2 augustus 2025, 19:28:28

Hobbykwekerij Sephora *einde ronde 2*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 19:29:16

« vorige - volgende »

Wilma1

Zo'n aanbod met hulp voor een moie handtekening sla ik nooit af natuurlijk, want de laatste 2 "hangen" er nu maar bij  ;D

Oooooo nog 1 nachtje....jij naar afscheid  :'( en ik naar welkom  :-*!!! De kooi is geroeid, sinds vandaag, een papagaaienkooi MET inhoud...1 wildkleurtje super en supertam...staat in mijn boekje!!!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ManjaV

Ach wat lief zeg  :-*
De post is aangekomen dus ;D eindelijk ;D ben benieuwd hoor...;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Gisteren uit mijn werk meteen alle fotos/filmpjes van Dusty geordend(wat een werk) en ook het certificaat en een doosje voor de eieren gezocht. Nou eindelijk had ik alles klaar toen kwam Rianne uit haar werk om bij mij te eten. Na het eten gingen we naar mijn ouders waar we erachter kwamen dat we de oude benamingen hadden gebruikt voor de mutaties (die van stacy moest ook nog). Dus dat ging weer niet door. Rond 20:30 geloof ik vertrokken we naar Zaandam dat is voor ons een uur rijden. Daar zijn we bijna in een keer goed naar toe gereden.

Daar aangekomen zagen we dat Maja en Folkert (eigenaren van Goldie!) er ook waren. Het was erg gezellig om hun ook weer te zien en bij te praten over Chiko en goldie. Ik kreeg nog een hele mooie uitvergrote foto van Goldie en Eros. Echt heel lief, nogmaals bedankt!

Piet en Wilma hebben mooie katten en een mooie alexander en halsbandparkiet Coco en Ruby en valkjes. Hun laatste aanwinst Binky was inderdaad een lief valkje. wij denken dat hij gepareld is geweest. Na heel veel luisteren (je komt er gewoon niet tussendoor bij Rianne en Wilma  ;D) vertrokken we rond 24:00 weer naar huis en om 01:00 waren we thuis.

Ik vond het erg gezellig en de tijd vloog echt om. Dusty heeft een fijn plaatsje daar gekregen ziet er super uit en het hangt vol met speeltjes.

De rest kunnen jullie natuurlijk volgen bij verhalen.

Vanmiddag bel ik over de uitslag van Yariki's ontlasting. Ik neem aan dat alles goed is. Yariki mist toch wel Dusty hij sliep echt helemaal ergens anders zo dicht mogelijk bij de kooien van de andere valkjes. Als de uitslag goed is dan vertrekt yariki dus vrijdag.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: Lin op  4 oktober 2006, 13:33:20
Na heel veel luisteren (je komt er gewoon niet tussendoor bij Rianne en Wilma  ;D) vertrokken we rond 24:00 weer naar huis en om 01:00 waren we thuis.
Groeten, Lin

:-X :-X :-X :-X :-X ZOVEEL hebben wij toch niet gezegd Rianne  ??? :P ;D

Maar het gaat goed tussen Binky en Dusty, al dachten we gisterenavond eerst nog even dat het misschien niet zo'n goed idee was ze bij elkaar te zetten. Bink werd "verstoten"  :o van zijn geliefde trapje en DAT vond hij niet zo leuk  :-\en happte naar Dusty's koppie  :o :o ahhhhhhh, dat is juist zo mooi gegroeit!!

Ze zijn leif gaan slapen, Binky TOCH op "zijn" trapje en Dusty ernaast. Vanmorgen waren ze rustig en ik zag ze op een moment zelfs tegen elkaar aan gaan zitten....achhh...zo lief!! Dusty zoekt Binky op en Binky lijkt het nu OKE te vinden.

Een stukje brood erin gedaan, schoon water en een bakje fruit en tuinkers....Dusty stapte parmantig naar het stukje brood en zat er lekker van te smullen. Verder ben ik daarna naar het ziekenhuis geweest ( kom er nu nog vaker  ::) dan dat ik werk  :P) en ben net thuis en alles ziet er rustig en realxt uit. Zometeen ga ik naar beneden en laat ze er lekker eruit.

Ik zal maar niet meer typen, anders kwebbel ik Lin's topic vol en krijg ik praatjes  ::) achter me aan  :P

:D Nogmaals bedankt dat je aan MIJ hebt gedacht!!! Ik ben erg trots op mijn kanjer!!!

En ik neem aan dat jullie nog eens komen kijken naar Stacy en Dusty!!!! Dan zal IK mijn mond houden JIJ ook Rianne, dan zal ze zelf het woord moeten doen  ::) 8) :P

:D ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Wilma1

hier een paar foto's van Dusty's eerste dag... :D

zo de eerste serie :D van de eerste dag  ;D!! Zoals je ziet is Dusty waar Binky ::) is en andersom  :P....voor beiden is alles nieuw dus leuk om samen te verkennen  ;).

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ik vind hem prachtig.

