12 mei 2025, 12:27:17

luca wil alleen uit mijn hand eten

Gestart door vogel liefhebster, 10 juli 2006, 08:19:37

« vorige - volgende »

vogel liefhebster

Hoi,ik ben hier voor het eerst,ik hoop dat ik mijn vraag hier goed heb neergezet,ik heb sinds zaterdag een jong valkje luca van 7 weken,ik heb hem zaterdagmiddag om 5 uur opgehaald,maar zondagmiddag om 3 uur had luca nog niet gegeten,terwijl hij al wel zelfstandig at bij de kweker,ik weet dat ze altijd eerst moeten wennen,dus heb ik hem trosgierst uit mijn hand laten eten en dat at hij,later heb ik gewoon voer in mijn handpalm gelegt en dat at hij ook,maar het probleem is luca eet niet uit zijn bakjes,ik heb een voer en waterbak aan de de kooi hangen ,en een voer en waterbak op de grond,en natuurlijk trosgierst,maar luca wil alleen maar uit mijn hand eten,weet hier mischien iemand waarom luca alleen uit mijn hand wil eten,sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden,alvast bedankt,grt Jolanda

mijnliefstestuffy

welkom op deze site ;D
ik kan zijn dat hij mischien nog niet zelfstandig is
want 7 weken is toch wel jong en dan zijn ze meestal nog niet zelfstandig
je moet wel oplette/oppassen en zorgen dat hij eten binnen krijgt
meestal zijn valkjes rond de 10 week pas zelfstandig
waar heb je je valkje weg bij een kweker of bij iemand die het wel leuk vond om een nestje te krijgen (ik weet niet hoe ik het moet noemen) pretnestje? naja je begrijpt me denk ik wel
je kan beter ook op andere reactie wachten mischien zit er meer achter
je kan ook wat voer over de grond heen strooien
groetjes en succses!!
noeska :-*

mickeledoki

hee hooi,

nou een valkje is met 7 weken toch eigenlijk wel zelfstandig
waarschijnlijk is het gewenning van zijn nieuwe omgeving.
je moet wel opletten of hij de zaadjes die hij uit je hand eet ook pelt en de inhoud opeet.als dit niet het geval is  dan zou hij inderdaad niet zelfstandig zijn.maar nogmaals met 7 weken moet dat toch eigenlijk wel het geval zijn.
geef hem nog ff de tijd.
wat voor voer gebruik je ? misschien dat je zolang over kunt gaan op kweekvoer.

groeten mickeledoki

vogel liefhebster

hoi,ik heb luca bij een kweker vandaan,ik heb gisteren de kweker ook gebeld,hij zei dat hij wel zelfstandig at,dat deed hij/zij bij hem ook,want de kweker doet ze niet eerder weg als dat ze zelfstandig eten,ik heb opgelet als ik luca uit mijn hand laat eten pelt hij het wel,want ik heb dan de schilletjes op mijn hand liggen,want de zonnepitten zijn dan ook echt leeg,ik heb luca toen straks bij zijn voerbak gezet en toen at luca wel,maar ze gaat er niet zelf heen,ik gebruik gewoon voer voor valkparkieten gemeng met xtravital voor valksparkieten,en ik heb een bakje eivoer en een stukje trosgierst erbij gelegt,hij eet van dat alles wel ,als je het hem maar geeft,ik begrijp er niets van ??? grt jolanda

mijnliefstestuffy

ik denk dat ze iderdaad gewoon moet wennen aan de nieuwe omgeving enz ik zou wat voer op de bodum leggen
groetjes en veel succes!!

Karin

Citaatmeestal zijn valkjes rond de 10 week pas zelfstandig

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet hoor  ??? Jonge valkjes die door de ouders gevoerd zijn zijn rond de 6 1/2 - 7 weken geheel zelfstandig. De ouders kunnen wel door blijven voeren, maar dat hoeft niet meer.

Jolanda, hangen de voerbakjes naast het stokje waar het valkje vaak zit ? Dan zullen ze sneller eten. Meestal eten ze de eerste dag nauwelijks, maar niet te veel verwennen hoor, anders blijf je haar uit de hand voeren  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

vogel liefhebster

hoi,ik had toevallig een uurtje geleden de bakjes bij de stok gehangen waar luca vaak zit,en inderdaad luca ging uit het bakje eten,omdat ze wel van het trosgierst at waar ze meestal zit,dacht ik laat ik daar de voerbak ook eens neerhangen,ik ben heel blij dat ze nu uit dat bakje eet,bedankt voor de reacties,grt Jolanda

mijnliefstestuffy

Citaat van: Karin op 10 juli 2006, 19:05:21
Citaatmeestal zijn valkjes rond de 10 week pas zelfstandig

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet hoor  ??? Jonge valkjes die door de ouders gevoerd zijn zijn rond de 6 1/2 - 7 weken geheel zelfstandig. De ouders kunnen wel door blijven voeren, maar dat hoeft niet meer.

OOPS :-[ :-[ ;D dan weet ik dat ook weer bedankt  :)
groetjes noeska :-*

vogel liefhebster

hoi,nou Luca eet uit haar/zijn voerbak,ik heb de bak wel bij de stok moeten hangen waar Luca veel zat,maar goed ze eet eruit,het zelfde gelde voor de waterbak,die heb ik er ook bij gehangen,want ik moest ook elke keer water aanbieden,maar dat doet ze nu ook zelf,ik wou jullie even laten weten dat het nu goed gaat met het eten en drinken

mijnliefstestuffy

gellukig ;D
heel veel succes en plezier met je valkje :-*
groetjes noeska