12 mei 2025, 03:49:37

wat kan ik ervoor vragen

Gestart door gert overweg, 21 juli 2006, 09:30:01

« vorige - volgende »

gert overweg

Moeder:cinnamon gepareld split voor bont
Vader:bont

man afkomst:
50% bont split voor {X2: cinnamon gepareld}
50% wildkleur split voor bont {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
50% bont
50% wildkleur split voor bont

wat kan ik ervoor vragen ik weet de splitten van de ouders niet precies maar dit staat sowiezo vast er kan nog meer bij komen maar dat denk ik niet

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

maar mijne staat er niet bij geen bont ???

Lin

Dezelfde prijs als een wildkleur aanhouden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

maar als het een hij is is hij toch split voor gepareld bont en cinnamon

Rianne

Er zijn wel mensen met bont hoor in dat onderwerp. :)

Het ligt eraan waar je je op richt. Ga je voor tamme huiskamer valkjes of mutatiekweek? Als een valkje handtam is gemaakt, doordat je er veel tijd in hebt gestoken, vind ik dat je daar wel 30 a 35 euro voor mag vragen. Op de website van Lin en mij vind je onze prijslijst, alleen hebben wij (nog) geen bont.

Als je voliere valkjes kweekt heb je er relatief weinig werk aan. Als de valkjes een speciale mutatie zoals geelwang of fallow hebben, kun je daar uiteraard meer voor vragen. :)

gert overweg

maar hoeveel moet ik ervoor vragen zal ik 32,50 doen
het is de bedoeling dat hij een beetje tam word maar het word geen kooi vogel maar is bedoeld als kweekvogel

*Yvon

Wij vragen voor een bonte €20,-
Hij wordt niet handtam gemaakt, maar wel elke dag even vastgepakt en als ze willen kroelen we lekker.
Zitten dus tegen handtam aan.

Voor ons is het een leuke extra dat er jongen zijn gekomen. We hoeven er dan ook verder niets aan te verdienen.

Ik vind het zelf belangrijker dat ze een goed plekje krijgen dan dat er iets meer aan verdiend moet worden.

We hebben er dan ook maar een paar dus kan je daar ook wat meer rekening mee houden. Als je met een veel groter aantal jonkies zit, is het waarschijnlijk heel anders.....

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Het is moeilijk om de prijs te bepalen, want je hebt bont en je hebt bont  ;D Wat ik hier mee bedoel is dat sommige bonte heel weinig geel hebben en tegen de wildkleur aan zitten, en andere juist heel veel geel hebben. Die zijn dan "meer waard", om oneerbieding te zeggen. Wat betreft splitten, zelf let ik daar niet op, maar ik verkoop ze ook bijna allemaal ( zeg maar gewoon allemaal  ;)  ) als huiskamervogel en dan is dat minder belangrijk.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gert overweg

zo ziet hij/zij eruit ik dacht wel aardig bont

gert overweg

oh ja kun je echt niet aan een klein dingetje zien of het een mannetje of een vrouwtje is en zo niet kun je dat aan gedrag bijna direct zien?

Mara

Je zou het hooguit kunnen horen. Maar verder niet. Roffelt ie, of fluit ie?

gert overweg

Mara

Citaat van: gert overweg op 19 augustus 2006, 14:14:57
wat bedoel je met roffelen?

TEgen de tralies rammelen of op stokken.

gert overweg

19 augustus 2006, 15:31:57 #14 Last Edit: 19 augustus 2006, 16:24:58 by gert overweg
volgensmij doet ie dat niet weet het wel bijna zeker heel erg dan of heel zachtjes hij zit het meest bij z'n vader te kroelen en fluit haast nooit alleen als je bijvoorbeeld hem probeert te pakken kunnen er nog een paar fluittonen uit komen heel hoog maar verder niet.
roffelen ze nu al dan als ze een paar dagen uit het nest zijn (hij is bijna twee weken) doet ie het dan al als die het zou doen.