Mika en Kimi (in de driehoekige voliere)

Gestart door Marcel, 19 juli 2003, 22:34:43

« vorige - volgende »

smile_emerald

Hey,

Je bedoeld zeker "The Underdog Project" en niet "The Sunclub" ;D Wel nauwkeurig zijn hè ;)

-xxx- Esmeralda

p.s. Mijn foto doet het weer, zelf opgelost  ;D

smile_emerald

Ow ja Marcel, ik weet nog wel een leuke, met bijna alleen maar fluiten erin. Hij is van "Gigi d' Agostino" en heet "The Riddle". Mijn valkje fluit altijd mee met die natuurmuziek, van Australië bijvoorbeeld. Mijn ouders houden veel van dat soort muziek en mijn valkje kennelijk ook ;D Soms ook als je tv aan het kijken bent, naar Animal Planet ofzo en het gaat over vogels, dan is mijn valkje niet stil meer te krijgen :D

-xxx- Esmeralda

Lique

Hoi Esmeralda,

Een jaar of 10 geleden, had de sunclub dat nummer op nr 1 staan.
The underdog project heeft het alleen maar gecoverd, en er een stemmetje ingezet.

groetjes lique

ria

Hallo,

Hebben jullie nu over dat liedje wat steeds op de radio is. Met dat gefluit er door. Tweety hier vind dat ook prachtig, fluiten dat ie doet, hahah.

Groetjes,
Ria

Marcel

The riddle, dat origineel is van Nick / Nik Kershaw, toch?

(om het even nog leuker te maken ;D )

smile_emerald

Ow sorry Lique en Marcel, ik heb geen flauw idee wat er zich jaren geleden afspeelde in de muziek... Tegenwoordig weet je bijna niet meer wat echt of nep is, nou ik weet het nu dus ook niet meer...

-xxx- Esmeralda

Marcel

21 augustus 2003, 02:20:53 #96 Last Edit: 21 augustus 2003, 02:23:32 by Marcel
Okee, muzieksuggesties blijven welkom maar nu even wat anders...

Ik weet dat je het pas echt kunt zien na de eerste rui, maar dat is pas in december. Volgens een heel leuk boekje dat ik heb (Tirion kleine huisdieren bibliotheek, "Mijn valkparkiet", veel info over gedrag) kleuren ze na 8 of 9 weken 'door'. Mika en Kimi zijn van 12 en 22 juni, dus zijn vandaag 69 en 59 dagen oftewel 9 weken. Ik ben benieuwd of jullie ervaren valkenhouders je willen wagen aan een voorspelling...

Mijn vermoeden na de eerste week was dat Mika een mannetje is en Kimi een vrouwtje. Dat was deels gebaseerd op het feit dat Mika wat ondernemender was en Kimi wat rustiger, en een klein beetje gebaseerd op het feit dat Mika iets meer geel toonde. Ook floot Mika een aantal keren mee met... Summer Jam en Kimi niet.

Deze foto maakte ik een week geleden, ze zijn hier alert, links Mika en rechts Kimi.

Deze foto maakte ik vandaag, ze zitten hier op hun gemak, links Mika en rechts Kimi.

(je ziet hierboven links dat Mika onder de snavel meer geel heeft)

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en het verschil in karakter is nog wel aanwezig, maar Kimi heeft wel geleerd om zich niet de kaas van het brood te laten eten. Als ze beiden in hetzelfde hoekje van de voliere willen zitten, dan hebben ze een paar keer onenigheid maar vaak krijgt Kimi dan toch haar/zijn zin.

Mika is aanhankelijk en ondernemend, komt altijd naar me toe en is geinteresseerd in het toetsenbord en het snoer van de telefoon. Kimi bekijkt het dan vaak van een afstand, komt er pas bij als ze zich achtergesteld voelt. Mika tikt bijna constant op de nagels om gekrauwd te worden, met fysiek contact is Kimi wat terughoudender.

Wat denken jullie? Over een paar maanden, als ik het zeker weet dan zal ik de uitslag geven. Ik heb dus vanaf het begin het gevoel dat het een paartje is, maar zo niet dan gok ik meer op twee mannetjes dan op twee popjes. Hoewel het qua kleur natuurlijk nog helemaal op popjes lijken...

Stijn dc

hello

ik durf me eigenlijk niet aan een voorspelling maken!
als ik naar de wangetjes kijk lijken het me allebei mannetjes, maar als i kde gedragingne lees zou ik wel zeggen dat het een koppeltje is, dus nog even afwachten zou ik zeggen:D

SDC:D

Lique

21 augustus 2003, 15:38:29 #98 Last Edit: 21 augustus 2003, 15:38:50 by Angelique
Ik denk dat het Goodman is met Give it up. ;D
Hij was toevallig net op de radio.

