20 mei 2025, 00:21:55

broeden?

Gestart door bart, 9 augustus 2006, 16:12:21

« vorige - volgende »

bart

hoi ik heb 4 valkparkieten in een voliere zitten met 2 nestblokken.................

nu zat er gisteren 1 mannetje in het nestblok en een paar dagen daarvoor zat het vrouwtje van dat mannetje gebogen over het stokje met de veertjes op haar rug door de war.........................

zullen ze dan gepaard hebben en een nestblok uitkiezen want ik weet niet van wanneeer tot wanneer ze broeden in een jaar

kan iemand mij wat raad geven groetjes bart

ps. kan iemand mij een FOTO laten zien van een nestblok die je gebruikt voor valkparkieten.
niet de afmetingen, maar egt een foto.

en hoe kun je in een bericht een foto plakken op deze site??

Lin

hier kan je lezen hoe je een foto kan plaatsen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Je hebt staande blokken en liggende(horizontaal), zelfgemaakte rechthoekige maar ook als boomstam model.

Hieronder zie je een net gemaakte foto van die van mij. Ik heb de stok voor de opening naar binnen zodat ze makkelijk erin en eruit kunnen. want vooraan heb ik een stok (eigenlijk te dun voor een valkparkiet) lopen naar de ingang. Bovenin heb ik nog een gat gemaakt waar een glasplaat in ligt. zo kan ik zo naar binnen kijken. Maar dat is alleen handig als je een blok buiten de kooi hebt hangen. ik zelf vind de liggende vaak lekker groot. Ze gaan dan ook niet als ze schrikken of ze springen in het broedblok op de eieren staan zodat die kapot kunnen gaan.

van andere broedblokken heb ik geen foto.

Het zou best kunnen dat de pop een ei moet leggen je ziet dan een bolling bij de cloaco en de vleugels gaan hangen. Maar het kan ook nog veel langer duren. Dit kan ook zonder paring gebeuren dat er eieren komen. Op de bodem van het brodblok leg je houtvezel neer wel van een paar cm hoog.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bart

ja ik heb ook een horizotale maar hij is iets kleiner....

iets minder lang en hoog