16 juni 2025, 23:22:57

Hobbykwekerij Sephora *einde ronde 2*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 19:29:16

« vorige - volgende »

Lin

6 oktober 2006, 21:19:28 #300 Last Edit: 6 oktober 2006, 21:27:14 by Lin
Ik heb heerlijk met yariki gezeten. Ze viel nu in slap dus heb ik haar maar naar de kooi gebracht. Ze zit nu te snaveltje kraken. Dit is voor het eerst dat ik dat hoor van haar. Ze was vandaag ook een stuk rustiger dan gisteren. Lijkt toch wel alsof ze mij als vervanger van dusty ziet. Yariki is echt in paniek als ik binnen kom en roept naar me. Ik heb haar ook gewogen was toch wel benieuwd. Yariki eet echt elke dag steeds meer lijkt wel. Op dit moment weegt ze rond de 100 gram. Ik hoop dat ze hierop blijft hangen, niet minder maar ook niet meer.

Voor de mensen die meer willen weten over de Escherichia coli (E-coli) bacterie kunnen hier wat lezen:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidecoli.htm

Een foto van gisteren. Lekker spelen met mijn knopen.

En even mezelf gefilmd hoe graag ze wel niet op mijn schouder wil dingen onderzoeken. Ze blijft echt in beweging. In haar nek kroelen is niet favoriet maar net boven de snavel vind ze heerlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=mqcKEm_cTKw

en  ook de camera is erg interessant natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=3vbcMqED6k0

En vandaag weer lekker druk dus wat bewogen fotos. Vandaag is ze precies negen weken geworden!

ik had jullie al verteld over de foto die ik van de eigenaren van goldie (nest van ayla en tiamo) Folkert en Maja, heb gehad. Nou hier is de foto met een mooie lijst. Links dus goldie en rechts Eros van Caroline.

Lief he?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

7 oktober 2006, 00:32:44 #301 Last Edit: 7 oktober 2006, 00:35:06 by Wilma1
En speciaal voor Lin deze foto's van haar andere baby...dan kan ze toch even kijken hoe het nu met hem is  :D

gescheiden  :-\.... allebei even verdrietig  :'(

Binky is een trouwe vriend en laat Dusty NIET in de steek, hij gaat eerst naar hem toe als hij uit de kooi is  :D

Coco komt ook eens kijken, ::)  wat al die comotie toch is en zoals je ziet kan Dusty precies op de vensterbank kijken  :D als Coco daar ronloopt....een leuke afleiding  :P

NA de pap, mag Dusty even lekker vliegen....dat verdiend hij wel na al die verwarring  ;) en Binky zit trouw op de kooi van Dusty  :P

Tja weinig woorden....WILMA'S VOGELMARKT ???....ALLEEN KIJKEN LYNNTJE (uit België) ;D ;D

(ahh gelukkig wil deze wel groot :D) lekker slapen in de vrijheid!!! :D ;) :-*

Nou speciaal voor jou...besloot ik ze nu van het toestel te halen, want als ik er morgen niet aan toe kom moet je zolang wachten....

En je weet wat ik zei ....kom gezellig langs met Rianne als jullie weer eens tijd hebben.....dan kunnen jullie beiden jullie kindjes weer zien....en eten mag ook he ?!!! want dan is het vroeger en kan ik ook Stacy eruit laten!! OF die blijft zitten  ::) ::) ::)...maar wie weet bij Rianne wel  :P

Fijn weekend Lin
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Mestonderzoek kost inderdaad bij Dr. Feld € 7,50 er komt alleen nog wel enkele euro's administratiekosten bij wat het dan ongeveer € 11,= maakt.

Allemaal leuke foto's ben ik tegen gekomen hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Lin,

Wat een schattige foto's van Yariki.  :-* Ik denk dat ze je zeker als vervanger van Dusty ziet. Gelukkig heeft ze jou.
Ze is echt heel lief om te zien. Ook is het idd altijd leuk als je ze hoort knarsen met het snaveltje. :D

Mooie foto's trouwens Wilma, van Dusty en je andere vogeltjes! Volgens mij heeft Dusty het echt wel naar zijn zin bij je! :D

Klopt Caroline, die kosten, alleen worden de administratiekosten er volgens mij alleen bijgerekend als je e.e.a. per post laat opsturen.
Dit had ik namelijk een keer bij Mikki zo gedaan, maar later bij Daisy hoefde ik alleen 6,50 (ja ja, was toen echt nog 6,50 ;D ) te betalen aan Kirsten. En zij had er alleen over gebeld.
Hoe dan ook, dit onderzoek is reuze handig en zou ik iedereen zeker aanraden. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

ah wat lief Wilma!

