4 augustus 2025, 20:46:17

Hobbykwekerij Sephora *einde ronde 2*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 19:29:16

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hallo!

Ohh, wat een mooie en lieve fotootjes!!!
Echt mooie valkjes! Iedereen heeft hier echt mooie valkjes.. ;D
En jacksmama..hoe maak je die prachtige plaatjes? zo mooi, met dat mutsje..ik smelt  :D zo wordt ie nog liever  :-*

Groetjes Dafrinja

jacksmama

Dank je voor het compliment.

k doe dat met paint shop pro, een programma om plaatjes mee te maken en te bewerken.

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Hey christa,

Ja zeker een beauty hoor. Super die kerstmuts heb je leuk gedaan!

Hoi Dafrina!

wat leuk dat je ook in mijn dagboek komt kijken. Ik denk dat jij de verslaving ook te pakken hebt. Je hebt het valkaprkietenvirus!

Dag allemaal,

Hier gaat alles goed zover ik kan zien. Het is donke als ik vertrek en thuiskom en vaak 's avonds weg. Maar morgen kan ik ze even goed bestuderen. Ze zijn lekker actief de twee. Veel vliegoeningen maar nog steeds niet vliegen en ook niet klimmen. Wel spelen ze en ook zag ik het valkje van Christa op de voerbak zitten (staat op bodem) en druk te hapen en een beetje pellen. De wildkleur is minder actief en ook wat banger. Daar moet ik dus even wat meer tijd in steken. Ze worden nog steeds goed gevoerd dus dat verloopt ook prima. Ik kom morgen even fotos plaatsen en maken. dan heb ik eindelijk daglicht :D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi hoi

Dan kom ik morgen weer even trug om te kijken.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Hoi Lin,

Het gaat hard met de kleintjes. Leuk die reacties van toekomstige baasjes he? Zij kunnen niet wachten en voor jou gaat het vast veel te snel  ;)

Groetjes, Gerda

Lin

Citaat van: Yvon en Rene op 14 december 2006, 23:56:03
Hoi hoi

Dan kom ik morgen weer even trug om te kijken.  ;D

Groetjes Yvon

Is goed :)

Hey Gerda,

Nou ja baasjes... Maar 1tje hoor. Wildkleur is natuurlijk nooit zo in trek. Het is zo standaard vinden de meeste. Ik ben er ook niet zo'n liefhebber van, dat weet je wel. Maar aan de andere kant heb je met wildkleur vrijwel altijd andere mutaties eruit. en dat is nou zo leuk met wildkleuren zij hebben altijd wel splitten, dusaltijd andere kleurtjes in het nest.

Dit wildkleurtje is als pop split voor:Witmasker Bont (en kan zilver) en als man komt er gepareld nog bij. dus dat ik zeker leuk, bont gepareld en witmasker!

We zien het wel... met 2 weken mag het valkje weg. eigenlijk moeten want dan ga ik op vakantie :)
Leuk dat je weer even langs kwam en je het gaat echt heel snel!

Dag allemaal,

Ik dacht ze moeten nou toch eens van die bodem af. Ik heb ze dus op en stok gezet en sindsdien klimmen ze er telkens weer op. Ook gaan ze druk vliegen en vliegen ze helaas terug anar de ouders als die roepen.

De wildkleur is nog te reserveren zoals je kan lezen bij het antwoord op Gerda.

en vandaag is dit valkje 5 weken geworden.

Bij mams op de stok, de witmasker durfde nog niet. Maar op dit moment wel.

en de "baby" van christa gisteren.

vandaag

En samen gisteren op mijn hand

Groeten, Lin

Rianne

Lieve foto's weer. :) Het witmaskertje kijkt zo ondeugend op de foto's ;D Het wildkleurtje ziet er ook schattig uit, volgens mij is het een pop. Weet niet waarom maar zo'n gevoel krijg ik erbij als ik de foto's zie. :)

Wilma1

Ooooo ....... wat schattig en wat gaat het snel zeg :o de fallow lijkt net Dusty  :D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Het is dus overmorgen geworden.  ;D
Ik vind ze allebei heel lief uit hun valkenkraaloogjes kijken.  ;D
En hun veertjes gaan nu echte veertjes worden,echt mooi !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

jacksmama

Hoi Lin,

Hoe gaat het met "Baby"?

