Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Gerda

He Sanna,

Wanneer ben je terug? Ik ben benieuwd hoe het met je valkjes gaat, of die llieve Jamey nog steeds goed op gewicht is en of zijn avances richting Pepper succesvol zijn.
En hoe het met ':censuur-je' Kaily gaat en met haar nieuwe loverboy Milan.
Kortom, ik ben benieuwd naar alle nieuwe verhalen,

Groetjes Gerda

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Whahahaha, toe meiden! Gun me een beetje vakantie :D :D :D.
Ja, ik ben eindelijk terug. Frankrijk was heeeeeeeeerlijk, lekker veel zon en lekker warm (ik zal binnenkort een shot van m'n bruine huid plaatsen ;D). Alleen ben ik helaas een beetje armer van vakantie teruggekomen. Mijn Nissan Sunny is veranderd in een Nissan Sushi.... Ik heb hem achter moeten laten :'( :'( :'(. Gescheurde kop en daardoor kapotte motor. De ANWB vond het niet meer waard hem naar Nederland te vervoeren.... Dus ik moet met spoed op zoek naar een hele goedkope andere auto :-X :-X :-X. Das dus iets minder. Wel een kleine pleister op de wonde: ik ben naar huis gereden in een 3 maanden oude Renault Megane station!!! Deze, maar dan in zilver metallic:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!!
Ik wil hem dus echt niet inleveren dinsdag :'( :'(, ik vind het eigenlijk wel een goeie ruil ::)....

M'n vogies zijn weer thuis, heb ik gisteren lekker weer opgehaald. Oooo, ik heb ze wel gemist hoor!! Liefdesperikelen zijn er niet echt meer geweest, alleen heeft Kaily op de een of andere manier Jameys achterhoofd nou weer kaal zitten plukken en onder haar eigen vleugies is ze ook kalig - zal ze ook wel weer zelf gedaan hebben ::). Wat dat nou is met dat beest.... Ik hoop dat ze er nu mee ophoudt. Maar ze is nog zooooooooo'n knuffelkont :-*, ze zijn me niet vergeten ;).

Foto's ga ik van de week nog wel maken, eerst maar eens wassen :-X :P.

Groetjes, Sanna

Lin

Hey,

Heerlijke vakantie dus? Heel mooi. Alleen wat een schrik dat de auto iet mee kon. Kan je nu dus weer opzoek, dat is jammer.

Wat een heerlijk gevoel is dat he terugkomen van vakantie en je valkjes ophalen.

Groeten, Lin

Sanna

Zoals beloofd, bruine ikke ;D:

Ja, het zonnetje doet het nog goed in Frankrijk :D ;D.

Maar de vogies waren ook blij weer thuis te zijn.

... en ze vinden elkaar zo lief....

Welkom thuis ;D

Groetjes, Sanna

Rianne

*is jaloers op bruin kleurtje*
;D

Lin

Tja dat is inderdaad best bruin. Ook een jaloerse Lin...

Groeten, Lin

Petra en Cheeky

Heeee Sanna,

Fijn dat je vakantie zo super was, alleen jammer van je Nissan-Sushi.... de stationwagen als ruil is zeker niet verkeerd, maar daar trapten ze zeker niet in? Ook niet toen je je haar losgooide....en je bruine kleurtje tentoonstelde? Jammer!

Fijn dat de valkjes het ook weer leuk vonden om thuis te zijn! Nu gaat het gewone leven weer beginnen, ik vind dat altijd akelig afkicken....

Groetjes,
Petra

Sanna

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 26 juli 2005, 17:14:03
Ook niet toen je je haar losgooide....en je bruine kleurtje tentoonstelde? Jammer!

Er zat een vrouw achter de balie bij Avis...
;D ;D ;D

Lin

Citaat van: Sanna op 26 juli 2005, 17:17:49
Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 26 juli 2005, 17:14:03
Ook niet toen je je haar losgooide....en je bruine kleurtje tentoonstelde? Jammer!

Er zat een vrouw achter de balie bij Avis...
;D ;D ;D

dat zegt tegenwoordig ook niks  :P

Sanna

28 juli 2005, 23:14:45 #190 Last Edit: 28 juli 2005, 23:22:00 by Sanna
Whahahaha!!!
Ok, hier heb ik geen antwoord meer op.... :D

Even wat anders, ik ben vanmorgen met Kaily naar Feld geweest. In mijn vakantie had ze haar beide 'oksels' kaal geplukt. En dat ging eenmaal thuis onverminderd door. En krijsen bij elke veer die ze eruit trok :o!! Het ziet er echt heel rauw uit :'(.

