4 mei 2025, 16:24:30

knobbeltje in nek

Gestart door joser, 13 augustus 2006, 16:30:52

« vorige - volgende »

joser

Hallo,

wij zijn een valkparkietje aan het opfokken met de hand, de ouders wilden hem niet verwarmen.
Nu zien wij aan de linkerkant van z'n keeltje een rood knobbeltje,
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hij lijkt er geen last van de hebben, maar dit is moelijk te zeggen natuurlijk.
Wel begint hij nerveus te piepen als hij eten krijgt, wat hij enkele dagen geleden niet deed. Hij komt amper 2 gram bij per dag, wat volgens de tabel heel weinig is, hij is nu 8 dagen en weegt 19 gram.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb 2 foto's geupload ter informatie.

Karin

Ik kan het niet goed zien op de foto, maar is het niet gewoon de slokdarm ? Probeer een scherpe foto er van te maken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

joser

Hallo Karin,

we hebben al een paar keer geprobeerd om duideluiker foto's te nemen, maar het is heel moeilijk zonder flits scherpe foto's te nemen.

Maar ik denk inderdaad dat het gewoon zijn slokdarm is, het ziet er roder uit dan de rest van zijn keel , daarom de paniek een beetje.

dank voor uw respons,
MVG
Joser

Rianne

Hopelijk is het te zien op de foto, maar die knobbel hebben ze allemaal.  :)

trienke

Hoi joser

Kijk niet teveel naar de tabel cijfers. Elk valkje is weer anders. Die in het tabel werden gevoerd door ouders, dus heel andere voedingstoffen krijgt zo'n jong dan binnen. Elke dag 2 gram erbij is mooi genoeg, zolang de kleine aankomt is het goed!!]

Groetjes Trienke

Rianne

De tabel op deze site geeft inderdaad een verkeerd beeld van de groei. Zolang je valkje maar aankomt, is het goed! :)