Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Irene

:D :D wat een heerlijke moppies heb je toch Sanna.
Het is dat Rudie over 3 dagen komt,a nders was ik nu wel heel jaloers geworden! :D
Groetjes, Iren

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Hi Irene!

Ben heel benieuwd hoe jouw Gijsje op Rudie gaat reageren :P. Hier komt het uiteindelijk echt wel helemaal goed hoor. Kaily heeft een pittig karaktertje en Peppertje kan af en toe een sulletje zijn. Hij doet z'n naam dus niet echt eer aan :D.
Maar ik heb vandaag weer foto's weggebracht, dus met een beetje mazzel kan iedereen binnenkort de voorgang van Kaily's kuifje bekijken ;D

Groetjes!

Sanna

10 oktober 2003, 16:04:33 #17 Last Edit: 10 oktober 2003, 17:02:30 by Pepper
Oh oh, wat een stel heb ik toch :). Ze zitten nu definitief bij elkaar in 1 kooi. Op zich gaat dat goed, Pepper heeft de linkerkant en Kaily de rechter ;D. Echt gezellig naast elkaar zitten ze nog niet, hooguit boven elkaar. Maarrrrrr ... ook al moet Pepper er nog steeds weinig van hebben, Kaily vindt hem al wel een maatje :P. Als Pepper opvliegt, hup, Kaily er achteraan. Landt Pepper op mijn hoofd, Kaily er ook bij (en dus Pepper weer weg). En gaat Pepper ineens op een plekkie zitten dat Kaily niet gezien heeft, oh oh wat kan ze dan zielig piepen ( :D aanstelster...). Gekke Pepper houdt dan natuurlijk zijn snafeltje stijf dicht, stel je voor dat Kaily door krijgt waar hij zit :P. De enige keer wanneer hij haar bij zich in de buurt duldt is wanneer er maar 1 bakje voer op tafel staat. Dan kunnen ze ineens wel gezamelijk eten. En dan 'hap' in de kuif van Pepper, 'hap' in de stoppels waar de kuif van Kaily hoort te ziten, 'hap', 'hap', enz, enz... :D Oh oh, ze zijn zo lief voor elkaar. Kaily heeft nu in 1 mooie zwarte vleugelveer 3 gaatjes naast elkaar zitten: kunst van Pepper :D
Nou ja, wel gezellig die twee... :P :P :P

Sanna

15 oktober 2003, 17:21:47 #18 Last Edit: 17 oktober 2003, 13:44:43 by Pepper
Hallo, ben ik weer, Kaily. Mama zegt dat ik nu een echt vogeltje aan het worden ben. M'n verenpakje is nu volledig dichtgegroeid, alleen aan m'n kuifje ben ik nog hard aan het werken. Maar kijk zelf maar; wordt toch al aardig wat, niet? Er zit steeds een paar dagen tussen de foto's.

Ik heb nu helemaal m'n zaadjes ontdekt. Mama zegt dat ik een klein vreetzakje ben :P. In principe eet ik maar 1 keer: van zonsopgang tot zonsondergang :D. Tja, ik kan het ook niet helpen dat Pepper niet zo slim is, toch? Hihi, ik ben nu al groter dan hem... ;D

Stoer hè? Pepper blijft lekker een ukkie. Maar wel lief ukkie hoor... Ik vlieg hem altijd overal achterna (vindt-ie wel niet altijd leuk, maar ik wel en daar gaat het om). Maar als ik 's avonds gezellig naast hem wil slapen, wil hij dat nooit. Ben ik niet lief dan?? ::) Gekkie!

* Kaily *

He jij daar, Kaily, wel effe dimmen he? Ik ben toevallig wel hardstikke schattig, 'tis maar dat je het weet...

... en verschrikkelijk nieuwsgierig, zegt mama ;D. Maar mama kan nooit boos op mij blijven hoor. Want dan doe ik gauw heel schattig mijn koppie naar voren en dat kan mama nooooooit weerstaan. Kom ik er altijd weer met een lekkere kroel vanaf ;). Kaily begint nou ook door te krijgen dat kroelen hardstikke tof is. Ik zei het je toch! :P
Ik heb nog een leuke hobby trouwens: SLOPEN!! Hier dacht mama nog dat ik lief aan het spelen was ...

