1 mei 2025, 15:58:37

jonge valkjes

Gestart door Samantha, 31 juli 2006, 16:41:05

« vorige - volgende »

Samantha

Ik heb het allermooiste verjaardagskadootje gekregen wat je maar wensen kunt. Ik ben zo trots, na een aantal keer geprobeerd te hebben heeft 1 koppel nu 2 jongen! Ze zijn nu nog maar een paar dagen en ik heb al gelezen dat ik pas kan beginnen met handtam te maken als ze een week of 4 zijn, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Ik zou ze graag bij willen voeren omdat ze dan makkelijker aan de hand wennen. Moet ik hier ook met 4 weken aan beginnen? En wat moet ik ze dan voeren? Het is mijn allereerste nestje, dus alle tips/ hulp is welkom.

vickie

Je hoeft ze helemaal niet bij te voeren om ze handtam te maken hoor, als je de valkjes dagelijks eens vastneemt en ertegen praat worden ze ook heel tam. Ik doe dit met mijn parkieten ook zo en het zijn echte schatjes aan het worden  :P
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

mickeledoki

hee hooiii,

inderdaad het is niet nodig om een valkje bij te voeren om ze eventueel tammer te krijgen .... haal ze dagelijks even uit de kooi en kroel met ze in het begin ,nu dus eventjes eruit halen en naarmate ze ouder worden wat langer ... je zult zien dat ze dan uireindelijk niet meer van je af te slaan zijn.het bewijs staat hieronder op de foto.... nooit bijgevoerd maar gewoon telkens uit de voliere gehaald en echt ze is enorm tam..

succes mickeledoki

Samantha

Hoi,

bedankt voor de reacties! ben ik even verkeerd ingelicht zeg! Ben er wel een beetje blij om want ik zag dat al niet zo zitten, ik laat het liever aan pa en ma over. Die doen dat vast veel beter dan ik. Volgende probleem : pa en ma, zijn niet tam. Ze eten wel een stukje trosgierst van een afstand op mijn hand en zo af en toe fladdert er 1 richting mij maar durft het dan toch weer niet aan en fladdert weer weg. ( ik heb een voliere van 2x2x2 meter) Echter in het blok moet ik niet in de buurt komen want dan vliegen ze mij aan. Heb ik het wel goed begrepen dat ze na verloop van tijd minder in het blok zitten en dat ik ze er dan wel uit kan halen? En accepteren de ouders ze dan nog wel? Ik bedoel, mijn geur zit er dan aan lijkt me... 

Alvast weer bedankt, groetjes Samantha

Ivy

Hoi Samantha.
Ik heb ook voor het eerst een nestje. Mijn koppeltje is wel tam, maar ze zijn ook boos als ik het blok in ga. Ze zitten nu inderdaad al niet meer zo veel in, ze gaan alleen het blok in om de jongen te voeren. Ik kan makkelijk een jonkie eruithalen nu en ook terug leggen zonder problemen. Ik denk niet dat valkjes hun jonkies verstoten wegens mensengeurtjes... Mijn jongste baby is nu 9 dagen oud, de oudste 22. Ik heb ze sinds dag 1 al uitgehaald en ze zijn niet verstoten...

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie