5 mei 2025, 06:37:03

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

Quendi

Ja zeker, hij ziet er vrij fors uit  :o. Daarom zet ik hem ook tegenover een wildkleur popje, om echt grijze geelwangen te kweken. Want je ziet tegenwoordig alleen maar cinnamon geparelde geelwangen.  ;).

Gr sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 12 oktober 2006, 09:28:13
Ja zeker, hij ziet er vrij fors uit  :o. Daarom zet ik hem ook tegenover een wildkleur popje, om echt grijze geelwangen te kweken. Want je ziet tegenwoordig alleen maar cinnamon geparelde geelwangen.  ;).

Gr sietske

Nou in dat geval, als het geelwangen mochten blijken zijn dan hou ik me aanbevolen voor een wildkleur geelwang pop van dat koppel :)

Quendi

12 oktober 2006, 18:46:29 #257 Last Edit: 12 oktober 2006, 18:48:14 by Quendi
Is goed ;). Dan ben jij de eerste :).

Hopen dat ze het niet te eng vinden in mijn kamer. Maar ik ben altijd rustig op mijn kamer, dus ze zullen niet teveel last van me hebben. Misschien als ik een keer gek loop te doen, of me moet omkleden ofzo  :-X hahah.
Maar zowiezo ben ik altijd heel voorzichtig als ik bij een kweekkoppel in de buurt ben.
Ik hoop dat ze mekaar leuk vinden want op het moment is het mannetje nog steeds gek op zijn albino. Maar ze worden volledig gescheiden van de rest van de vogels, dus ik denk dat het wel gaat lukken. Die mannen willen altijd wel. En die pop is al vrijgezel, dus hopelijk ziet zij hem ook wel zitten.

trouwens, dat mannetjes altijd willen, gaat niet volledig op, want mijn Willie (tamme lutino man) die wipt met speelgoed!! Ik word gek van hem!! Elke ochtend, zodra ik het licht aan doe, zit hij te krikken op een stukje hout... De vieserik! Hij doet het ook gewoon de hele dag door he!! En hij heeft een hardstikke lief popje in de kooi, en zij staat altijd kippetje voor hem, maar dat snapt ie weer eens niet. Wat een sukkel. Ik heb wel met haar te doen hoor. Hij komt wel aan zijn trekken, maar zij niet. Soms denk ik wel om een ventje erbij te nemen en tam te maken, voor haar. Misschien een wildkleur mannetje split geelwang van mijn eigen koppel  :D.

Gr Sietske

Ed

Hoi Sietske,

Waarom koppel je hem niet gewoon aan een geelwang en leg de eieren over. Dat weet je ook wat je heb is het een bleekmasker dan komen er wildkleueren uit. Is het een geelwang dan heb je wildkleur geelwang mannen en poppen en mannen vind ik interresanter dan een pop. En daar buiten vind ik een wildkkleur geelwang man mooier dan een pop.

En dan heb ik er interessen in.

Groetjes
Ed

Quendi

15 oktober 2006, 22:39:52 #259 Last Edit: 15 oktober 2006, 22:42:50 by Quendi
Hoi Ed,

Is wel een goed idee, maar ik wil dan een geelwang pop zonder cinnamon en gepareld. Deze zijn moeilijk te vinden, en ik weet de geslachten dan niet... En ik heb de ruimte niet om ze te houden tot de geslachten wel bekend zijn...
En ik heb maar totaal 5 koppels, waarvan 4 koppels nooit eerder jongen hebben gehad. Dus moet ik net mazzel hebben dat ze tegelijk eieren leggen met een ander koppel.

Gr sietske

Ed

Hoi Sietske,

Een niet Cinnamon Geelwang pop is zeker niet makelijk te vinden. En ja het geslacht is moelijk te bepalen maar wat is het probleem met cinnamon op dit moment dan.

Ander moet je op zoek naar een lutino geelwang pop maar dat zal ook niet makelijk worden.