Barbara

Ja Lique, dat is hem, zelfs het origineel volgens mij! Je bent geweldig!!! Dat ik daar niet op kon komen zeg  ::) Vonden je valkjes het een leuk liedje?

ziralioness

Lastig he, geslachtsbepaling...?  ;D
Ik denk dat bij mij Nina een popje is en aan Kiko's gedrag te zien (fluiten) zou het wel eens een mannetje kunnen zijn... maar Paul dacht dat Nina misschien een man was omdat die ook zoveel geel in het masker toont, net als Mika!
Onmogelijk te beoordelen... :-P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Nou Marcel,

poeh...ja....als je niks over het fluiten had gezegd, en allen op de foto af moet gaan.....ja dan allebei poppen. Van wege de visgraat motief staart....mar dat zegt dus nog niks, omdat mijn Speedy die ook had en hij is een man.
Ja joh...dan over het gedrag....fluiten is (zeggen de meeste tenminste) toch iets voor mannen....dus ja misschien heb je wel gelijk hoor en heb je een koppeltje....ik hop het voor je.

En nu dat we het dan toch over fluiten bij de mannen hebben......is er hier iemand die wel ee pop heeft met fluit deuntjes?

Groetjes,
Trudie

dysian

Zoals ik al eens verteld had doet Taipa dat ook op "summerjam 2003"het komt door het fluitje wat toegevoegd is aan het nummer (dit was bij de vorige versie van het nr niet zo). Hij gaat altijd al aan het begin van het nummer meefluiten terwijl het fluitje dan later pas in het nummer komt! hahahaha maar hij weet dat dat het goede nummer is denk ik :D :D.

Lique

uhh, nou eigenlijk waren ze er een beetje bang voor, maar als dat nummer nou  vaker gedraaid zou worden, wennen ze er wel aan.
Maar dat is net zoals met telefoontunes.
Ze waren er ongelooflijk bang voor ,en werden helemaal hysterisch.
Maar nu hoor je het zelfs in nummers, in reclames en zie je het op tv.
Dus nu zijn ze het wel gewend.

groetjes lique

Marcel

Goh alweer 3 weken geleden dat ik wat schreef. Ik zal proberen het kort te houden...

Eten - Ze eten nu ook een beetje bruin brood (korstjes) en wat groente, de doperwtjes hollen ze uit maar het schilletje laten ze liggen, stukjes wortel verdwijnen wel helemaal, poepjes worden wel wat wateriger dus ik geef om de dag wat, ik ga nog wel meer fruit en groenten proberen

Grond - vanaf het begin lijken het wel kwartels, ze zitten meer op de grond te wroeten dan op de stok. Ik denk dat het te maken heeft met de hoogte, de voliere hangt tussen 1.30 en 2.00 meter dus als ze op de bodem lopen hebben ze nog niet het gevoel dat ze laag zitten. Ik heb karton geplakt over het onderste deel zodat ze niet de kamer in kunnen kijken vanaf de bodem. Maar ze voelen zich hier zo thuis dat ze daar niet zo om malen. Dus de vraag is of het wel verschil geeft om de voliere lager te hangen...

Nagels - ze slijten dus niet genoeg, omdat ze zoveel op de bodem van de voliere lopen. De dikkere stok achterin (hoog!) wordt minder vaak bezocht dan de dunnere aan de voorzijde. Ik heb een speciale stok besteld voor de nagels, suggestie van Paul in het forum verzorging (niet die met schuurpapier)

Papier - ze vinden het leuk om aan papier te knagen, in hoeverre moet ik daar tegenin gaan? Ik wet niet oif ze ook wat eten maat volgend mij is het alleen maar knagen. Het lijkt me dat blanco papier geen kwaad kan... Kimi begint ook te knagen aan de kooi en 's avonds te knarsen, dus ik moet eens kijken naar een slijpsteen.

Telefoon - ze blijven ook wel schrikkerig, ook van de deurbel, maar het wordt minder. Nog een paar weken en ze zijn het gewend denk ik. Ik heb nog geen nieuwe muziekstukjes waar ze mee fluiten, Summerjam is ondertussen van de radio meen ik...

Geslacht - Mika is vrijwel zeker een mannetje, over Kimi twijfel ik nog. Ze hebben behoorlijk vaak onenigheid dus als het een stel is dan is het een pittig vrouwtje die van zich afbijt. Maar anders zijn het twee mannetjes. Ze hebben beide redelijk wat geel, Mika iets meer maar niet zoveel meer. Als je het pas na 6 maanden weet, dan blijft het dus onduidelijk tot de feestdagen...

Knuffelen - Mika is niet bij me weg te slaan, Kimi is iets minder intiem maar komt er meestal ook wel bij. Bij het terugzetten merk ik ook verschil: Kimi gaat er altijd makkelijk in maar Mika pas als hij ziet dat Kimi aan het eten is, soms moet ik lichte dwang uitoefenen maar dat gaat niet (meer) ten koste van het contact want Mika komt altijd snel bij me.

Poep - Als ik ze eruit haal als ik aan het werk ben dan kan ik niet meer werken, want dan lopen ze over mijn toetsenbord heen. Dus ga ik vaak maar gewoon een half uurtje op de bank liggen, maar zo heb ik elke dag wel een poepje op mijn T-shirt. Tips?

ZO jullie zijn weer bij. Recente foto's heb ik niet, maar ze zijn flink op grootte en gewicht en steken prima in de veren, alleen dus te lange nagels maar ik ben de enige die daar last van heeft, zij niet ;-)