Toch wel heel erg apart die rode oogje bij een "witmasker".

8) 8)

Lekker ding hoor!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

5 oktober 2006, 19:18:17 #292 Last Edit: 6 oktober 2006, 13:24:02 by Lin
Hey Wilma,

ik heb alles net al gezegd in je eigen dagboek. Maar vind het wel gezellig dat jullie zoveel praten mijn stem is al vrij snel schor. Niks aan veranderen dus!

Citaat van: Caroline op  5 oktober 2006, 16:14:48
Ik vind hem prachtig.

Toch wel heel erg apart die rode oogje bij een "witmasker".

8) 8)

Lekker ding hoor!!

helemaal mee eens  ;D

Nou met yariki gaat het hier goed. De uitslag van de ontlasting was niet goed. Ze heeft een bacteriele infectie. Krijg morgen synolux thuis en dat moet ik 10 dagen geven. Daarna meteen weer opsturen om te laten testen, maar normaal moet het dan over zijn. Ik schrok me natuurlijk dood toen ik dat hoorde want je verwacht dat niet. De ontlasting is niet waterig en ze eet gewoon goed en oogt ook goed. Gelukkig heeft manja mij de opdracht gegeven om het te laten testen voordat yariki naar haar gaat.

wilma heeft dusty nu apart en laat nu ook ontlasting opsturen die werd nu waterig. Vermoedelijk zou die het dan ook hebben dus de ouders denk ik dan ook. daar zal ik morgen ook wat ontlasting van opsturen. De assistente zei dat ik dit niet had kunnen voorkomen. Yariki blijft dus even nog hier om te behandelen en mocht dusty het nou ook hebben dan betaal ik natuurlijk daar ook de medicijnen voor. Maar dat lijkt me logisch.

Ik ga zo even weer met yariki zitten en dan denk ik dat ik morgen even fotos ga plaatsen die ik zo maak.

Groeten, Lin

*Yvon

Hoi hoi

He wat vervelend allemaal.
Maar gelukkig is het toch zo'n beetje optijd ontdekt.
En kan je al snel beginnen met de medicijnen.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Nee idd, hier kun je niks aan doen. Wat voor bacterie is het dan of weet je dat niet?
En wat kost zo'n onderzoek? Misschien kan ik hier dan ook wat koppels controleren, zekerheid voor alles. :)

ManjaV

Hi Rianne,

Het onderzoek kost ca. 6,50 euro.
En de bacterie was de e-coli. Dat schijnt bij jonge valkjes schadelijk te zijn.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Hoi Lin,
Hoi Lin,
Zoals je weet, heeft Dusty ontlasting gehad na te zijn gepapt en kon ik het opsturen....hij is uit zijn doen, om apart te zitten en daardoor eet hij waarschijnlijk niet.

Ik heb ze inmiddels tegen elkaar aanstaan met de kooien en vanmorgen toen Binky ging eten, begon Dusty aan het trosgierst.....even gewogen en hij was 2 gram aangekomen bij gisteren 80 gram van de 85 die hij woog.

Ik hoop dat Duaty het niet heeft, dan kan hij zo snel mogelijk weer naar Binky terug.

Van het hele gebeuren heb ik nog niets in mijn boekje gezet en eerst gewacht op jou reaktie. ;)

Zoals ik zei,komt het gerust wel goed en eten gaat hij wel weer doen, maar eerst even de rust erin....want dat is nu plots erg verstoord voor hem....ander huis :-\, andere kooi ::), nieuw maatje  :D....weer een andere kooi :-\....weg maatje  :'(

Eerst alles ff weer "op de rails"
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey Yvon,

Ja dat is wel een geluk. Want zoals ik al zei je merkt het nergens aan.

Hey Manja en Rianne,

Het was 7,50 geloof ik. Nou ja maakt ook niet veel uit.

Hey Wilma,

Wel seu dat hij uit zijn doen is. Gelukkig heeft yariki daar geen last van. Die eet gewoon lekker. Gelukkig kan je wat pap geven totdat je zekereid heb. Maar eet hij alleen wat trosgierst en verder niks?

Dag allemaal,

Nou de medicijnen zijn binnen! ik heb het al gegeven. Moet dus 2x op een dag 0,2 ml per keer. dat valt te doen. Het ging prima was wel een beetje bang of het slikken goed zou gaan. Maar gelukkig verliep dit zonder problemen.

Mara

Hoi Lin,

Het is natuurlijk nooit leuk als je valkje ziek is.

Ik wens je heel veel sterkte toe, en ik ben blij dat het verder goed gaat.

Liefs

Mara

Lin

Hey Mara dank je. Ja maar gek is het wel dat je medicijnen toedient maar zelf kan je niet zien waarom. Het is dat de ontlasting dat uitwees anders had ik niks gemerkt.

Dag allemaal,

Ik ga lekker met yariki op de bank kijken of ik nog leuke fotos kan maken. Gisteren heb ik twee filmpjes gemaakt. Manja heeft ze al gezien. Die plaats ik dan natuurlijk ook.