... maar hier begon ze me door te krijgen ...

Tja, en die dingen die mama meubels noemt, fantastisch om daar m'n bekkie in te zetten. Maar ik snap niet dat mama dan altijd zo tekeer gaat. Das toch ook hout?  :( Dat andere hout mag ik ook in knagen...
Nou ja, gelukkig mag ik wel in de trosgierst knagen. Wel oppassen dat die malle Kaily niet te dichtbij komt.

Maar gelukkig heeft mama een flinke stengel neergelegd. Thnx mamie :-*

* Pepper *

Tja, en dan tot slot: waar o waar zijn mijn moppies toch gebleven?? :D

Ik heb een tijd moeten zoeken, want als die mormels hun bekkies stijf dichthouden, zie je ze dus echt niet. Maar ja, dat zullen jullie ook allemaal wel weten ;). Nou ja, ik blijf maar schieten, dat kan ik toch niet laten. Toch maar eens aan een digitale camera gaan denken...

Groetjes!

Irene

;D ;D ;D Hoi Sanna, Pepper en kaily,
whhahaahahhah wat een lekker stel toch!
Je zou er een prijsvraag van moeten maken, Sanna van die laatste foto. Het duurde ff voor dat ik ze alle twee zag :D. De gene  die ze vind en het snelste is, krijgt een strengel trosgierst! ;D Dusseh... bij deze... wanner kan ik het ophalen? hahaha grapje.

He kaily, wat ben jij goed aan het opknappen zeg!!!! Mooie kuif en nekkie waar je aanwerkt! Mooie kleur, staat je goed! ;D En pepper, het is ook wat voor jou he? oh oh, alles delen, niets mogen slopen, het is toch wat he?  ;)
Maar wat een gezelligheid brengt het ook mee he, om saampjes te zijn!? Ik vind het tenminste een heerlijk gezicht als er twee gevleugelde vriendjes door de kamer heen suizen!!
Volgens mij vindt jullie mama dat ook wel!
Sanna, wat een heerlijke foto's!!!!
Groetjes, irene

Sanna

Nou, Kaily's kuifje groeit nou fantastisch hoor :P, hij is nou ongeveer de helft van die van Pepper. En prachtig donker van kleur, fantastisch met dat felle geel erbij!. Zonde dat ik geen digitale camera heb :-/, anders konden jullie het meteen zien. En het lijkt er zowaar op dat ze wat meer naar elkaar toetrekken. Tja, als het aan Kaily lag, zaten ze allang de hele dag naast elkaar. Maar ja, Peppertje eigenwijs hè? Toch wordt het al beter, hij duldt haar af en toe in zijn buurt.
Alleen hebben ze me gistermorgen laten schrikken hoor :o. Ik wilde de doek eraf halen, maar voordat ik dat kon doen, begonnen ze allebei al wild te fladderen... Gauw eruit gehaald, en ja hoor, waar ik al bang voor was :-[. Kaily allemaal bloedvlekken op haar staart en langs de binnenkant van de bak ook allemaal bloedvlekken, de stokjes onder... Affijn, eerst maar eens even de beestjes onderzoeken. Door andere verhalen op de site was ik gelukkig al gewaarschuwd wat nachtelijke paniek aan kan richten, maar leuk is anders.
De schade bleek gelukkig mee te vallen. Kaily was de enige pechvogel. Ik ontdekte een klein wondje tussen haar neusgaten en eentje aan de binnenkant van haar vleugel, zeg maar bij haar elleboog. Allebei al opgedroogd, dus het was midden in de nacht gebeurd. Pepper had niets, behalve 2 verloren lange veren. Nog een wonder dat hij ook niet onder het bloed gesmeerd zat.
Tja, ik had al wel een nachtlampje, maar blijkbaar zat die toch iets te ver weg. Dus m'n vader heeft nu iets direct achter de kooi gemaakt en nu hoop ik dat dat voldoende is.
Het heeft echter 1 goed ding teweeggebracht: ze zijn iets meer 'maatjes' geworden. Dus: als ik de ene kroel, wil de ander ook gekroeld worden. Stereo-kroelen dus ;D. Word je overigens wel heel moe in je armen van... :D Maar het zijn van die lekker moppies, daar heb ik alles voor over!! Ik hoop alleen dat ze nog eens net zoveel interesse in elkaar gaan krijgen als ze in mij hebben. Krijg ik misschien toch nog eens kleine vogeltjes. En ik weet al naar wie het eerste jong dan gaat ... naar m'n schoonzus! Die heeft Kaily 1 nachtje te logeren gehad ... nou ja, die is helemaal om! :D Het is alleen dat ze nu al 2 grasparkieten en een konijn binnen hebben, maar ik weet zeker als ik met zo'n jong purkie aankom dat ze die direct meeneemt :D :D :D
Ach ja, de verslaving hè? ;D