Groetjes
Ed

Quendi

Bij een lutino geelwang pop heb je ook grote kans dat ze ook nog eens cinnamon is.

Ik wil geen cinnamon geelwangen kweken omdat iedereen die al heeft. Ik streef ernaar om weer gezonde grijzen te kweken, en wildkleuren zijn voor mij een beetje saai... Maar geelwangen niet, dus daarom wil ik geen cinnamon geelwang pop, maar een grijze geelwang pop. En ik krijg dan wel grijze geelwang poppen uit mijn man, maar dan zullen de mannen die eruit komen wel cinnamon dragen, en dat wil ik juist niet  :P.

Gr Sietske

Quendi

Hoi iedereen,

Ik heb goed nieuws,

Ik heb EINDELIJK een witmasker split fallow man gevonden. Hij is alleen wel cinnamon, dat is best bale, maar anders kan ik jaren wel wachten. Er is alleen nog een probleem... hij heeft iets van epileptie, ik ga zoeken of iemand anders er ook wel eens van heeft gehoord. Of het echt epileptie is of iets anders, weet de kweker ook niet. Maar hij krijgt een shock wanneer hij word gevangen. Dit gaat na een half uurtje/uurtje over. Daarna is er niets meer aan de hand. Hij heeft al 3 nesten gehad met wat fallows ertussen, maar hij had een split fallow pop, en hij krijgt een volledige fallow pop, dus zal hij er ook meer krijgen. Ik haal hem morgen op. Ik hoop dat het niet ernstig is, wat hij heeft, of het niet schadelijk is zeg maar. Maar die man wilt zowiezo van die vogel af, dus die aanval krijgt hij zowiezo wel. Maar bij mij ga ik hem gewoon nooit vangen. Hij blijft lekker in de grote voliere.

Ik zal morgen foto's maken van de 2 nieuwe cinnamon witmasker geparelden, die mogelijk pastel zijn, en ook van dit mannetje.

Gr sietske

Quendi

Moeder:fallow witmasker
Vader:witmasker cinnamon split voor fallow {X2: gepareld}

man afkomst:
25% witmasker split voor fallow {X1:  cinnamon}
25% witmasker split voor fallow {X1:  cinnamon gepareld}
25% fallow witmasker split voor {X1:  cinnamon}
25% fallow witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor fallow
25% witmasker cinnamon gepareld split voor fallow
25% fallow witmasker cinnamon
25% fallow witmasker cinnamon gepareld

Bovenstaande kan er dan uit komen :)

Ed

Hoi Sietske,

Leuk voor je een Witmasker split fallow komt zeker uit amersfoort. Heeft hij die pop ook nog.

Groetjes
Ed

Quendi

Ja klopt. en die pop heeft ie nog. Heb jij de cinnamon witmasker split fallow gezonde versie voor mijn neus genomen  :P. Want die wilde ik!! haha

Ed

Hoi Sietske,

Nee hoor ik niet heb niks aan een witmasker split fallow moet ik eerst een witmasker fallow hebben lijk mij.

Groetjes
Ed

Quendi

Oke  ;D.

Nou hij is hier... Het lijkt me geen epileptie.. hij doet gewoon een beetje gestoord..  ::). Na 2 minuutjes was het afgelopen.

Hij is heel mooi, beetje klein van stuk, maar dat is heel nie erg, omdat zijn toekomstige popje lekker groot en dik is.

Foto's komen later, de camera is stuk.

Gr sietske

Inger m

Hoi,
Ben benieuwd wat het dan wel is. Epilepsie komt voor bij vogels. Het is een hersenafwijking. De aanval duurt overigens niet langer dan een minuut of enkele minuten. Daarna is de vogel volledig uitgeput. Maar het kan ook zijn dat de vogel gewoon erg gestresst reageert op het vangen.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Quendi

Ik zou het ook niet weten... De kweker vertelde mij dat het soms een half uur tot een uur kan duren...

Gr Sietske