2 mei 2025, 18:28:12

dringend hulp aub

Gestart door collin, 20 juni 2006, 15:30:02

« vorige - volgende »

collin

hoi hoi  :D

de vogeltjes doen het nu echt uitstekend, ze zijn heel levendig, spelen of kibbelen met elkaar, ze zijn heel nieuwsgierig en zitten overal waar ze bij kunnen aan te knabbelen. en ik denk dat mijn massagetherapie eigenlijk wel héél goed helpt want sinds ik het af en toe doe, leegt hun krop veel gemakkelijker en ziet hun stoelgang er heel gezond uit. en bedelen dat ze kunnen. ze zijn mij ondertussen al goed gewend en vragen soms zelfs aandacht of zitten een beetje naar me te staren om vervolgens in te dommelen  :D ( zo lief).
dus ik heb besloten van ze bij me te houden op kot. zo zie ik ze elke dag en kunnen ze de hele avond vrij in de kamer zitten. behalve wanneer ik kook want dat lijkt mij een beetje gevaarlijk. ik heb hier al op links gezien voor kooien. want uiteraard wil ik een grote ruime kooi voor hen. het enige probleem is dat ze zoveel kosten. ik ben tenslotte nog maar een studentje he  :). kunnen jullie mij hier rond niet wat raad geven? desnoods bouw ik zelf een kooi hoor. en ze gaan zooo tam zijn  :D, das het voordeel als je ze van zo jong al hebt natuurlijk. ik kijk er echt naar uit om me met ze bezig te houden, tzijn echt slimme beestjes he! ik ga ze zeker leren spreken! ik heb wat opzoekwek vericht om ze beter te leren begrijpen. ( tenslotte word dit mijn beroep later als dierenverzorger in spe  :) , dus vind ik het meer dan normaal. ) tzijn eigelijk geen parkietjes maar mini kaketoe's heb ik ontdekt, hun dna is identiek, vandaar dat ze zo slim zijn natuurlijk. dus wss zullen jullie nog vaak van me horen en mss, als ik weet hoe, zal ik ook foto's nemen en die dan hier plaatsen dan kunnen jullie een beetje meegenieten he  ;)
o ja ik heb dit denk ik nog niet vermeld maar ik woon in belgië. niet dat het iets uitmaakt natuurlijk maar ik wou dat gewoon even laten weten.tot de volgende ciao

Lin

Hey,

Had je de im nog doorgelezen met een heel verhaal die ik geschreven heb ? volgens mij staat daar wel alles in wat je wil weten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

collin

hey
ja hoor lin die heb ik grondig gelezen ( en goedgekeurd  :D ;) )
het heeft mij zeker geholpen, hartelijk dank voor je moeite  :)
ik heb vandaag twee valkjes bijgekocht, deze zijn al wel zelfstandig. ik heb ze gekocht om in de grote buitenvoliere te verblijven. zoals je weet waren de ouders van mijn kleine valkjes ontsnapt samen met nog een derde en nu zat er eentje alleen. dus heb ik gezelschap voor hem gekocht!  :)
ciao

Rianne

Hoi Collin

het voordeel is nu ook, dat mochten je handopfokjes man en pop zijn, dat ze dan niet perse met elkaar een koppel hoeven te vormen. :)

collin

hey

nee idd moesyen ze man en pop zijn ga ik ze zeker niet als koppel laten kweken. inteelt is niet zo goed he  :-\. en ik denk trouwens dat deze al van inteelt zijn, denk dat hun ouders ook broer en zus waren. ook omdat eentje een lutino is ( geel met wit) en de ander is gewoon een wildkleurtje. dus mss zal ik later nog wel twee andere tamme valkjes kopen om ze te laten kweken.

Lin

Citaat van: collin op 24 juni 2006, 20:53:22
hey

en ik denk trouwens dat deze al van inteelt zijn, denk dat hun ouders ook broer en zus waren. ook omdat eentje een lutino is ( geel met wit) en de ander is gewoon een wildkleurtje.

Dat maakt niet uit hoor ik kan albinos, wildkleur, lutino, lutino gepareld en witmasker krijgen uit een nest. Dat heeft allemaal met splitten te maken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

collin

dag allemaal

collin hier  :) met de twee vogeltje! alife and kicking  ;D.
de twee zijn nu ongeveer een maand oud en hun verenkleed begint er al vrij compleet uit te zien. ze oefenen vaak met de vleugels en ik laat ze af en toe wat verkennen, vinden ze heerlijk. ze krijgen nog pap maar eten ook al goed uit zichzelf. ze krijgen valkparkietenmengeling met fruit en hebben trosgierst ter beschikking. gisteren is ook de gigantische kooi toegekomenen die heb ikzonet in elkaar geflanst  :D. kheb een paar foto's van ze en er komen er wss nog. kan er iemand mij uitleggen hoe ik die op de site kan zetten? dan kunnen jullie zeis zien. ciao

Gerda

Hoi Collin,

Hier vind je informatie hoe je foto's moet uploaden en plaatsen http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Succes!!!

Groetjes, Gerda