Groetjes!

Irene

Hoi Sanna,
altijd ff schrikken he, als er paniek is geweest! Je kunt er weinig aan doen, maar ik blijf het akelig vinden. En kom er maar eens achter waardoor er paniek is geweest! :-/
Fijn dat pepper Kaily steeds meer toelaat.
Kijk weer erg uit naar je volgende foto's!!
Groetjes, irene

Sanna

24 oktober 2003, 17:23:38 #22 Last Edit: 24 oktober 2003, 18:29:51 by Pepper
Inderdaad Irene, blijft schrikken. Maar ik had gelukkig al van anderen ook vaak gelezen dat je kooi helemaal onder het bloed zit als ze dat 's nachts doen :-/, anders was ik misschien wel een beetje in paniek geraakt. Maar goed, ze hebben nu een lichtje direct achter de kooi, nou maar hopen dat ze geen slaap tekort komen... :D

Maar sinds gisteren hebben de twee duvels allebei een bijnaam, eerlijk verdiend. Pepper is Half tail en Kaily heet Meathead. Laat mij dit even uitleggen...

Zoals velen misschien al wel weten, heeft Pepper de voorkeur ontwikkeld z'n eigen veertjes op te vreten (vraag me niet waarom??). Maar meneer heeft het nu wel heeeeeel bont gemaakt. Door de paniekaanval was hij al 1 mooie lange staartveer kwijtgeraakt (dus nog 1 op volle lenge over, de rest was al gesnoeid). Zie ik hem gisteren in de boom zitten, ik denk, hè? zie ik het nou goed?? Ja hoor! Er zit nog maar een staartje van een cm of 4 à 5 aan z'n kont!! Heeft-ie de laatsten ook maar even afgeknaagd (bewijs lag onder in de kooi...). Ik moet wel zeggen, tis wel precisiewerk, want alles is even lang. Maar goed, het blijft geen gezicht natuurlijk! :-X Half tail dus...

Tja, en nu Kaily... zucht... De avond ervoor willen wij de tafel afruimen, er stond nog een kom jus op tafel... Jullie voelen hem al wel aankomen zeker?? Ja hoor, vladder-vladder-vladder.... MIDDEN IN DE JUS!!!! Ik kon haar er gelukkig nog aan haar vleugeltjes uittrekken en alles was al afgekoeld uiteraard, maar goed, de HE-LE buik vet. Maar dan ook echt vet!!! Zucht... Nou ja, dr. Feld natuurlijk gebeld. Ik moest het met een beetje afwas eruit proberen te wassen. Leuk gezegd, proberen. Mevrouw verandert in een hellefeeks als je dat bij haar probeert!!!. Maar goed, ik heb m'n best gedaan, het meeste is er uit gelukkig. O ja, en ik weet nu precies hoe hard valkjes kunnen bijten :o... verrot hard! Ik heb allemaal beetsporen in m'n vingers staan. Maar ja, het beestje moest schoon, toch? :-/ Affijn, ze is nog wat vettig, maar het ziet er al gelukkig wat beter uit. Alleen als ze op je schouder komt zitten (jawel! ze heeft me vergeven :D) is het net of er een gehaktballetje zit hoor... zo ruikt ze...Meathead dus.

Nou ja, m'n leven is in elk geval niet saai ;)

Lique

Hoi allemaal,

Ik plaats de foto's van Sanna hier.

