3 mei 2025, 22:29:15

wat moet ik doen?

Gestart door pitchdown, 3 augustus 2006, 20:55:35

« vorige - volgende »

pitchdown

Goedenavond,
ik heb aankomende zaterdag onze valk een week. De vogel hebben we al vaak uit de kooi. Echter is hij nog niet echt tam. Hij gaat als echt moet wel even op mn vinger zitten. Hij is echter bang om achter z`n kopje gekrapt te worden. Hij vliegt hier ook vaak rond en stort voor mijn gevoel toch wel hard naar de grond...kunnen ze daar eigenlijk wel tegen?
Moet ik h`m niet langer in de kooi tam zien te krijgen? Heeft er iemand nog een goede tip hoe ik het beste kan handelen?

Alvast Bedankt

inka

ik zou als ik jou was het stappenplan volgen.
dat kan je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
en heel veel geduld hebben.

pitchdown

maar heb ik al behoorlijk resultaat geboekt of niet?

inka

ja je bent op de goede weg als hij al op je vinger komt, maar dat op zijn kopje krabben zal nog even duren denk ik.

es

Hoi,

Hoe oud is je valkje als ik vragen mag  ???
Ik zou eerst even rustig beginnen om hem aan je hand te laten wennen, dan komt het kroelen vanzelf wel.
succes.

pitchdown

Hij is een week of 4.
Zal zo proberen foto te posten.
Citaat van: Es op  3 augustus 2006, 21:32:35
Hoi,

Hoe oud is je valkje als ik vragen mag  ???
Ik zou eerst even rustig beginnen om hem aan je hand te laten wennen, dan komt het kroelen vanzelf wel.
succes.

pitchdown

Dit is h`m ...vinden jullie ervan?

es

Hoi,

Het is een mooi valkje zeg, wel jong nog.
Hij eet wel al goed zelfstandig? , want dat is vaak een probleem als ze zo jong zijn.
Zou het goed in de gaten houden dat je voldoende schilletjes van zaadjes ziet in zijn voerbakje.

pitchdown

Yep eet zelf
waar zie je aan dat deze jong is?
eerlijk gezegd weet ik niet eens of het een mannetje of vrouwtje is..
hij fluit niet bijzonder veel.
ik d8 een mannetje
Citaat van: Es op  3 augustus 2006, 21:50:02
Hoi,

Het is een mooi valkje zeg, wel jong nog.
Hij eet wel al goed zelfstandig? , want dat is vaak een probleem als ze zo jong zijn.
Zou het goed in de gaten houden dat je voldoende schilletjes van zaadjes ziet in zijn voerbakje.

es

Hoi,

Zo te zien is het een bont geparelde, als ik het goed heb gezien hoor, ben nog in de leer met al die mutaties  ;D
Als het een mannetje is dan verliest hij zijn parels, en een pop houdt haar parels.
Ja fluiten dat doet de een wel en de ander niet, is moeilijk nu te zien of het een man of pop is, zou je de rui even moeten afwachten.
Hoe heet ie eigenlijk ??? ???

pitchdown

Hij heet Aard!
Hoe kan je aan een valk zien of ie jong of oud is ? Korte staart en wat kleiner?
Citaat van: Es op  3 augustus 2006, 22:57:53
Hoi,

Zo te zien is het een bont geparelde, als ik het goed heb gezien hoor, ben nog in de leer met al die mutaties  ;D
Als het een mannetje is dan verliest hij zijn parels, en een pop houdt haar parels.
Ja fluiten dat doet de een wel en de ander niet, is moeilijk nu te zien of het een man of pop is, zou je de rui even moeten afwachten.
Hoe heet ie eigenlijk ??? ???

es

Hoi,
  :D Grappige naam "Aard" erg leuk verzonnen ook.
Ik kan je daar niet bij helpen om erachter te komen hoe oud hij is, sorry
Wat je wel kan doen is je foto mailen naar Riny (van het forum) misschien dat zij het kan zien ??? ???

es

hoi,

Alles goed daar  ??? ???

Lin

Er zijn wel meer mensen die aan de hand van een foto het kunnen zien hoor :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Hahaha, ik vind deze wel grappig:

Citaat van: pitchdown op  3 augustus 2006, 22:06:26
Yep eet zelf
waar zie je aan dat deze jong is?

Misschien wel hieraan?? ;) ;D

Citaat van: Es op  3 augustus 2006, 21:32:35
Hoi,
Hoe oud is je valkje als ik vragen mag ??

Citaat van: pitchdown op  3 augustus 2006, 21:37:34
Hij is een week of 4.
Zal zo proberen foto te posten.

Sorry... kon het niet laten ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna