3 mei 2025, 22:00:17

Kleur ontlasting oranje achtig...

Gestart door vunurse, 9 augustus 2006, 09:46:08

« vorige - volgende »

vunurse

Goede morgen allemaal. Ik heb al 2,5 week nu een valkje om met de hand te voeden. Dit heb ik al vaker gedaan en is altijd goed gegaan. Nu heb ik een valkje wat uit de warme periode uit het blok is weg gehaald en niet goed meer weer gevoed door zijn ouders. Met de hand voeden ging heel goed. Tot gisteren morgen.... Opeens wilde kippie niet zo veel meer eten en was wat minder aan het roepen en spelen... En merkte ik ook op dat het deel van de ontlasting wat altijd wit is een beetje oranje kleurig is.... Wat kan dit zijn??? Water wil kippie nu overigens wel drinken... Hij is nu ongeveer 6,5 week oud.
Alvast ontzettend bedankt....

Bianca

Hoihoi,
Ik zou toch even contact opnemen met een vogelarts, al is het maar om telefonisch advies te krijgen.

Ik heb oranje ontlasting nog niet mee gemaakt en kan je dus ook niet vertellen wat dat betekend.

Maar zoals jij het omschrijft is het niet goed in ieder gavel.

Ik neem aan dat de kleine ook (nog) geen zaadjes pelt, of doet ie dat wel?

Ze moeten toch op een bepaald moment zelfstandig worden, en zullen dan minder gaan bedelen.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

vunurse

Hij was net eigenlijk in de overgang van voeren naar zaadjes... hij begon net zaadjes te pellen.... ook al heel leuk speels met kraaltjes.... en opeens minder willen eten.... Hij begon ook al echt te vladderen... om een poging tot vliegen te doen!

vunurse

ik heb net met verschillende dierenartsen contact gehad... Ik heb nu met een afgesproken de ontlasting in te sturen en alvast te starten met een breedspectrum antibiotica bij inwendige infecties. Nu heb ik geprobeerd dit te geven.... maar hij spuugt het meteen weer uit. Iemand nog tips???

vunurse

Heeft iemand dit wel al eens mee gemaakt met zijn vogel? HIj heeft inmiddels weer normale kleur ontlasting maar is nog wel erg suffig.. hij zit wel nog stevig op de poten.. en fluit af en toe nog wel.... Maak me erg zorgen...... maar dierenarts zei ook al dat ik niet meer kan doen dan ik nu al doe......
Machteloos gevoel.....

moonwitch (diana)

Hoi Suzanne

Weet hoe je je voelt, maar je doet alles wat in je macht ligt.
Is het al gelukt om ontlasting op te vangen.
Drinkt tie al een beetje water zelfstandig.
Sterkte en groeetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Is het feloranje, lichtoranje of is het lichtbruin? want dat laatste heeft met de voeding te maken.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

vunurse

NU je het zegt lijkt het inderdaar wat bruinig maar ook weer oranje achtig... volg je het nog?? hihi
Het gaat inmiddels al beter met mijn valkje... mijn vriend is eerder naar huis gegaan en ik ben nu aan het werk. Hij is wat meer opgeknapt, fluit weer meer en wast zich weer lekker.... alleen eet hij nog niet... drinkt wel water... Wat kan er dan mis zijn met de voeding??? Want ik geef hem niets anders dan toen ik begon met voeden....
Bedankt voor je reactie!!!

vunurse

Ik heb net mijn vriend gebeld en gehoord dat hij weer gegeten heeft en echt ook om het eten vroeg!!!!
Morgen hoor ik de uitslag van de ontlasting.... van een dierenarts in Amersfoort....
Maar weet iemand dan wat er mis kan zijn met de voeding???

Karin

Probeer in ieder geval wel het kuurtje af te maken, het kan gewoon in de pap als hij dat nog krijgt. Ik heb zelf nog nooit een oranjige ontlasting gehad, dus kan je niet verder helepen. Gewoon even de uitslag afwachten.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

het zal wel lichtbruin of donker bruin zijn. dat komt door de pap of dat je niet genoeg pap geeft. dat ligt aan de kleurintensiteit.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke

Citaat van: vunurse op  9 augustus 2006, 23:06:09
Morgen hoor ik de uitslag van de ontlasting.... van een dierenarts in Amersfoort....

En???? Wat is de uitslag?

vunurse

Ik had gisteren voor de uitslag gebeld maar was mijn kweekje nog niet binnen... en vandaag staat hij in de stoof en morgen tussen 10-11 uur moet ik bellen voor de uitslag. Hij eet inmiddels wel weer... maar steeds maar een paar kleine hapjes.... ik geef hem nu ook vitamine en ik moet hem van de dierenarts Jacult geven!! hahaha ik moest een beetje lachen erom maar het schijnt dus ook voor vogels goed te zijn... voor reinigen van darmen en voor ledigen van de krop! dus meteen tip voor anderen!!!

trienke

Die tip geven ze inderdaat wel eens als de krop niet goed legen wil, onder de voeding van babyvalkjes, word het ook heel vaak gedaan. ;)

Ik hoop dat het met jou valkje snel beterd, en hoop voor je dat je er achter komt wat er met je valkje aan de hand is.

Groetjes Trienke

vunurse

Nou vandaag wederom de dierenarts gebeld.... hebben ze de uitslag nog niet!! Jeetje wachten duurt al zo lang als je valkje niet helemaal lekker is... nu moet ik wachten tot maandag!! Echt niet grappig gewoon!!!
Het gaat inmiddels een stuk beter... maar het blijft toch een beetje een raadsel... want van de een op de andere dag wilde hij minder eten.... nu geef ik hem iom arts voor iedere maaltijd dus Yacult en het werkt!! Hij eet weer veel beter!! Maar hoe kan dat zo ineens ontstaan?? Ik heb niets anders gedaan dan bij het vorige valkje dat ik heb gevoed.... misschien toch mindere weerstand?? Ik vind het zo ontzettend zielig en het gaat me echt aan mijn hart....
Iedere ochtend als hij me al hoort begint hij te fluiten of te roepen en als hij dan dicht bij me zit maakt hij van de lieve zachte piepgeluidjes lijkt net of hij dan erg geniet zeg maar.... Het is zo een lief valkje....
Nou ik hoop dat het snel weer heeeelemaal goed gaat met hem... ik ben in ieder geval blij dat hij weer eet... weer levendigger is... en zijn ontlasting er weer normaal uit ziet!! Nu alleen nog uitslag afwachten....