Irene

ahhhhhhhhhhh, wat een plaatjes weer.
Is Kaily nu zoveel groter dan Pepper? of lijkt dat maar zo?
Groetjes, irene

Sanna

1 november 2003, 17:31:56 #25 Last Edit: 17 april 2005, 23:21:07 by Sanna
Yep Ireen, Kaily is flink aan de maat aan het worden :P. Ik had altijd al het idee dat Pepper een pukkie was, maar nu wordt het dus inderdaad bevestigd.
Hihi, ik moet wel lachen. Ik had Lique alvast wat foto's gestuurd, je weet wel, ze is natuurlijk de pleegmama van Kaily hè :D. Ik heb de laatste tijd wat toubles met m'n internetverbinding (niet lachen Henry!!) dus ik denk, ik stuur ze Lique alvast, dan ga ik de hele boel wel in het weekend uploaden voor ons dagboek ... zie ik ze ineens allemaal al staan 8)!! Thnx Lique. M'n vader zal ook errug blij zijn met jouw cencuur ;D. Maar of het nodig was ... z'n ogen zaten toch al dicht :D. Gesnapt!
Maar het zijn zulke schatjes!! Kaily is een echt knuffelkippie :P, ze kan de hele dag wel geknuffeld worden. En dat terwijl Pepper ietsje afstandelijker geworden is. Maar ja, die zal wel aan het puberen zijn nu ;). Pepper heeft een erg lief karakter en zal wel gauw weer bijtrekken. Maar dan moet hij wel ophouden met zijn staart verruineren. Moet je zien!

Daar mag-ie van mij nou wel eens mee kappen hoor, doodzonde :o! En Kaily krijgt zo'n mooie sierlijke kuif! Jammer dat dat op de foto's niet goed te zien is, maar er zit een mooie slag in en hij is helemaal zwart. Prachtig op dat gele koppie! Ach ja, kan nooit genoeg krijgen van mijn vogeltjes, zucht...

Maar binnenkort zullen ze zelf weer komen schrijven hoor ;)

Groetjes!

Sanna

:D Kaily is een schijterd, Kaily is een schijterd, Kaily is een schijterd, Kaily is .... Hé! Kai! Blijf van m'n kuif af! Tis toch zo?? ???
Suffe zus! Ze heeft zichzelf gisterenen bijna het hoekie om gevlogen, zo bang was ze van de wind. Ik werd er helemaal nerveus van. Gelukkig heeft mama ons toen in de kooi gezet (was ik voor het eerst van mijn leven blij mee ;)). Nou, toen heeft mama aan de achterkant van de kooi een doek gedaan, zodat ze het niet meer zag door het raam. Dus heb ik maar even een valk-to-valk gesprek met mijn kleine schijterige zusje gehouden :P. Nou, 's middags was ze er uiteindlijk van overtuigd dat die rare wind niets doet. Ik bedoel, wij zitten toch binnen?? Daar hebben alleen de buitenvogeltjes last van hoor, de stakkers :-/. Tja, en die suffe zus van mij :D. Huh?? Wat doe je nou?? Hé! Afblijven, das mijn voerbakje! Hier alsjeblieft! Lekker in je staart! -HAP-

Knuffie, Pepper ;)

Oh oh, doe maar stoer hoor Pepper! Als er iemand hier in huis een bange poeperd is, ben jij het wel hoor. Ik was alleen wat nerveus. Mag ik nog? Ik ben een meisje hoor, ik heb een zwak gestel. Niet lachen mama!

Je mag dan wel een zwak gestel hebben Kaily, maar geen zwakke snavelspieren... ;)

Ahum, daar hebben we het nu niet over. Maar goed, jullie hebben wel gelijk, de wind doet niets. Maar ik heb wel lekker misbruik van de situatie gemaakt door lekker bij mama te kruipen en me lekker de hele dag door te laten knuffelen :P. Hmmm, daar is mama supergoed in hoor! Alleen die gekke Pepper... Elke keer als ik tegen hem aan probeer te kruipen, peert-ie hem. Je ben toch m'n grote sterke broer?? :( Wat heb ik zo nou aan je?? Ik ga wel weer naar mama hoor!

