Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Sanna

Hahahaha!! Nee, kurkje is te groot. Het is echt zo'n beetje de grootte van een andere snavelpunt..... maar dat kan ik me haast niet voorstellen ::) ::) ::)

Gekke beesten!

Roosje

Nee dan heb je wel een beetje een terminator valkje als eentje dat kan!

Sanna

Tja, dat leek mij dus inderdaad ook al... Maar ja, je weet nooit met al die hormonen enzo ::) ;)

Lin

Hey,

en hoe gaat het nu met Kailey nog allemaal goed? En is het snaveltje van  Milan niet verder gaan 'brokkelen' ?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

3 augustus 2005, 20:48:50 #199 Last Edit: 3 augustus 2005, 20:58:11 by Sanna
Hai Lin,

Kaily is nog zo'n beetje hetzelfde. Het gillen is minder geworden, maar ze trekt er achter op haar rug nog steeds gillend veren uit :-\. De AB kuur is tot zondag, ik hoop dat het nu gauw beter wordt. Ik heb al een ei in hun nestblok gelegd om Kaily te stimuleren, maar de enige die ik stimuleer is Jamey; en die had al zo weinig nodig ;D ;D. Hier zitten de 'lovers'.

De trouwe papa...

Het gat in Milans snavel wordt gelukkig niet groter. Zodra ik het niet vertrouw moet ik hem aan Feld laten zien, maar volgens mij gaat het wel goed. Maar wat hij nou weer gedaan heeft.... ::). Hij is ook zo ontzettend gek op Kaily (die gelukkig toch voor Jamey kiest) en sinds er een broedhok aan de kooi van Kai en James hangt, is hij ook helemaal broeds (alleen moet Peppie niets van hem hebben :D ;)). Nu kon ik voor Jamey en Kaily op dit moment alleen maar hele kleine blokjes kalk en jodium vinden, dus hebben ik die maar omgeruild met die in de voliere (die groter zijn), Kai heeft het tenslotte nu nodig. "Ahaaaaa!!!", dacht Milan.... en bedacht zich geen ogenblik. Hij heeft in 1 middag (!) dat hele jodiumblokje opgegeten :o :o :o, er was nog maar een klein stukje over dat naar beneden gevallen was. En nu is Milan roze ;D :D 8).

En hier zie je het gaatje in z'n snavel goed :-\.

Maar ondanks dat hij niet zo tam is, vind ik hem toch een schatje hoor. En zeg nou zelf - heb je vaak zo'n lekker ding gezien?? :D ;) :P

Groetjes, Sanna

Rianne

Misschien wou Milan wel een snavel piercing?

Roosje

Leuk die fotos dat ze zich wassen! bij mij hebben ze het altijd door en gaan dan met hun snavel in de camera zitten :P

Lin

hey,

Jammer dat het nog niet goed gaat met Kaily. Hopelijk na die kuur weer wel. Maar heeft Milan het hele blokje opgegeten!! ik dachtd at mijn mannetje erg was  :o en wat staat Milan mooi op de foto met dat koppie!

Groeten, Lin

Sanna

7 augustus 2005, 23:14:32 #203 Last Edit: 7 augustus 2005, 23:26:53 by Sanna
JOEHOEEEEE!!!! HIEPERDEPIEP, HOERAAAAAAAA!!!!!
WE HEBBEN EEN EI!!! ;D ;D ;D

Eindelijke, eindelijk, eindelijk heeft Kaily haar kooi geaccepteerd ::) :P. De laatste week begon ze zich nl. een beetje te misdragen in de kooi, zo van: "Ik heb het niet naar m'n zin en denk maar niet dat ik hier een ei ga leggen...." Maar sinds eergisteren heb ik een dik kontje gezien ;D en gisteren en vanmorgen was ze voor geen meter te genieten. We zijn verder de hele dag weg geweest, dus ik weet niet wanneer het gebeurd is, maar vanavond toen we thuiskwamen .... lag er een ei!!!! :D 8). En aan de maat van haar kontje te zien, komt er gauw een tweede. Dus Kai heeft nou wel wat anders te doen dan zichzelf kaalplukken hahaha. Komt mooi uit, want vandaag was de laatste dag AB. En ze is meteen beginnen te broeden, omdat ze denkt dat ze twee eieren heeft. Ik had nl. een nepei in het hokje gelegd om haar te stimuleren ;D. En nu is madam braaf aan het broeden ;). Ik laat dat nepei er maar in liggen, want ik wil haar niet weer de stress aandoen eieren te verliezen (waar ze dus blijkbaar zeer gevoelig voor is). Ze zal hooguit denken: "Jemig wat een joekel! Heb ik dat uitgepoept???!!"  :D :D :D Ik denk dat dit ei wel bevrucht is, want ze zijn flink bezig geweest van de week :-[ ;).

Ik ben benieuwd hoeveel eieren het dit keer gaan worden...

Groetjes, Sanna

Christine

Wat een mooie foto's en gefeleciteerd met je normaal gezien wel bevruchte ei ;D :D

groetjes
christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Wat leuk, een eitje! Ik hoop dat het wat word!

Lin

Hey

gefeliciteerd! is dit de eerste keer dat je een nestje hebt? Hebje al een schouwlamp en pap voor als het mis gaat?

Groeten, Lin

Sanna

Hmmm.... :-\ een schouwlampje heb ik inderdaad nog niet. Misschien dat onze dierenwinkel het verkoopt. Pap kan ik zo halen als het misgaat - maar daar hopen we natuurlijk niet op ;D. Ze hebben voor de vakantie een nestje eitjes gehad (zie verder terug in mijn dagboek), maar dat heb ik toen niet uit laten komen omdat ik met vakantie zou gaan. Ik heb de eieren aan iemand anders gegeven. Alleen het 6e ei daarvan bleek bevrucht en helaas is dat jong vlak voor het uitkomen gestorven. Maar toen hebben ze ook niet zo veel gewipwapt van tevoren. Misschien dat het nu beter gaat. Hoop het, zou wel heeeeeeel leuk zijn ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

Lin

Hey,

Je kan ook kijken bij zaken zoals gamma enz. en anders bestellen op www.rimo.nl

Sanna

9 augustus 2005, 10:50:37 #209 Last Edit: 9 augustus 2005, 10:52:45 by Sanna
Ik ga straks even kijken bij de dierenzaak, en anders bestel ik het wel bij Rimo. Hoe lange bezorgtijd hebben die trouwens?

Goed nieuws! Ei nr. 2 is gearriveerd ;D. En ze hebben gisteren weer gewipwapt, dus het gaat de goeie kant op ;). Ik weet alleen niet hoe het met ei nr. 1 gaat aflopen. Ze hebben er nl. gelijk op gebroed, waarschijnlijk omdat er al een nepei in het kastje lag, maar gisteravond zijn ze er een behoorlijke tijd af geweest. En ik weet niet of ze er vanacht op gezeten hebben, ze zaten er in ieder geval niet op toen ik naar bed ging. Maar nu wordt er weer trouw gebroed. Na hoeveel tijd kun je trouwens ook al weer zien of het ei bevrucht is? Na een dag of 2 nadat ze zijn gaan broeden ofzo? En moet ik een bakje water ofzo in de kooi zetten voor de luchtvochtigheid?

Groetjes, Sanna