29 april 2024, 05:44:00

handvoeren

Gestart door kaminka, 4 augustus 2006, 12:12:40

« vorige - volgende »

wat moet ik doen???

pap dikker maken ?
met wat zaadjes er tussen?

Riny


Hallo kaminka
Wat is het gewicht van je valkje.
hij/zij is nu toch ruim 5 weken als ik het goed heb.
Groetjes Riny :D

kaminka

Ja ze is nu 5weken ze is 80gram ik heb haar net gewogen,
Ze voeld wel heel mager aan.

Ze roept wel om eten maar ik krijg er niks in.

hebben jullie tips?

Riny

Hoy Kaminka
80 gram is een goed gewicht voor een valkje van die leeftijd.
Ik weet niet wat je voor bodembedekking gebruikt, maar ik heb altijd een dienblad staan met schelpenzand er op .
Daar strooi ik dan eivoer op en zaadjes van trosgierst .
Dan gaan ze bij mij altijd lopen pikken in het schelpenzand, zo krijgen ze toch ook eten binnen.
Het komt vaker voor dat een valkje van die leeftijd ineens de pap weigerd.
Eigenlijk is het een goed teken.
Probeer je valkje te motiveren om zelf te eten.
Groetjes Riny :D

kaminka

Bedankt voor je reactie, ik ben een beetje gerustgestel, ik keek net en ik zag ze allebei knagen aan de trosgierst :)

Het zit me alleen niet lekker dat het valkjes niet echt levendig is zoals haar zus. Zoals je op de foto kunt zien wilt die ene nog wel pap maar die ander zit er maar zielig bij

kaminka

Riny

Hoy Kaminka
Ik zie dat je nog met een spuitje voert.
Volgens mij kun je beter overstappen naar een lepeltje.
Dan is de weg naar zelfstandig eten, weer wat verkleind.
Met een spuitje krijgen ze het in de snavel gespoten, en met een lepel moeten ze er toch zelf wat voor doen.
Neem een klein theelepeltje, wat je desnoods wat buigt met een tangetje .
Groetjes en Succes Riny :D

kaminka

ze krijgen alleen eerst een beetje in hun snaveltje gespoten, omdat ze anders heel erg gaan knoeien, nadat ze een beetje op hebben moeten ze de rest zelf van het lepeltje halen.

groetjes kaminka  ;)

kaminka

Ze zakt steeds verder weg, ze slaapt veel en zit bol.
Moet ik haar laten gaan  :'( ???

verdrietige kaminka

Gerda

Ach gossie,

Wat verdrietig voor je dat het niet goed gaat met de kleine!!
Hoop dat het zusje het wel redt, en misschien als door een wondertje deze zelf ook!!

Liefs en sterkte, Gerda

kaminka

met haar zusje gaat het gelukkig wel goed,
misschien zijn die 2 afgestote omdat ze wisten dat er 1ziek was en dat ze geen moeite meer wilde doen.
Ik weet niet hoe valkjes 'denken'.

Ik weet wel als ze het niet haalt heb ik alles gedaan wat ik kon en zal ik haar zusje verder met alle liefde en zorg helpen. Dan is de kleinste beter af bij de regenboogbrug


Riny

Hoy Kaminka
Soms kan alle liefde en zorg die je zo'n jonkie geeft, hem of haar niet redden.
En soms is zo'n kleintje beter af als het sterft, dat is juist het moeilijke.
Maar een ding weet ik zeker, die kleintjes weten dat jij voor hun vecht, en voelen de liefde die ze van je krijgen.
Ik wens je veel succes en sterkte Riny :-\

Lin

18 augustus 2006, 10:59:09 #25 Last Edit: 18 augustus 2006, 11:00:49 by Lin
Hey,

Wordt de pap niet te koud als je telkens probeert meer te geven? dat is vaak een reden dat ze weigeren. 8 cc/ml 2x op een dag zou eigenlijk wel nodig zijn. Als je valjke echt te weinig binnen krijgt wordt de ontlasting donkerbuirn tot zwart. Je kan anders als je er echt niet meer dan 2 cc met een lepel in krijgt dan meerdere voedingen van 2 cc/ml geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Heb je al een dierenarts geraadpleegd als je valkje zo snel afvalt?

kaminka

de dierenartsen hier kunnen niks doen.
Ze heeft net nog paar hapjes op, iedere x een paar hapjes.

ook water met druivensuiker heeft ze op

Coco en Chantal

Ik heb net ook al gereageerd bij spoed, maar zoals ik daar dus al vertelde wil ik je graag helpen.
Ik woon in helmond,
je kunt haar altijd komen brengen , ik weet dat ik er wel eten in krijg, dus laat maar iets weten.
Groetjes Chantal en de valkjes


kaminka

Hallo,

Ik heb gebeld met die praktijk, hun kunnen door de telefoon niks doen.
Ik heb haar vanmidd rond 4uur gedwongen iets te eten ik denk dat het 2a3ml was.(dat adviseerde die praktijk ook) En net dat ze allebei kregen at ze weer uit haarzelf   Het dwingen lukte me, ik dorst het niet echt daarom zei ik dat het niet lukte. Misschien heeft dat haar sterker gemaakt zodat ze nu weer uit haar eigen kan eten. Ook poepte ze net weer normaal.

Ik ben het ook met jullie eens je kiest voor een dier daar moet je dan ook voor gaan.

opgeluchte kaminka