Huggies, Kaily

Sanna

Hihi, wij hebben opa te pakken genomen gisteren. Opa heeft een bril en ikke ben errug ondernemend. Ikke zat op opa's schouder, Pepper op de andere, en ik zeg nog zo tegen opa: "Zonder die bril zie je er stukken jonger uit". Dus ikke heb hem even geholpen :D. Koste me wel wat valkezweet, maar uiteindelijk - hoepla, daar bungelde die voor z'n neus, nog maar aan 1 oor. Toen zag slome Pepper dat dat eigenlijk wel leuk is .... POEM, bril op tafel! Goed hè van ons? ;D. Ja, wij zijn zulke schatjes, en dat wordt dan ook volledig uitgebuit. En we leren zo snel - alleen niet meer af, hihi ;). Zo ben ik ook gek op in allerlei kleine ruimtes te kruipen. Maar mama zegt dat ik daarmee op moet passen, dat ik daar de taille niet voor heb ??? Wat ze daar nou weer mee bedoelt?? Ik ben maar 20 gram zwaarder dan Pepper...

Hé joh! Noem me geen slome! Mama, dat ben ik toch niet hè?? Kijk Kaily, dat begrijp jij gewoon niet, ik ben dan natuurlijk ook wat ouder dan jij .... ahum ... Maar ik weet wel hoe ik van je af moet komen hoor ;) Ik zit vaak bij mama als zij aan de eetkamertafel zit. En die gekke Kaily wil alles nadoen wat ik doe, ik wordt er helemaal simpel van! Maar ik heb nu ontkekt hoe ik aan haar kan ontkomen :D. Ik ga gewoon bij mama op schoot zitten! Hihi, dan zit ik onder de tafel en kan Kaily me niet meer zien. Die sufferd snapt er dan helemaal niets meer van joh! ;D Zit maar te piepen en te kijken. En dan heb ik mama heeeeeelemaal voor mezelf alleen. Ooooooooooohhh ... ja mama, kroelen ... oooooooh ... oooh ... zucht ::) valkenzwijm

Sanna

2 januari 2004, 18:41:36 #28 Last Edit: 17 april 2005, 23:21:42 by Sanna
Hallooooo iedereen! Daar zijn we weer. Het heeft eventjes geduurd, maar om het goed te maken, heb ik weer een paar mooie plaatjes van mijn boeventuig.

De valkjes zijn nu echt een deel van het gezin. Ze helpen mee in het huishouden enzo: eten klaarmaken...

tafel afruimen...

spiegels poetsen...

kleine dingen repareren...

Ja, ze zijn echt een reuze hulp hoor, ik zou niet weten wat ik zonder ze moest :D. Verder ambieren ze ook allebei een mooie carrière: fotomodel. Volgens mij zijn ze al aardig goed...

Met een beetje oefenen behoren ze echt bij de top. Ben zo trots op ze!!! ;D

Tja, en verder beginnen ze ook allebei hun eigen hobbies te ontdekken. Pepper bijvoorbeeld, zit er toch aan te denken om als zijn fotomodel-carrière over is iets met schoonzwemmen te gaan doen. Schoon is hij in ieder geval al...

Kaily had toch meer gedacht aan het record paalzitten te verbeteren...

Tja, dit begon vrij onschuldig: het is een soort van kroonluchter aan het plavond, waar 5 theelichtjes in kunnen. Kaily is er als eerste in gaan zitten, Pepper was er toen nog bang voor. Wat heeft mijn vader nou gedaan, de sufferd?? Hij heeft Pepper geleerd er ook te gaan zitten. Zoals jullie zien hing er een bladerenslinger om de stang:

Zolang Kaily er alleen zat, was er niets aan de hand. Maar Pepper had met een paar seconden al het eerste blad eraf. Affijn, toen dacht Kaily:"Aha! Zó moet het dus". Gevolg: er hangen nu geen bladeren meer, ze hebben binnen een dag alles eraf getrokken. Het zijn zulke monstertjes...
Ja, en je dan lief aankijken, hè? Zo van:"Maar ik ben toch liehief??

Toch zou ik ze voor niets ter wereld in willen ruilen. Het zijn MIJN monstertjes ;) :P

Groetjes!-

Irene

:D :D o o o, wat eenheerlijke monsters zijn het toch; ja, je trouwste fan heeft al weer gereageerd! ::) Geweldige foto's. Hoe gaat het met de staart van pepper? alweer wat meer kans gehad om te groeien?
groetjes, irene