Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Christine

gefeliciteerd met je tweede ei en hopelijk zijn ze alletwee bevrucht :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lique

Hoi Sanna,

Gefeliciteerd met je tweede eitje.
Het maakt niets uit wanneer ze beginnen te broeden hoor. Een aantal koppels van mij broedt ook gelijk wanneer het eerste eitje gearriveerd is.
Alleen zal je dan echt om de dag een jong kunnen verwachten, en niet spontaan 2 op 1 dag.
Het is niet nodig om een bakje water neer te zetten, alleen moet je wel op de luchtvochtigheid letten. Als deze ongeveer 50 a 60 aangeeft is het prima.
Mocht het te laag zijn kan je het nestkastje aan de buitenkant ietwat sprayen met water (niet te nat).

groetjes LIque

Sanna

Hihi, bedankt allemaal, ik ben er ook errug blij mee ;D ;D. Nou hopen dat ze allebei bevrucht zijn en dat ze ei nr. 1 gisteren niet te lang koud hebben laten liggen. Maar nu wordt er weer braaf gebroed hoor. Alleen Jamey is al weer een paar veren kwijt. Die vond ik in het hokje. En als ze er allebei inzitten hoor ik af een toe wat zacht gekrijs en gestommel in het hok - daar ging weer een veer ::). Ik hoop dat Kaily de jongen een beetje met rust laat, maar gezien hoe ze zichzelf heeft mishandeld zullen ze wel kaal het nest verlaten. Met een beetje mazzel krij ik nog wel te zien wat voor mutatie ze zijn :-X.

Over Kaily zelf gesproken, voor plukken heeft ze het nu te druk met broeden ;D ;). Dus die kan weer gaan aangroeien. Net op tijd, want ze was ook al begonnen de binnenkant van haar vleugels te plukken, daar zag ik al diverse kale plekjes zitten. En rond haar poepertje....

Heej Lique, die luchtvochtigheid moet ik zeker met een hygrometer in de gaten houden? Die zal ik dan ook maar meteen bij rimo bestellen. Want daar moet ik toch een schouwlampje bestellen, die verkopen ze hier niet in de buurt. 'Daar is geen vraag naar...' Die dingen bederven toch zeker niet als je er een paar van in voorraad houdt??? Ik denk dat de luchtvochtigheid hier in huis wel ok is, we wonen op bosgrond.

Oooohh... ik vind het zo spannend allemaal!!! Ik heb besloten als er een dochter uit het nestje komt, deze te houden. Voor Milan ;D. Pepper kan geen enkele interesse voor Milan opbrengen terwijl ze vorig jaar zo broeds werd dat ze Kaily de kooi uit gejaagd heeft en een nest op de grond begonnen is. Uiteindelijk heeft madam 4 eieren gelegd, maar ja, er waren nog geen kerels in huis ;), dus dat nest was onbevrucht. Nu is er een stuk van een vogels helemaal voor haar, die nog gewillig is ook...... niks! Dus Peppie blijft mijn vogeltje, en dan gaan we een meisje voor Milan kweken. Die blijft zo gek op Kaily, en met een beetje mazzel zit er in die dochter dan genoeg Kai om Milan te vreden te stellen :D.

Groetjes, Sanna
8)

Gerda

9 augustus 2005, 15:03:05 #213 Last Edit: 10 augustus 2005, 14:50:58 by Gerda
Hoi Sanna,

Wat een lieve gedachte: een popje kweken voor Milan.
Hopelijk gaat dat lukken, want de arme Milan verdient het!!!

Spannend allemaal!!

Als jij het allemaal blijft vertellen hier, kom ik het hier wel lezen. Eerlijk verdeeld toch??!!

Groetjes Gerda

Petra en Cheeky

Ha Sanna!

Wat een leuk idee, zelf een popje voor Milan kweken! Dat doet me een beetje aan die film denken van die jongens die hun ideale vrouw "kweken" uit de computer...  ;D
Maar Milo heeft het verdiend, dus hopelijk gaat het allemaal lukken!

Groetjes,
Petra

Sanna

Whahaha, nou de ideale pop zal het niet worden ::). Als ik zie wat Kaily met Jamey doet, gaat Milan er ook nog een zware dobber aan krijgen. Maar ja, hij wil het zelf.... ;D

Lin

Hey,

Wat gaat het goed! Spannend hoor weer een eitje. en de wachttijd bij rimo weet ik niet meer. Maar het lampje is wel goed hoor. Ik heb hem zelf ook. In het begin is het niet erg als ze ven van het ei afgaan als ze echt bevrucht zijn dan kan het wel kwaad.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi,

de levertijd hangt af van hoe lang het duurt voor het geld op hun rekening staat. Ik schat een dag of 7-10.

Sanna

Nou, dan hoop ik dat ik over een week m'n lampje en m'n hygrometer heb, ik heb het geld gisteren direct overgemaakt en als het goed is staat het vandaag op hun rekening.

