14 mei 2025, 03:23:54

krijsen

Gestart door tifit, 9 juli 2006, 13:42:03

« vorige - volgende »

tifit

hoi koko schreeuwt af en toe nouja tlijkt meer op een kapotte cd wat kan ik dr aan doen??? ???

Valerie

Negeren. Meer kan je echt niet doen. En hem zoveel mogelijk afleiding geven, speeltjes etc.

tifit

hij is 7 weken hij speelt nog niet volgens me vader

Gerda

9 juli 2006, 15:35:24 #3 Last Edit: 9 juli 2006, 15:38:51 by Gerda
Klinkt het zoals hier op het filmpje?? (Ik bedoel dat 'zaag-geluid' en niet het fluiten dat je hoort)
Dan bedelt hij om eten!!!

http://www.youtube.com/watch?v=i74uNEtPn0k

Als dat zo is, eerst kijken of je valkje wel goed zelf eet!!

7 weken is nog jong hoor. Ga er heel zorgvuldig mee om en besteed veel tijd aan je valkje. Maar als je hem in de kooi zet en hij gaat echt gillen dan moet je hem negeren.
Zo leert hij dat hij in de kooi stil moet zijn, omdat hij dan toch geen aandacht krijgt.
Wees buiten de kooi regelmatig met hem bezig!!

Kijk bij tam maken voor het stappenplan, dan zal het zeker gaan lukken.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
Kortwieken maakt een valkje niet tam (ik weet dat jouwe gewiekt is) en hij kan ook wegvliegen. Wees daar beducht op hoor!!

Valkjes zijn heerlijke vriendjes, maar je moet ze een goed opvoeding geven, anders worden ze bang en onzeker en gaan ongewenst gedrag vertonen.

Succes, Gerda

tifit

ik weet het niet het geluid van onze pc doet het niet

Nanine

Hallo

mijn valkje is ongeveer anderhalve maand oud. Hij werd met de hand grootgebracht door de kweker. Hij krijst erg veel, zelfs wanneer hij zit te eten. Ik haal hem vaak uit de kooi, maar dan begint hij tegen me te krijsen net als op het filmpje, maar harder. Hij blijft erg lang krijsen, en ik weet niet goed wat ik moet doen.  Mag ik hem buiten de kooi wel eten geven? Het probleem is ook dat hij eigenlijk enkel zonnebloempitten wilt, al het andere wat ik hem geef, laat hij vallen. (in de kooi eet hij wel gewone zaadjes)
Ik probeer hem af te leiden met speeltjes, een badje, strelen, maar het schijnt niet goed te werken.  Wat doe ik fout?
PS ik heb hem zelf ook nog babyvoeding moeten geven, op advies van de kweker.