10 mei 2025, 19:26:25

schnappie(pop) is dood.....

Gestart door johanna, 7 juli 2006, 12:21:44

« vorige - volgende »

johanna

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ze is doodgegaan aan legnood..... ze laat nu haar man swiffer achter en 4 eieren.....

wat moet ik nu doen???? swiffer word hier helemaal gek omdat hij haar niet kan vinden.... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

wat moet ik nu doen... :'( :'( :'( :'( :'(

Valerie

:'(
Kon ik je maar helpen!
Weet je of de eitjes bevrucht zijn?
Als je dicht bij me zou wonen, mocht je de eitjes wel hier brengen. Ik heb een koppel dat voor het eerst op eitjes zit.
Heel veel sterkte!!

Heb je het popje nog even laten liggen bij Swiffer? Soms helpt dat.
Toen ik een paar jaartjes terug Rocky verloor, zat Valko hier ook heel zielig. Ik dacht dat ie dood ging van droefte. Toen heb ik bij Angelique en Peter lieve Peppie op mogen halen. Valko weer blij.
Misschien dat er iemand op't forum is die je kan helpen. ik duim voor je!

Valerie

Christine

Ik hoop dat iemand je kan helpen!!
Vermeld anders eerst waar je woont, misschien dat iemand je eitjes kan overnemen zoals valerie al zei!
Kijk ook eerst of ze bevrucht zijn doormiddel van een schouwlampje te gebruiken! Als je adertjes ziet zijn ze bevrucht!

Veel sterkte!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

johanna

ik woon in stolwijk dat ligt vlak bij gouda.

we gaan nu ff kijken of de eitjes bevrucht zijn. hoe kunnen we ze tijdelijk warm houden want swiffer gaat er niet meer op helaas....

johanna

ze zijn alle 4 bevrucht!

kan ik ze met een hallogeenlamp warm houden tijdelijk?

Valerie

Heb je iets van watten? En een warmtelamp Probeer het even zo Plaats een oproepje op de site.
Sterkte!

Riny

Hallo Johanna
Dan zou nik proberen om ze ergens in een broedmachine te plaatsen,.
Dan heb je rustig de tijd om een plekje te zoeken, waar je eitjes onder andere valkjes uitgebroed kunnen worden.
Groetjes Riny :D

johanna

ze liggen nu onder een hallogeenlamp die redelijke warmte afgeeft. ik heb een berichtje geplaats of iemand de eitjes kan over nemen.

moet ik nog wat doen aan vocht of iets dergelijks?

ik hoop echt dat het lukt! het zou het enige zijn wat ik dan nog van schnappie heb..... :'( :'( :'( :'( :'(

bobbie

Hallo Johanna,

Wat een ellende zeg.

Zelf heb ik eitjes warm gehouden onder een warmtelamp. Op de eitjes had ik een knuffelbeestje gelegd waarin die kleine bolletjes zaten, dat geleide de warmte goed. Ook had ik er een thermometer in liggen (vervoersbakje). Ik zal zo even een foto opzoeken en hier plaatsen zodat je kan zien wat ik bedoel.
Elke dag sproeide ik even in een hoek van het amateuristische couveusebakje.

Ik zoek even een foto voor je. Tot zo.

Nel :)

bobbie

7 juli 2006, 13:43:22 #9 Last Edit: 7 juli 2006, 13:47:04 by bobbie

Zoals je kan zien had ik er ook een schaaltje met nat keukenpapier in staan.

groetjes, Nel :)

johanna

kan je het nog wat uitgebreidder uitleggen miss? :-[  ik wil deze kleintjes niet ook nog kwijtraken.  hoeveel graden mag het  maximaal worden?

lieve mensen echt super bedankt voor al deze tips en antwoorden en steun!!! doet me echt goed!!! :-*

bobbie

bobbie

de vochtigheid hield ik op plm 50/60 %.

Straks ben ik ineens weg want mijn kleinzoon kan zo wakker worden. Ik hoop dat dan iemand anders je verder helpt. Als je nog vragen hebt: vuur ze af.

Heel veel sterkte met alles.

Nel :)

johanna

moet je de eieren ook zo nu en dan draaien?  of ze gewoon laten liggen?  hier is een foto van hoe ze nu liggen. de eieren voelen zeer goed warm aan.

johanna

ik leg er zo nog een vochtig keukenpapiertje bij. moet die in een apart bakje erbij leggen? of gewoon naast de eieren?