18 juni 2025, 01:13:46

Hobbykwekerij Sephora *einde ronde 2*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 19:29:16

« vorige - volgende »

Big-Nigge

Goede daggie of avond ;D

<<< het was een duif maar nu Valkje

ik wou zegu dusty lijkt net als Rocky..maar dusty is ouder dan mijn Rocky ...want mijn Lievertje heeft ook al een kaale koppie achter maar ik zie al Bij rocky 1 veertje al komt een pluisje  :D hihi

groertjes amy en Rocky (p.s kaai leuke verhaaltje )

HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Wilma1

Citaat van: Big-Nigge op 10 oktober 2006, 20:28:56
Goede daggie of avond ;D

<<< het was een duif maar nu Valkje

ik wou zegu dusty lijkt net als Rocky..maar dusty is ouder dan mijn Rocky ...want mijn Lievertje heeft ook al een kaale koppie achter maar ik zie al Bij rocky 1 veertje al komt een pluisje  :D hihi

groertjes amy en Rocky (p.s kaai leuke verhaaltje )

Hoi Amy, wat een leuke vertederende foto heb je ervan gemaakt! En leuk dat Dusty op rocky lijkt....sommige valkjes lijken idd erg op elkaar, maar aan het karakter merk je vaak dat ze dan toch anders zijn!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Hoi Lin,

Ik zou niet op het forum gaan, omdat ik doodmoe ben en hoofdpijn heb...en Dusty en Binky lekker samen aan het vliegen waren beneden....

jaja....... jullie lezen het goed SAMEN!!!!

Vanmorgen belde ik voor de uitslag naar dr. Feld en het was wel bekend, maar ze wist nog niet precies WAT er aan de hand was....dus of ik vanavond wilde terug bellen. Om 19.00u. hing ik meteen weer aan de foon.

GOED BERICHT!!! Dusty heeft de bacterie WEL, maar in geringe mate en hoeft NIET te worden behandeld. Doordat hij geen ziekte vertoont, goed eet en aankomt ( weeg hem elke dag), zijn ontlasting er nu goed uitziet, is er geen rede tot ongerustheid!!!! Hij geneest zichzelf, zei ze!!!

Ik heb ze ook meteen allebei ( Binky en Dusty) uit de kooi gelaten en ze lekker een poosje samen laten vliegen...zo leuk, ze gaan achter elkaar aan!!! Daarna samen in de kooi van Binky en dat was wel weer ff kibbelen om dezelfde splaapplek...het trapje waar Binky zo graag op zit en die vind Dusty OOK leuk, dus er snel een trapje tussen geknuttseld en nu maar afwachten of dat voldoet aan de "eisen" ;D

Ik had in ieder geval een gelukkige Lin aan de telefoon, er viel een "last" van haar af!! En net voordat ze weg moesten naar hun oma, die is overleden. In ieder geval even iets leuks voor haar tussendoor!!!

Verder veel sterkte Lin en JP, de komende dagen...het zal best zwaar en vermoeidend zijn voor jullie!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Een beetje goed nieuws kun je wel gebruiken! :D

ManjaV

Wat een goed nieuws Wilma! Je zal echt opgelucht zijn nu. Vooral omdat Dusty en Binky nu weer lekker samen kunnen vliegen.

Wel vind ik het apart dat Yariki het dan wel zo sterk had en Dusty niet. Terwijl ze toch de hele tijd samen hebben gezeten.  ???

Weet je al iets meer van de oudervalkjes Lin? Heb je daar de uitslag al van binnen?

Trekt Yariki nog steeds zo naar je toe?

Natuurlijk wens ik je ook sterkte toe de komende dagen. Gecondoleerd.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Wat ik ook apart vind, Manja...is dat Yariki NET als Dusty GEEN ziekte verschijnselen toont, goed eet, speelt...dus erg levendig is....maar Dusty geen medicatie hoeft en Yariki wel....ja en ze hebben steeds bij elkaar gezeten en Dusty at veel minder dan Yariki  ??? dus minder weerstand, zou je zeggen.

