8 mei 2025, 03:47:35

valkje was precies de hulk

Gestart door Ellleke, 30 juli 2006, 10:10:52

« vorige - volgende »

Ellleke

Gisteren hebben we iets vreemd mee gemaakt,voor de eerste keer viel onze jonge wildkleur pruts een mannetje onze tamme wildkleur piet aan en hij deed da ook al vliegend in de lucht ff erne want was al een tijdje aan de gang beet pruts piet heel fel in de poot en krijsen da piet deed,hij had toch een kwartier echt pijn aan zijn poot,nu hebben we pruts in de kooi gezet(op straf)en de andere pop en piet zijn los.Is dit normaal wa pruts doet of moet ik me daar zorgen om maken,want als die da blijft doen ben ik genoodzaakt om hem weg te doen,zou het jammer vinden ma als pruts piet  blijft  aanvallen moet ik wel wie kan me helpen,wil hem zo graag blijven houden. Ben er echt verdrietig om zie ze alle 3 dood graag en zou heel graag pruts ook houden
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

kan iemand me asjeblieft even helpen,we hebben mijn valkje nu ff in de kooi gelaten en hij is eruit ging goed gisteren tot net aan de middag en toen begon ie weer
LATERSSSSSSSSS

Sanna

Hoi Elleke,

Begrijp ik het goed dat je 2 mannetjes en 1 popje hebt? En zijn Pop en Piet een stelletje? Je schrijft dat Pruts nog jong is. Als ik het zo helemaal goed begrijp, dan denk ik dat Pruts nu zo oud is dat hij belangstelling voor een popje gaat krijgen en wel voor Pop (die dus al van Piet is). Als Pruts echt doelbewust Piet aanvalt vrees ik voor je dat ze niet meer samen los kunnen. Misschien dat je Pruts nog kunt verleiden met een ander popje, maar zo te horen vallen ze allebei op dezelfde dame. Als Pruts Piet echt bijt zou ik ze zeker niet meer samen los laten, anders vallen er echte gewonden. Valkjes kunnen heel fel vechten als het om een popje gaat. Misschien dat je Pruts met iemand kunt ruilen tegen een lief popje?

Groetjes, Sanna

Ellleke

je hebt het een beetje verkeerd voor maar pruts en pop zijn al een koppel want die doen het samen,piet is een tamme valk van ongeveer 4jaar mannetje en er zat nog enen bij die is pas overleden en ik denk da dat een vrouwtje was ben niet zeker,maar piet geeft helemaal geen aanstalten naar pop toe niks,moet ik dan een pop bij kopen?
LATERSSSSSSSSS

Sanna

Hmmm... Misschien is Pruts bang dat Piet nu belangstelling voor zijn popje gaat krijgen? Toen je nog vier valkjes had, ging het toen wel goed? Zo ja, dan is een popje erbij kopen wellicht de oplossing. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

Groetjes, Sanna

Ellleke

Heb vandaag een nieuw popje gekocht niet dat piet ooit belangstelling gaat tonen in da popje maar gewoon zodat pruts op z'n gemak is en niet bang moet  zijn da piet met zijn pop gaat lopen hopelijk gaat het nu beter gaan we zullen zien bedankt voor het advies
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

erg erg erg de pruts blijft aanvallen heb een popje bij gekocht ma helpt niet,nu valt hij zelfs zijn pop en het kleintje aan (nieuwe eet pas een week alleen)dus gaan we buiten een voiliere maken en hem daar in zetten moet wel,ik kan niet riskeren dat hij de andere verwond dierenarts zegt dat da in zijne aard ligt ma hij heeft da nooit gedaan pas toen die andere gestorven is vind het raar ma zal hem een goed leven in de voilliere moeten geven vind het zo zielig,wil hem nie wegdoen hou hem het liefst in de kamer maar ja,heeft iemand ideeen hoe ik da oplos da ik hem binnen kan houden 
LATERSSSSSSSSS

vickie

Als je pruts graag binnen wil houden zal je hem in een aparte kooi moeten zetten en hem niet loslaten als de andere valkjes los zijn. Meer kan je spijtig genoeg niet doen denk ik  :-\
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Ellleke

tis gebeurd heb ze vandaag in de voiliere gezet en jaja zijn popje hebben we er ook bijgezet met veel tegenzin maar het is een koppel,zou pop het erg hebben gevonden zonder pruts of zou pruts alleen in de voliere depri geworden zijn,dat was de vraag dus voor hun beiden gelukkig te maken hebben we ze allebei erin gezet na bijna 2jaar binnen zit pop nu buiten in de voliere en pruts na 1jaar binnen kan dit kwaad?
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

heb er weer twee bij een albino koppel en raar maar waar pruts bijt er niet op in de volliere hoe komt zoiets binnen deed hij da wel en nu niet,denk dat hij en zijn pop gelukkiger zijn buiten dan binnen,hoe kan je zoiets nu verklarenzat langer binnen met die andere en daar bijt hij op en nu buiten bij die nieuwe niks raar
LATERSSSSSSSSS

Sanna

Bijkbaar is Pruts een buitenvalkje ;)

Mara

Het lijkt er op dat Pruts een buitenvalkje is en zich daar gewoon beter thuis voelt.

Succes.

Ellleke

ja blijkbaar is pruts ook echt een buiten valkje,ben echt blij dat ie zich goed voelt,hij is nu heer en meester in de voilliere hopelijk krijg ik daar in de toekomst kleintjes ben benieuwd
LATERSSSSSSSSS

Sanna

Hoi Elleke,

Ik ben blij voor je dat Pruts nu gelukkig is. Heb je nu binnen nog valkjes of zit alles in de voliere?

Groetjes, Sanna

Ellleke

nee hoor heb er nu vier buiten in de volliere en twee binnen,maar ik ga verhuizen en moet ik ze voorlopig in het ouderlijk huis met de goede zorgen van mijn ouders achter laten vind ik vreselijk maar ja ze zullen goed voor hun zorgen en ik kom regelmatig eens langs en dan is het wel oke
LATERSSSSSSSSS