Kun je misschien al een gokje wagen of het een man of pop is?
Ik heb namelijk twee namen in mijn hoofd , maar die zijn wel erg geslachtsgebonden.

Dus als je een idee hebt..... zou het me erg helpen ...

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

sorry sorry..haasten en vliegen! ik denk dat ik pas donderdagavond weer tijd heb voor het forum. Natuurlijk maak ik elke dag fotos!

In mijn andere dagboek staat een kerstgroet voor jullie!

Groeten, Lin

p.s. Christa ..geen idee..is wel een erg lief valkje dus zou pop kunnen zijn. kan je niet een mannelijke/vrouwelijke versie van maken?

jacksmama

Hmm.. lastig ..

Dan moet ik maar terplaatse bepalen of het een Gaya of Thor word.

Christa & de Rest, die inmiddels op hete kolen zit om Baby te zien.
Christa & De Rest

Lin

Citaat van: Wilma1 op 15 december 2006, 20:26:06
Ooooo ....... wat schattig en wat gaat het snel zeg :o de fallow lijkt net Dusty  :D
:D Wilma

Ja ze lijken veel op elkaar zelfs de houding. Maar ja nu het geslacht nog.

Citaat van: Yvon en Rene op 17 december 2006, 00:06:53
Hoi hoi

Het is dus overmorgen geworden.  ;D
Ik vind ze allebei heel lief uit hun valkenkraaloogjes kijken.  ;D
En hun veertjes gaan nu echte veertjes worden,echt mooi !!

Groetjes Yvon

Nou nu zijn ze helemaal in de veren. Alleen een klein streepje op de achterhoofd van de witmasker nog.

Citaat van: jacksmama op 19 december 2006, 15:29:14
Hmm.. lastig ..

Dan moet ik maar terplaatse bepalen of het een Gaya of Thor word.

Christa & de Rest, die inmiddels op hete kolen zit om Baby te zien.

Anders maak je er Gaya van en bij een man Gayo. Ik denk een pop, maar ja ik heb het vaak mis  :D

Nou de fotos van de afgelopen week!

Voor de wildkleur heb ik van een ander persoon uit Anna Paulowna een reactie. Ik hoop dat he valkje nog wat liever wordt en dat ze hem graag nog wilt hebben. De afgelopen week was hij namelijk niet zo lief.

Zaterdag

zondag

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Witmasker

Zaterdag

Zondag

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

En als afsluiting nog een filmpje van de witmasker. Natuurlijk weer in de badkamer genomen  :D

http://www.youtube.com/watch?v=KOxa7B_OHUA

Lief genoeg Christa?

Groeten, Lin

Wilma1

LIIIIIIIIIINNNNNNN!!!!!!!!!!!! OOOOOOOMMAAAAAAAA!!!!!!
HELP!!!!! 

Bij Toetie van Folkert en Maja!!!!

ivm met diaree van de ouders na eten van krachtvoer!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

23 december 2006, 08:21:02 #494 Last Edit: 23 december 2006, 21:32:20 by jacksmama
Kijk nu.. Baby is getransformeerd in een heuse vogel.. en wat voor 1 zeg..

Prachtig!

En wat doet ie lief kroelen.... ik smelt ervan......wat een zalig filmpje!

Na de kerstdagen ga ik de kooi klaar zetten.. kunnen de andere huisgenoten daar alvast aan wennen en dan word het denk ik tijd voor een afspraakje...

De naam is nog dubieus.. dochterlief kwam met nog een optie... Ma'at...  god van de gerechtigheid, als je dat snel zegt klinkt het als Maat(je).. wat vriendje, kameraadje dan betekent.. en kan voor zowel jongen als meisje. Ik denk dat ik pas beslis als ik die puk in handen heb.

Wij gaan ons hier nu bezig houden met de verjaardag van Jack.. die word morgen 5 jaar alweer!

Christa & de Rest
Christa & De Rest