2005, 21:35:03 #331 Last Edit: 10 september 2005, 21:49:41 by Sanna
Hahaha, en óf ze gevoerd worden Lin, en óf... ;D ;D. Zie hier de fotosessie van vanavond ;):

Kruimel dag 15

Humpie dag 13

(zoals jullie zien krijgt Humpie bonte vlekken in zijn gezicht...

Droppie dag 12

Nina (Lutinootje ;D) dag 10

jawel, de oplettenden onder jullie hebben het goed... Lutinootje heeft een naam: Nina ;)

En de troffee voor de grootste krop gaat vanavond naarrrrrrrr......

NINA

Als je ook ziet wat voor een slabek ze heeft....

Madam moest effe gapen ;).

De eerdere foto's zijn allemaal 's ochtends genomen. Meestal waren ze dan nog niet, of nog maar een beetje, gevoerd. Vandaar dat de kroppies er af en toe zo zielig bijhangen :D. Waar wees gerust hoor, in de loop van de dag gaan ze tot de nok toe vol :o. Ik zel al af en toe tegen ze: vol is vol hoor! ;D ;D

Tot mijn stomme verazing worden de jongen absoluut niet geplukt. Daar ben ik uiteraard heel blij mee natuurlijk. De enige die het moet ontgelden is Jamey, maar die kan daar gelukkig een stuk beter tegen ::). Aggoss... m'n moppie heeft wel een heel erg kaal achterhoofd hoor, helemaal tot aan z'n wangvlekken. Maar gelukkig zie al weer allemaal nieuwe pennetjes doorkomen.

Allemaal bij elkaar zie je pas hoe goed hoe groot ze al worden.

En Nino krijpt altijd lekker ergens tegenaan... ook al ligt dan soms die enorme krop een beetje in de weg ;D :D

Wat wijs zijn ze al he? En Droppie denkt er al over op zichzelf te gaan wonen...

Zo lief :-*. Toen ik Hump, Droppie en Nina alweer in het nestblok gezet had, en ik net Kruimeltje wilde oppakken, zag ik dit:

Ach, de schat, het was ook al laat ;) :-*

Groetjes! Sanna :-*

Roosje

Hihi ben net op tijd voor fotos. Lieeeef :) Ze zien er goed uit!

Ankie

Hoi Sanna

Ik heb genoten van je foto's  ;D ;D ;D.
Waanzinnig ,je ziet ze groeien. Wel gaaf dat het zo onwijs goed gaat en ze zien er echt hhel goed uit. Prachtig ,die kleine kuifjes! Ik kijk al uit naar de volgende fotosessie!
Lieve naam ,Nina (zo heet mijn nichtje) ;D.
Geniet ervan !

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Sanna,

Wat groeien ze snel zeg!! Niet te geloven.
En wat worden ze volgestopt!! Je oogappeltje Jamey is volgens mij een geweldig goede vader. Jammer dat hij het gepluk van Kai moet ondergaan. Arme jongen. (Ik heb echt een zwak voor hem - het evenbeeld qua bouw en karakter van mijn Nezumi  :D :D)

Je hebt in ieder geval geen saai nestje :D :D
Hopen dat Milan straks weer wat meer pit krijgt. Misschien heeft hij ook wat last van de warmte (of is het koel bij jou thuis?) Hopelijk vind het het lutino popje straks een goede vervanging van zijn liefde voor Kai.

Groetjes Gerda

Christine

wat een mooie foto's hier was dat ook als ik wou trekken waren de krobjes altijd leeg haha weet ook niet hoe dat komt maar vind ze prachtig die van jou die gele kuifjes zijn zoooo moooooi vooral dat lutino'tje is schattig :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Jeetje dat si inderdaad een verschil. Erg mooi die volle kropjes. Ben benieuwd hoe het bont op de kopjes gaat ontwikkelen. wat geef jij de ouders allemaal? Ze voeren beter dan mijn koppel zie ik wel.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Ha Sanna!

Wat groeien die ukkies hard tijdens mijn week vakantie, zeg! Wouw! Wat een lieve foto's! En leuk dat doorkomende gele "kroontje" op hun koppies... alsof ze van koninklijke bloede zijn! Wat fijn om te lezen dat het zo goed met ze gaat en ze zo goed gevoerd worden!

Groetjes,
Petra

Sanna

Hallo allemaal!! Bedankt voor al die lieve antwoordjes :D. Ja Lin, ik geef ze inderdaad speciaal voer, maar dat is alleen omdat Kaily en Jamey anders zo slecht voor zichzelf zorgen. Op deze manier krijg ik ze tenminste goed aan het eten ... het zijn namelijk enorme zoetekouwen ;D

Ze krijgen iedere dag vers een mengsel van eivoer, brinta en Nutribird korrels (grasparkiet) in een bakje, aangelengd met roosvisee met wat water. In roosvissee zit vitamine en druivesuiker, dat maakt het voer lekker zacht en ze vinden het heeeeeeeeerlijk!! ;D En ideaal om te voeren natuurlijk he? Dat gaat zo naar binnen ;).

