20 mei 2025, 05:11:31

vraag over eitjes

Gestart door fierness, 4 juli 2006, 14:49:12

« vorige - volgende »

fierness

4 juli 2006, 14:49:12 Last Edit: 5 juli 2006, 00:04:55 by Karin
hallo allemaal
mijn naam is carla en ik heb een koppeltje en op 28 juni heeft ze haar eerste eitje gelegt wel op mijn schoot maar snel in haar broedhokje gelegt die naast haar kooi staat.
gisteravond heeft ze haar 3e eitje gelegt .
Dit is dus echt heel nieuw voor mij en weet ook niet echt wat ik moet gaan doen .
ik weet dat ik ze met rust moet laten maar voor de rest lees ik veel er over maar word er zoveel verschillende dingen gezegt dat ik het niet meer weet.
wie kan mij begeleiden daar in.
ik bedoel dus als die eitjes uitkomen wat moet ik dan gaat doen zoals eten etc

iedereen die hierop reageert alvast heel erg bedankt

groetjes carla

Rianne

Hoi Carla,

je kunt nu al vast beginnen met je valkjes af en toe wat eivoer te geven. Maak dit een beetje vochtig met water. Let er op met dit weer, dat het niet te lang staat ivm bederf.
Verder blijf je het gewone zaadvoer geven, en sepia, grit, maagkiezel en groente en fruit. Dit geef je ook allemaal als er jongen zijn, maar dan geef je het eivoer elke dag.
Verder zal je koppel het wel redden hoor. Natuurlijk mag je af en toe in het blok kijken, ze zullen je wel proberen te bijten als je met je handen er in komt. ;)

fierness

bedankt pffffff ben blij dat je heb gereageerd.
we hadden ondertussen  4 eitjes waarvan er maar twee zijn uitgekomen.
ze hebben sinds een paar dagen hun oogjes open echt een leuk gezicht .
En mogen ze alle soorten groeten en fruit hebben?
En moet ik nog iets extra's bij doen nu er kleintjes er zijn?

grotjes carla

moon_midushi

Een   ding   van  fruit wat   ze  echt  niet  mogen,   heb  ik  gehoord en  geldt  voor  alle  vogels   is  advocado..
of  heb  ik  het mis....???