10 augustus 2025, 16:17:01

Wat vinden jullie van deze kooi?

Gestart door Annouschka, 19 juni 2006, 18:10:48

« vorige - volgende »

Annouschka

Hallo,

we zijn aan het uitkijken om een nieuwe, grotere kooi te kopen voor ons 6-tal.  Ik heb even rondgekeken en toen kwam ik dit tegen:

http://www.dierenvilla.be/images/papegaaienkooien/arthur/arthur.htm

Wat vinden jullie ervan?? Zou deze veilig genoeg zijn voor onze valkjes?  Ik maak me vooral zorgen over de onderkant, als ik het rooster eruit neem want die wil ik er niet in, ze scharrelen daarom veel te graag over de bodem.

graag jullie mening.

groetjes
Annouschka

Ivy

Hoi Annouschka.
Zo ziet de kooi er ingericht uit:

Ik heb hem nu net twee weken maar ik vind hem geweldig!
De kier aan de onderkant als je de rooster uithaalt is 2,5cm dus het valt mee, ze kunnen er niet uit en ze probeeren het bij me ook nooit om hun koppie eruit te steken door de opening...
Ik vind het een geweldige kooi, lekker ruim - nu zelfs nog ietsje ruimer omdat de rechte kant (als je op het plaatje kijk), de lagere kant, is ietsje verhoogd waardoor je dus nog meer ruimte heb.
Enige probleem zijn de vertikale tralies aan de voor en achterkant. Dit heb ik opgelost door een dikkere touwtje te spannen tussen de tralies... Als je nog meer foto's wil, hoor ik het nog wel!

Een aanrader!

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Annouschka

Hoi,

;D ;D ;D ooohhhh wat leuk zeg!!!
Hebbe hebbe hebbe :P
Oke, het is beslist, het wordt deze ;)
Heb je nog wat foto's zodat ik nog wat kan watertanden?? :P

groetjes

Ivy

Hoi Annouschka.
Ik heb hier een paar uit mijn dagboek, als je nog speciaal iets wil zien, geef me een gil en zal ik straks nog nieuwe foto's maken.

Hier is het bovenspeelplaats:

Hier nog de binnenkant

Groetjes!

Ineke

Ivy, hoe lang duurde t eer je de kooi in elkaar had (zonder inhoud ;D)?

Ivy

Hoi Ineke.
Ik was er zeker 1,5 uur mee bezig in m'n eentje. Het is wel te doen, het zou ook sneller gaan als de handleiding erbij zat... ik wil best eentje voor je maken :D
Groetjes, Ivy

Annouschka

Hoi,

gelukkig zijn we met z'n tweetjes om ze samen te steken, het is best een zware kooi.
Volgende maand (in ons verlof) gaan we ze ophalen en ga ik even wat 'boodschappen' doen in het park hier ;)

groetjes

Ineke

Ja Annouschka, ik vind m ook magnifiek!
In Belgie hebben zijn ze niet meer voorradig (komen weer nieuwe), maar in Nederland nog wel en van wat ik net heb begrepen kunnen ze als je contant betaalt al binnen 3 werkdagen leveren! Maar jij gaat m zelf halen, veel plezier ermee!

Annouschka

Hoi,

ohh das jammer, ik ging ze namelijk in Ravels halen :( we wonen zelf in West-Vlaanderen dus is dit het dichtsbij voor ons.

groetjes

Ineke

Ze krijgen vaak nieuwe voorraad, dus je kunt gewoon bellen, laten reserveren en zeggen wanneer je m komt halen. Hij is echt mooi, he? Om van te watertanden ;D

imca

WOW!!!!!!

Die is mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Daar kan bijna een kolonie valkjes is ;D.
Geweldig.
Veel plezier er mee.

Groet
Valkmamma

Valerie

ROCKS

Hey.....

Wauw....wat een gave kooi!!
Daar zou ik als valkje ook wel in willen zitten.
Jammer van de tralies, maar ja, je kan niet alles hebben!!
Ik ben er weg van....
Succes met het in elkaar zetten ervan, haha, dat zal wat worden! :D

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Annouschka

Hoi,

ja, ik heb al contact opgenomen met de firma en ze zeggen dat ze ze uit nederland halen dus moet ik ze gewoon aanvragen :)
Ik heb even gemeten en er zou 10 cm in de diepte en 15 cm in de breedte bijkomen, in vergelijking met de kooi die ze nu hebben en dan zwijgen we nog over de hoogte die zou gaan van 90 cm naar 160 cm gaan :o  daar zullen ze heel zeker blij mee zijn, dan nog te zwijgen over de ingebouwde standaard bovenaan de kooi waar ze lekker kunnen zitten en spelen als ze eruit zijn :)
Ik kan al bijna niet meer wachten :)

groetjes

Ineke

Om vijf uur vandaag kreeg ik n telefoontje dat de kooi morgen tussen kwart voor negen en kwart over negen geleverd kan worden - en ik heb dinsdag tegen zes uur 's avonds besteld!!!!!!
De gratis standaard (staat op de site) krijg ik nagestuurd, ik had er niet aan gedacht, hij zei t uit zichzelf. Ze hadden nog niet ns gechecked of t binnen was, maar ''dat komt wel in orde''. Hij vertelde dat de meeste klanten kiezen voor contante betaling, ik had t via internet overgemaakt. Ik vind t een Superservice en ongelooflijk klantvriendelijk!