Hoi Lin,

Dusty is vanmiddag met Binky naar buiten geweest met de kooi.....heerlijk vonden ze het  :D....half zon/half schaduw en de koppies lekker IN de zon, tegen de tralies aan  ;)....ze lopen als kipjes over de grond naar eten te zoeken, alsof er niets in hangt  ::) 

Ook liggen er nu kattenspeeltjes op de grond .....een balletje met gaatjes en een bel erin....een plastic doorzichtig bolletje wat rolt met gekleurde balletjes en ik heb er net een rad in gehangen, eens kijken of ze dat ook leuk gaan vinden...Quincy en Fleur ( van Joke)  zijn daar stapelgek mee en rennen er constant in!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Dusty leert sneller dan ik dacht  ;D vanmorgen zat hij op het koppie van Binky te krabbelen met zijn snaveltje, toen Binky zijn "kopje liet hangen"  ;) vlak voor hem.

Hij is gek met al die speeltjes en hupt de kooi rond, van het een naar het ander.....alles wordt aangeraakt door hem....ook het radje wekt zijn nieuwsgierigheid, maar wat je er mee moet en HOE je erop kan blijven zitten het Dusty nog een ??? ??? want telkens FLOEPT ie naar beneden met erop stappen  ;D

Ik heb er een stokje voor gezet, dat maakt INstappen makkelijker  ;) en aangezien ie alles heel snel door heeft, zal dit ook wel lukken!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ManjaV

Hey Wilma,

Dat is zeker apart... ::) maar het schijnt dat ze er nog best levendig bij kunnen zijn. Bij mij waren de testuitslagen in principe negatief (bij Fuzzy en Furry dus) maar wel was de e-coli-bacterie in lichte mate aanwezig. Bij Fuzzy iets meer dan bij Furry. Toch hoefde ik er niets aan te doen, omdat ze gewoon levendig zijn en de ontlasting er verder goed uit ziet. Het schijnt dat het lichaam binnen een week zichzelf herstelt... ::) :o Dus denk ik dat Yariki het toch in een meer 'ernstige' vorm had!

Hey Lin,

Hoe gaat het met mijn schattige valkje? ;D Wil ze de medicijnen nog goed opnemen? Is ze nog steeds even lief? :D Dat zal vast wel. Geef haar maar weer een kroeltje van mij!  :-*

Groetjes,
Manja

Caroline

Hier hebben ze dus ook al regelmatig naast het klebsiella-bacterie, ook het E-coli-bacterie bij zich.

Het schijnt als ik het al die keren goed heb begrepen ze het E-coli bij zich dragen en bij minder meerstand ze groeien en er te veel aanwezig zijn.

Ook Coco hier heeft ze, Amor heeft klebsiella, i.p. hoeft alleen Amor medicijnen maar omdat hier het klebsiella weer heerst is het weer een ander verhaal. Door de E-coli is de weerstand minder en is Coco weer vatbaarder voor de klebsiella.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Lin?? Alles goed bij/met je? Normaal kom je altijd wel even kijken op het forum...

Lin

Citaat van: Rianne op 13 oktober 2006, 15:05:52
Lin?? Alles goed bij/met je? Normaal kom je altijd wel even kijken op het forum...

Ja voor mij doen erg lang ja..

dag allemaal,

bah wat een verdrietige week.. Binnen een maan was het over en was ze er niet meer. ik merkte het ook op mijn werk het liep niet lekker. om het goed te maken ging ik eerder te werk, pauze doorwerken, en daarna nog even wat langer blijven. Daarom was ik niet online want 's avonds hadden we kerkdienst of gingen we naar de familie. Gelukkig was het erg mooi. ook wel te mooi en kan je je tranen niet bedwingen. Bedankt allemaal voor jullie woorden.

