8 mei 2025, 11:12:40

Yucca's

Gestart door M., 30 juli 2006, 09:40:20

« vorige - volgende »

M.

Ik heb Yucca's in mijn woonkamer, ook een naast de kamervoliere waar mijn valkjes en parkietjes inzitten.

Deze staat normaal zeker 10 cm van de kamervoliere af, maar ik denk dat iemand van de visite er tegen aan is gelopen, want de plant was verschoven.

Nu zag ik zo net dat de punt van een van de bladeren tegen de voliere stond en dat er van gegeten is, maar ik weet dus niet wanneer, en ik heb ook geen vogels die er uit zien alsof ze er ziek van zijn of wat dan ook, maar wil toch even voor de zekerheid vragen of Yucca's ook giftig zijn voor valkparkietjes...

eefje nieuwenburg

30 juli 2006, 15:49:24 #1 Last Edit: 30 juli 2006, 15:56:00 by eefje nieuwenburg
ja die zijn giftig dus ik zou even goed in de gaten houden of ze niks gaan mankeren en zowel dan direct een dierenarts kontakten.
zoek eens op google met de trefwoorden yucca en giftig dan vind je heel veel info.
maar ik hoop dat het allemaal meevalt.
groetjes eefje

M.

Ik kon hier nergens echt terugvinden dat de Yucca giftig is voor vogels en de vogels mankeren ook niets dus het zal meevallen. ;) De yucca is in ieder geval een meter opzij geschoven,..

Maar wou t toch ff checken.