Erg leuk dat je even opbelde om te praten over Dusty je houdt me goed op de hoogte. Wel een beetje zielig dat dusty alleen eet als Binky ook eet. ik hoop dat ie vandaag zonder de pap kan. Dat scheelt je ook weer wat werk. Erg leuk je foto verhaaltje. En die binky die er dan weer bijkomt wat lief van hem. Rianne en ik komen zeker nog een keer langs. We moeten echt maar eens data prikken want er zijn zoveel mensen waar ik nog even langs wil gaan. :)

Hey caroline,

ik geloof 8,50 incl. administratie en portokosten ofzo.. Nou ja de medicijnen waren niet zo duur dus we kunnen vrij goedkoop de bacterie wegwerken.

Hey Manja,

ja wat een koppie he? Ik heb net de acceptgiro op de post gedaan. Ik heb er net echt opgelet betalen moet ik toch. Ga zo de ontlasting van de ouders opsturen. Eerst weer even postzegels zoeken want ik ben de mijne alweer kwijt! Vanochtend ging het geven van de medicijnen net zoals gisteren. Heel goed dus.

En onderzoek laten doen is zeker een aanrader als je een valkje gaat kopen. Beter nu erachter komen dan later wanneer je vogeltje echt ziek oogt.

Wilma1

7 oktober 2006, 11:49:32 #305 Last Edit: 7 oktober 2006, 12:05:17 by Wilma1
Hoi Lin,

Vanmorgen woog Dusty 88!!!!!! gram....gaat de goede kant op   ik heb wel een beetje gepapt ( en als ik dat nog even moet volhouden, vind ik dat helemaal niet erg, dan weet ik dat ie eet  :D ;) ), voor de eerste "bodem" en rond 18.00u weeg ik hem weer....zit ie dan rond dat gewicht laat ik het even tot morgen ochtend, om te zien wat ie dan weegt!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ik was voor zowel het onderzoek van Diégah als voor Fleur, 2 maanden later, € 7,50 kwijt en kreeg de rekening thuisgestuurd inclusief administratiekosten waren ze beide € 10,90.

Ik heb het ook opgestuurd via de post en heb zelf gebeld voor de uitslag.

Mag ik jou vragen wat jij bij Dr. Feld voor de Synulox moest betalen?? Omdat jij schreef: "de medicijnen waren niet zo duur"

Ik heb het hier bij mijn eigen DA gehaald en moest 2 x € 11,05 betalen voor een flesje wat maar 2 weken houdbaar was. Ik vind dit nog best wel prijzig.

Groetjes!!!

PS. EVen een tipje voor Wilma, beter is als je maar 1 x papt om dit 's avonds te doen.

Nu heeft Dusty een vol kropje dus heeft weinig zin om zelf te gaan eten.
Ik gaf ze hier overdag gewoon zaadjes, brood, groente, trosgierst en eivoer, ze moesten dan de hele dag zelf eten, 's avonds woog ik ze dan en gaf ze eventueel nog wat pap, zodat ze niet met een lege krop gingen slapen maar wel zelf wat moesten doen.   ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes lin

je filmpjes van yariki zijn heel mooi  :D wat jammer dan die bacterie hé maar ja een vogel laat echt maar heel erg laat zien dat hij ziek is en jij kon het echt niet weten  ;) maar goed je weet nu wat je eraan kunt doen hé  ;) binnekort is yariki weer zo gezond als een visje in het water en is alles achter de rug  ;) ook fijn dat wilma wat foto's van dusty in je dagboekje heft geplaatst hé  :D
dusty heeft het bij wilma zeker naar zijn zin maar ik geloof dat binky en dusty beiden niet gelukkig zijn dat ze gescheiden zijn  ::) maar goed dat is ook maar tijdelijk hé  ;) geniet nog maar een beetje van yariki terwijl die nog bij jou is  ;)

groetjes marilyn

*Yvon

Hoi hoi

Zo te zien gaat het gelukkig goed met beide valkjes.
Ze staan allebei ook weer mooi op de foto en film.  :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lin

nou het weekend liep even anders.. de oma van mijn vriend is overleden. dus daar ging de tijd even naar wat anders. Vandag om 08:00 eruit voor een vergadering in Zwolle en nu net bij mijn ouders geweest want die zijn net terug van vakantie en dan nu eens naar huis. Dus nog even wachten op antwoord en fotos dames!

Caroline

Gecondoleerd voor jullie allebei.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hey Lin,

nog gecondoleerd met JP's oma. Het was zeker nogal onverwacht?

*Yvon

Hoi hoi

Gecondoleerd.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lin

Ben ik weer!

maandag

Zondag

zaterdag

vanavond ben ik er weer..

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki