6 mei 2025, 14:30:26

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

Quendi

7 oktober 2006, 16:41:07 #240 Last Edit: 7 oktober 2006, 16:42:39 by Quendi

Deze 2 prachtige dames haal ik 17 oktober op. Het zijn cinnamon geparelde witmaskers die óf heel erg extreem verbleekt zijn, of toch recessief pastel zijn erbij. Maar dit is nog niet bekend. Ik hoop dus dat het pastellen zijn  ;D.

Ow, en de linker heeft wel bloed aan haar koppie, maar niet haar eigen bloed, maar van dat grote 'mens' die haar pakte. Dus die heeft ze even gestraft, maar heeft nu wel een mooie rode kop ;).

De 1 krijgt een witmasker man en de ander een wildkleur mannetje.

Vandaag is de laatste geparelde fallow jong opgehaald door Henry.
De laatste 2 jongen zitten nog in het blok en zijn ongeveer 3 weken oud. Dit zijn dus de laatste jongen van dit jaar en dan gaan we weer de winter tegemoed.

Wel heb ik binnen in de winter twee koppels zitten. Een catharina koppel die constant in het blok zitten op het moment, maar nog geen eitjes hebben gelegd. En het andere koppel is een geelwang man met een wildkleur pop. Deze gaan volgende week naar binnen.

Gr Sietske

Lucky Charlie

Wauw mooie valkjes zeg! :o :o :D Maare is dat rode wat ik op de foto op hun veren zie bloed? of gewoon een foutje in de foto zelf... ??? ??? ??? Ze zijn wel prachtig hoor! Met elmo gaat het trouwens heel goed! Hij is heel vrolijk en eet ook goed. Wel merk ik nog steeds dat zijn geluid veel zachter is dan dat van de andere valkjes.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Citaat van: Lucky Charlie op  7 oktober 2006, 16:47:34
Wauw mooie valkjes zeg! :o :o :D Maare is dat rode wat ik op de foto op hun veren zie bloed? of gewoon een foutje in de foto zelf... ??? ??? ??? Ze zijn wel prachtig hoor! Met elmo gaat het trouwens heel goed! Hij is heel vrolijk en eet ook goed. Wel merk ik nog steeds dat zijn geluid veel zachter is dan dat van de andere valkjes.

Groetjes Lutske

Hoi Lutske,

Als je even goed in mn berichtje leest, dan zie dat ik ik schreef dat het bloed van de kweker afkomstig is  ;). Niet van de vogel zelf. Ze had haar namelijk flink in haar vinger gebeten ::).

Fijn dat het goed gaat met Elmo. Dat lichte geluid hebben sommige valkjes nou eenmaal. Misschien veranderd dit nog. Zijn broertje brabbeld nu al, en fluit een klein beetje melodietjes, daaraan kan je ook wel zien dat het een ventje is.

Gr Sietske

Mariska

Hoi Sietske,

Ik vind het heel sneu dat je je vriendinnetje heb verloren.
Heel jammer dat je geen foto's heb.
De ochtend dat Wyome dood ging zou ik ook mooie foto's van hem maken.
Dat is nooit meer gelukt.
Heel naar vond ik dat.
Dus ik weet hoe je je voelt.
Gelukkig heeft ze een mooi plekje gekregen ;)

Je hebt wel 2 beauty's gereserveerd hoor :D
Ik schrok gelijk van dat bloed, maar gelukkig komt dat van de kweker.
Nou ja, niet gelukkig ;D, maar het is tenminste niet van vechten of zo.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Quendi

Ik hoop dat Lucy (want zo heette mijn valkje) lekker rond kan vliegen bij haar overleden broertjes en zusjes op the bridge. Want er zijn 2 nesten dood gegaan van het koppel dus aardig wat  :'(. Namelijk 5 valkjes.

Trouwens... Lucy was het kleinste zusje van Binky....  :(.

Gelukkig zijn de 2 valken niet bebloed van het vechten, en eerlijk gezegt heb ik liever dat de kweker wordt gebeten dan de vogel  :-X Want die herstellen tenminste sneller en het is minder erg.

Mariska

Aaaah, was Lucy een zusje van Bink :'(

En die andere 4 dus ook.
Hoe kan dat nou hè :(

Maar het lieve aanhankelijk karakter hebben ze dan toch van hun ouders meegekregen denk ik ;)

Maar nu vliegen ze lekker bij de Rainbowbridge met zijn allen!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Quendi

Jaaaaa hihihihi, voor het eerst zie ik dat mijn cathi haar pootje gebruikt om haar zonnepit op te eten ;D Liefff!!

(nuttig berichtje he ;))

Hoi Mariska

Het hele kweekjaar ging niet goed bij jou, bij jou ook niet. Het is zo raar, alsof Almere de dupe is van een vloek ofzo  >:(. Ik hoop heel erg dat volgend kweekjaar een stuk beter zal gaan bij jou en mij.

Gr Sietske

Mariska

Hoi Sietske,

Ik hoop ook dat het vanaf nu allemaal veel beter gaat.
Ik had natuurlijk wel allemaal onervaren koppels dus je kan het ook wel een beetje verwachten.
Eèn koppel had wel eerder jongen gehad, maar niet met elkaar.
Hopelijk hebben ze nu wat ervaring opgedaan en gaat het een volgende keer beter ;)
Ik hoop voor jou ook op een beter kweekjaar in 2007.

Grappig zijn cathi's hè ;D
Van hun schiet ik de leukste en gekste foto's.

Liefs
Maris!!

Quendi

11 oktober 2006, 20:48:55 #248 Last Edit: 11 oktober 2006, 20:55:54 by Quendi
Ik heb weer foto's!!  ;D

De meeste valkjes die ik heb. Alleen mist het fallow koppel Fred en Wilma nog. V.l.n.r. Wildkleur popje voor mijn geelwang/bleekmasker man. Daarna Pimmetje, de Primrose. Daarna zie je het amper, maar dat is mijn witmasker split bonte man. Daarna een diamantduifje. Daarna een bont geparelde pop die ik ga doneren aan de kinderboerderij. Daarna het geparelde split bonte popje waar ik nog een eigenaar voor zoek. Daarna het witmasker bonte popje, partner van mijn andere witmasker. Daarna het albino popje Miep. Daarna mijn Geelwang/bleekmasker.

Mijn fallow witmasker pop die nog geen partner heeft en mijn wildkleur popje.

Mijn fallow witmasker pop die nog geen partner heeft en mijn wildkleur popje.

Mijn geelwang/bleekmasker man.

Mijn primrose Pimmetje. Hij gaat waarschijnlijk naar Mariska.

Mijn geparelde split bonte pop die nog een eigenaar zoekt.

Miep de albino.

Dit zijn de 2 jongen van Pimmetje en zijn vrouwtje. Ze hebben een beetje een achterstand, maar het gaat nu heel goed met ze.

Dat waren ze  ;D.

Gr Siets

Mariska

Mooie foto's hoor :D

Lieve baby's :-*
Ze zien er goed uit.

Liefs
Maris!!

Quendi

Hoi Mariska, Dank je wel  ;D.

Hun start was niet goed, maar ze groeien nu super snel. Ik zat eerst enorm in de stress, maar ik maak me nu geen zorgen meer. Het zijn echt poepies, vooral die oudste. Die kan je al helemaal knuffelen.
Ze zoeken beide nog een baasje, dus hint hint, voor als iemand nog een lief tam valkje wilt van laat dit jaar  ;).

Even een update:

Zondag haal k mijn cinnamon witmasker geparelde popjes die mogelijk rec. pastel zijn. Eigelijk zou ik dinsdag gaan, vanuit school. Maar mijn moeder, mijn zus en ik gaan naar mijn tante die heel dichtbij die vrouw woont. Dus gaan we meteen even langs  ;D. Dan heb ik ze dus veel eerder dan verwacht ;D. Ik heb er zoo'n zin in!

Ik ga dit weekend mijn kamer voliere helemaal schoon soppen en weer verhuizen naar mijn kamer. Hij staat nu in de schuur en heeft gefungeert als kweekhok voor Fred en Wilma dit jaar. Maar nu mag hij als kweekhok fungeren voor mijn wildkleur popje en geelwang/bleekmasker mannetje in de winter. Dus die gaan dit weekend naar mijn slaapkamer, en ik hoop dat ze verliefd op mekaar worden.

Gr Sietske

Mariska

Als het aan mij ligt is het zeker hoor ;D

Heb je mijn mail gezien?

Quendi

Hoi Bonnie,

Dank je wel. Ik hoop maar dat het een bleekmasker is ;D. Maar al is hij een geelwang, dan vind ik dat ook helemaal geweldig hoor  ;).

Gr sietske

Quendi

Citaat van: Mariska op 11 oktober 2006, 21:50:49

Heb je mijn mail gezien?

Hoi Mariska,

Ik heb hem gelezen, ik stuur je nu even een mailtje terug.

Gr Siets

Mariska

Citaat van: Quendi op 11 oktober 2006, 22:14:52
Citaat van: Mariska op 11 oktober 2006, 21:50:49

Heb je mijn mail gezien?

Hoi Mariska,

Ik heb hem gelezen, ik stuur je nu even een mailtje terug.

Gr Siets

Volgens mij heb je er eentje niet ontvangen.
Die heb ik even opnieuw gestuurd ;)