Ik zag alleen wel dat ei nr. 1 aan de boven en onderkant een erg dunne schaal heeft. Ik denk dat die niks wordt, maar goed, dat zien we wel.

Groetjes, Sanna

Sanna

Ik ben een beetje aan de late kant met de update, maar eergister avond heeft Kaily nog een eitje gelegd :D. Dus we hebben er nu 3. Dan zal morgen de volgende wel weer komen. Ze zitten zooooo braaf te broeden ;D :-*. Ik moet ze er alleen wel een paar keer per dag uitgooien, want anders eten ze weer helemaal niets... :-\

Ik heb net van m'n moeder gehoord dat de hygrometer en de schouwlamp binnen zijn, dus ik kan vanavond eindelijk zien of ik al bevruchte eitjes heb 8). Ik houd jullie wel weer op de hoogt.

Groetjes, Sanna

Lin

YEEHH
Je kan dan nog niet van alle eitjes zien of ze bevrucht zijn. Ook al zijn z eniet bevrucht wel laten liggen hoor, je weet maar nooit. Ik ben benieuwd ik denk wel allemaal.  :)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

12 augustus 2005, 22:55:37 #221 Last Edit: 28 augustus 2005, 10:12:34 by Sanna
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
We hebben bevruchte eitjes!!! ;D ;D ;D

Eerst lag er een verrassinkje van Kaily toen ik thuiskwam: ei nr. 4. Dus ze heeft nu gelegd op 7, 9, 10 en 12 augustus. En de hygrometer en schouwlamp lagen ook al op me te wachten. Moet je zo'n hygrometer eigenlijk eerst eiken? Ik nam aan dat hij zo van de leverancier wel in orde zou zijn. Ik heb hem naast de kooi gelegd: hij wijst aan 80. Is dat in orde? Of is dat te hoog? En zo ja, wat doe je daar dan aan?

Natuurlijk heb kon ik ook niet wachten om m'n schouwlampje uit te proberen. Ei 1 en 2 zijn bevrucht:

Dit zijn foto's van eitje nr. 1, die was het duidelijkst te zien. We hebben zelfs al een hartje zien kloppen :-*, ik wist zelfs niet dat dat nu al mogelijk was.

Alleen hebben ze jammergenoeg erg onvoorzichtig gedaan in het hokje :-\:

Dit is eitje nr. 2. Wat denken jullie, zou die nog uitkomen? Zo te zien is alleen de schaal beschadigd. Ik heb er al wel bloedvaatjes in gezien, alleen minder duidelijk dan in de andere. Zou deze beschadiging fataal zijn? Er is ook een probleempje geweest in het broedhok. Op de een of andere manier heeft het gaasje dat aan de binnenkant zit om ze te helpen eruit te klimmen losgelaten, die vonden we over de eieren heen liggend. Misschien is hierbij dat eitje wel beschadigd. Gelukkig kunnen ze er zonder dat gaas ook uitkomen, dus ik heb het er maar uitgehaald.

Het wordt nou zoooo spannend.... en ik moet nog 3 weken ::). Ze broeden ontzettend goed. Ik wilde alleen dat ze ook zo goed voor zichzelf zorgden. Kaily is alweer flink afgevallen. Maar ze lijken nou wel een echte band samen te krijgen. Voor het eerst heb ik ze vanavond elkaar zien kroelen ;D ;D... en dat zonder dat Jamey een paar veren in moest leveren ;) :D. Natuurlijk was ik weer te laat met de camera, het enige wat ik nog kon vastleggen is dit:

Nou ja, das ook schattig... ;D

Groetjes, Sanna

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Wat leuk en spannend is dat zo'n moment van spanning met een lampje in je handen en dan nog is goed kijken en niet afwijken hahaha.
en jah hoor bevrucht helemaal happy ken het haha.

maar leuk hoor voor je ben benieuwd als ze uit komen wat ze gaan worden.

ik deed mijn hygrometer in het nestkastje zelf net erboven want ze wilde er aan gaan knabbelen dus had het boven de eitjes aan de zijkant gedaan....

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

12 augustus 2005, 23:10:05 #223 Last Edit: 12 augustus 2005, 23:25:27 by Gerda
Hoi Sanna,

Gefeliciteerd met je twee bevruchte eitjes.
Ik heb wel eens gehoord hier op het forum dat ze op een barstje in een ei een vloeitje plakken.
Verder weet ik niets van kweken en vochtmeters helaas!!!

Hopelijk zijn de jonkies zet zo mooi als de ouders!!!
En heeft het popje voor Milan genoeg van Kaily in haar om Milan te bekoren, maar voornamelijk het lieve, zachte karakter van Jamey!!!

Ik blijf het hier volgen hoor!!

Groetjes Gerda

Rianne

Of je de hygrometer eerst moet eiken, geen idee, ik zou dan ook niet weten hoe dat moet. Je kunt ook testen of hij het goed doet door hem ook in een andere kamer te leggen.