Omdat ik bang was dat het een gewoonte zou gaan worden, en er misschien een medische oorzaak was, ben ik toch maar vanmorgen naar Feld gegaan.

Volgens hem was haar huid heel erg geirriteerd, zitten er ontstekinkjes bij. De oorzaak is dus toch het weghalen van het nestje. Daardoor kon ze haar hormonale cyclus niet afmaken. Bovendien kwam daar nog de logeerpartij bij... De arme schat.

Dus nu heb ik antibiotica voor Kaily (mierzoet die plaktroep, en ze smeert dat bekkie overal aan af ;D) en die moet ik 10 dagen geven. Feld heeft haar daar meteen al gegeven. En ik kon al verschil merken, ze zit nu niet meer de hele dag te gillen. Misschien dat het spul meteen al een verzachtende werking op haar huid heeft. Of anders leidt het nieuwe nestje haar misschien wat af... Het belangrijkste is in ieder geval dat ze gauw op zal houden met plukken.

En ..... bijzonder goed nieuws voor Jamey: van Feld moeten ze zo gauw mogelijk een nieuw nestje hebben (zegt Feld: "Zo jongen, heb ik even je liefdesleven gered" :D). Dus ik heb maar meteen de extra kooi ingericht voor madam en meneer, nestkast erbij. Gelukkig vinden ze de kooi deze keer wel ok, dus ik hoef niet meer moeilijk te doen met gaas in de voliere. Ze hebben het nestje allebei al uitgebreid geinspekteerd en zijn beiden enthausiast aan het kalkvreten gegaan :D ;D - alsof Jamey ook maar 1 ei hoeft te produceren!! Dus ik ben heeeeeeeel benieuwd of het deze keer wat wordt. Vorige eieren heb ik aan Lique gegeven. Daarvan was alleen nr. 6 bevrucht, maar die is helaas kort voor het uitkomen overleden. Maar dat betekent in ieder geval dat ze het kunnen!! :D

Groetjes, Sanna

Sanna

Hai Bonnie,

Ik heb ook zo'n rood jodium-blok hangen en een kalkblok (geen grove, ik moet nog even een 'gladde' kopen). Maar het meest eten ze eigenlijk van de sepia wanneer ze eitjes moet leggen. Dus daar heb ik maar een extra grote van genomen ;D.

Groetjes, Sanna

Petra en Cheeky

Fijn dat het spul voor Kaily goed helpt en dat Jamey weer aan de "love" gezet is door Feld... hahaha!  :P ::)
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat ...

Groetjes,
Petra

Sanna

Nou, de 'vonk' is er weer hoor ;). Jamey zit al trouw elke keer in het broedhokje Kaily te lokken (klinkt het gedempt: "papegaaitje leef je nog" en "koppie krauw" ;D :D). Kaily begint ook in 'the mood' te komen, want tijdens het avondeten (hoe kiezen ze het uit he? :-X ;D) hoorden we ineens de aloud bekende geluiden .... ja hoor, aan de wipwap :D. En die James is ook zo'n lekker beest: toen-ie klaar was bleef hij gewoon gezellig op Kai staan :-\, lekker plekkie. En Kaily maar kippetje blijven zitten hahaha. Ik denk dat ik nou met een weekje wel het eerste ei heb.

Nou zag ik alleen aan Milan weer wat raars.... :-\ :-X: die heeft een gaatje in z'n snavel!!! Hoe hij dat nou weer voor elkaar gekregen heeft :o. Ik zag er van de week wel steeds wat donkers zitten, maar ik dacht dat het een poepie was van een een ander, dat de sufferd daar net toevallig onder gezeten had. Maar omdat Milan natuurlijk niet zo tam is kon ik hem niet goed bekijken. Nu zat hij vanavond ineens in een goede lichtval en toen zag ik tot mijn schrik dat het een gaatje was. Feld maar weer bellen maandag of dat kwaad kan. Hij heeft er geen last van, het is z'n bovenbekkie. Eten en drinken gaat dus prima. En snavel groeit volgens mij wel snel. Ik kan alleen niet zien of het door en door is, daarvoor zou ik hem moeten pakken. Maar ik vraag me echt af hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen. Het zou toch niet door Kaily of Jamey gedaan kunnen zijn? Zo veel schade kan een snavel toch niet aanrichten?? :-\

Groetjes, Sanna

Roosje

Hmm apart, dat heeft ie knap gedaan! Kurkje erin dan maar? ;)