De ouders van Yariki zijn in orde dus geen behandeling voor hun!
Gelukkig heeft Dusty het ook niet dus zal het van Yariki ook straks wel in orde zijn. Maar zoals al gezegd is heel raar dat yariki wel behandeld moest worden. Het geven van de druppels gaat gelukkig nog steeds prima. maandag is de laatste dag van de kuur. Dus dinsdag zal ik weer ontlasting opsturen.

Yariki is nog steeds erg ondernemend. Echt overal aanzitten en ze vliegt steds minder ze blijft dan gewoon bij hem zitten. Ik probeerde gisteren nog op haar buik te aaien maar dat kan niet want dan stapt ze automatisch op. Dat vind ik wel lief. Ze roept ook nog steeds naar me en vind het toch wel erg gezellig met haar. gelukkig ik ook met haar. Je probeert je niet te hechten aan een valkje maar net als met tinco, Luna en Lilo die dan langer blijven ga je met de tijd er meer aan hechten.
Gisteren heb ik haar heerlijk gekroeld eventjes een kommetje maken en kroelen maar ook het kuifje vind ze erg lekker.

Over Naira en Yasuo geen nieuws die hebben sinds het blok er hangt geen actie meer ondernomen.

ik ga niet op iedereen reageren mar ik zag dat Amay hier gereageerd had. We hadden al IM contact over je valkje. Maar erg leuk om te zien dat je hier komt reageren mooi plaatje heb je gemaakt. Dusty lijkt wel op je valkje maar dit valkje is in het echt een stuk lichter.

Hey wilma,

Jeetje het lijkt wel alsof je hier een dagboek gaat maken  :D Wat een leuke verhalen zeg! Wat een slim valkje he? bedankt nog dat je me opbelde om het nieuws door te geven. Dat had ik inderdaad wel even nodig. Geef dusty en zijn nieuwe vriendje maar een kusje van me!

Ik heb natuurlijk ook nog fotos, maar ga zo eerst even wat lezen en dan verder huis schoon maken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Zelfs al zie je zoiets aankomen blijft het nog een klap als ze dan overlijden... Alle crematies en begrafenissen waar ik ben geweest waren van onverwachtse sterfgevallen... :-\

Anyway, back to business!!! :D
Is weer een pak van je hart, dat de ouders van Dusty en Yariki niks hebben. Hopelijk is de ontlasting van Yariki 'schoon' dinsdag. :)
Jammer dat Yasuo en Naira niks meer doen, ze kunnen nu ook niet meer naar buiten.

Hoe gaat het in de voliere? Zijn ze nog zo rustig? Komt vast door het donkere weer buiten, ze zijn hier ook al zo stil.

Lin

ja als je zelf al wat verdiet heb en je ziet je schoonfamilie huilen dan schieten ook meteen andere overleden door je hoofd. Dan kan je jezelf niet meer bedwingen.

Ja jammer dat ze nu niet meer paren. maar goed is ook geen ramp. Wel fijn dat de ontlasting prima is. Ik heb fotos en filmpjes gemaakt van de valkjes buiten moet alleen nog even bewerken en uploaden dat duurt nog wel even.

fotos van zondag

Maandag

alleen van dinsdag woensdag kwam er niet van.

druk aan het poetsen bij me op donderdag

en net gemaakt..
mam wat doen we in de badkamer?

oh moet ik lief kijken?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marga

hoi lin
wat een leuke foto s
hier in het noorden is het trouwens ook best gezellig hoor
en onze dierenarts in bergen heeft gelukkig ook verstand van vogels
daar ben ik wel blij om
sterkte met het verlies van jullie oma
groetjes marga

ManjaV

Hey Lin,

Wat een schattige foto's, ze zien er superlief uit!
Die poetsfoto's zijn bijzonder leuk.

Groetjes,
Manja