Ik sta er zelf ook verbaasd van hoe hard ze groeien :o. De ene dag zie je niks, de volgende dag zitten daar al veertjes of vlekken. Ik vertelde toch gisteren dat Humpie bonte vlekken in z'n gezicht had?? Nou, Droppie had die vandaag ook hoor. Hoppa! daar ging weer een manier om die twee uit elkaar te houden (ze schelen nl. maar 1 dag, dus ze gaan gelijk op). Dus ik zit elke morgen kuifjes te vergelijken, veertjes te tellen, koppetjes te meten - allemaal zodat ik de juiste naam onder de juiste foto kan plaatsen ;D. Maar vandaag heb ik het ontdekt!!! Droppie heeft sinds vandaag een paar donkere veertjes boven op het kale bolletje. En aangezien hij een dag jonger is dan Humpie, zal Humpie die wel niet meer krijgen (tenzij Humpie toch weer Droppie blijkt te zijn en dan heb ik morgen weer een probleem... ::) :P). Bovendien heeft Droppie, net als Kruimel, een donker vlekje rechts in z'n kuif zitten en Humpie heeft een egaal geel kuifje. Maar goed, zie hier de foto's. Met gepaste trots!!  :D ;D

Kruimel, 16 dagen oud

Humpie, 14 dagen oud

Droppie, 13 dagen oud

Nina, 11 dagen oud

Lekker saampies in het mandje

Humpie begint al veertjes ... ehhh .... pennetjes ;D te verzorgen - en kijk eens naar de bonte wangen van Kruimel?

Ach wat zijn ze lief samen :-* - Humpie & Droppie

Helaas waren voor de foto-sessie vanmorgen alle kroppies weer leeg. Maar dat komt, als ik 's morgens beneden kom, dan willen Kaily en Jamey er meteen uit - ze worden echt helemaal gek. Ze vinden de kooi waar ze in zitten helemaal niks, maar als ik ze met broedhok en al in de voliere doe zijn ze ook helemaal uit hun doen. Dus ze moeten de jongen in deze kooi grootbrengen. Maar goed, ze gaan er dus meteen uit 's morgens. Kaily slaapt 's nachts altijd in het broedhok. Wanneer ze 's ochtends ook maar iets hoort, stuift mevrouw meteen naar buiten! Dus dan heeft ze meestal nog niet of heel weinig gevoerd. De tijd dat ze eruit zijn benut ik altijd om het voer te verversen en de poep uit het broedhok te scheppen (wat een stront produceren die beessies :o :o :o) en de jongen op de foto te zetten - met lege kroppies dus. Als alles klaar is en ik Jamey en Kaily weer effe de kooi in gooi gaan ze daarna keurig voeren. Wanneer ik dan later de kropcontrole ;D uitvoer is alles prima in orde. En blazen dan he? ;)

Groetjes, Sanna

Christine

wat zijn die kleintjes prachtig denk toch dat ik binnenkort helemaal wegsmelt ik mis die kleintjes hier :o :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ankie

Hoi Sanna

Je mag trots zijn hoor op je hummeltjes!!!
Je doet het geweldig!!!!
Ze zien er echt geweldig uit en de foto's zijn prachtig.
Ik geniet ervan  ;D ;D ;D.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Ach ja, nou als ze ze maar blijven voeren toch? Dan maar foto's met lege kropjes, zolang ze daarna maar weer goed gevuld raken, ach...  ;);D Lieve, aandoenlijke foto's weer hoor! De hummeltes blijven schatjes op de foto's! Maar knap hoor, zoals je ze probeert uit elkaar te houden... dat zal zeker niet meevallen!

Groetjes,
Petra

Rianne

Ze zien er goed uit! Ook het lutinootje krijgt een kuifje, lief hoor! :)

hippysuus

Zucht...zwijmel...ik vind ze zooo lief :o ik ben echt helemaal verkocht....hoezo big brother kijken...HA, ik kijk veel liever naar de foto's van jouw valkjes hoor!!  ;D

Sanna

Nou, over verkopen gesproken.... de 3 oudste zijn nog in de aanbieding ;D ;D ;D

Sorry hoor, effe een paar dagen geen tijd gehad om te schrijven - ik ben errug druk met m'n huisje 8). Maar de jongen groeien als kool hoor! En een herrie dat er uit dat bakkie kan komen :o. En dan wiegen ze allemaal zo in koor heen en weer ;D ;D. Leuke beessie hahaha.

Nou vooruit, de ochtendlijke fotosessie:

Kruimel, dag 19

Humpie, dag 17

Droppie, dag 16

Nina, dag 14

Treintje ;D

Wat een lieffies he? :-* Dus jullie weten het: er zijn 3 prachtige jongen in de aanbieding.

• 1 bont gepareld mannetje, split cinnamon (X1)

• 2 bonte mannetjes, split gepareld (X2) en lutino (X1)

Dussehh.....

Groetjes, Sanna