1 augustus 2025, 16:02:20

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Ineke

Bibi heeft ontdekt hoe lekker trosgierst is, t schatje.
Tony zoekt veel contact met ons en Bibi. Maar Teun is uitermate agressief :-X
We kunnen ze niet even alleen in de kamer laten om bijv. iets in de keuken te pakken. Dan valt Teun Bibi aan. Als Tony naar Bibi gaat, valt ie Tony aan.
Naar mij toe is t ook n eikeltje. Hij wil bij me zitten en doet zijn kopje omlaag om gekroeld te worden, maar zodra ik begin te kroelen bijt ie.
's Avonds zitten we met ons vijven op de bank, T&T, Bibi, Lars en ik. We geven alle vogels evenveel aandacht. Ook zitten we veel met ze op de overloop, waar ze graag zijn.
Tony en Bibi zijn zulke lieve meisjes.

Bibi vliegt altijd naar de camera :)

Tenminste iemand die de speeltjes waardeert :D

Daar krijg je honger van!

Wat we met die stoute Teun moeten weten we niet.
Hij is nu 1 jaar en 3 maanden. Zijn hormoontjes zullen ook wel meespelen. In n hoekje 'broeden' deed ie altijd al, maar sinds Bibi hier is wel vaak en lang. Tony wisselt dan na n uurtje en zo gaat dat door, alsof ze echt op eitjes broeden.

Als ie al zo agressief buiten de kooi naar Bibi toe is, zal ze niet in de grote kooi kunnen.
Dichterbij dan hier mag Bibi niet bij Teuntje komen.

We kijken t nog ns twee weekeinden aan, dan is Bibi hier drie weken, en dan beslissen we wat we doen.
1. T&T samen in n andere kooi en Bibi in de grote kooi laten wennen? Teun kan niet apart, dan wordt Tony paniekerig. Die wil Teun altijd om zich heen hebben.
2. Nieuwe, grote kooi voor Bibi erbij? Neemt wel veel plaats in, kost weer n eurootje of 350 en is ook zonde van de grote kooi, want daar is ruimte zat.
3. Teun laten kortwieken? Als dat n optie is zouden we dat doen, maar liever niet. Volgens mij raakt Teun dan in paniek, hij en Tony vliegen heel veel. Ik schat dat ze wel n rondje of 60 per dag door de kamer scheuren  :-\

Riny

hoy Ineke
Het is alles behalve ''Huisje Weltevree'' zo te lezen.
Toch zou ik het eens even aan kijken.
Het is ook niet niks voor Teun, hij zal denken dat ze op het licht af komen.
Koop niet te snel een nieuwe kooi, volgens mij lost het probleem zich van zelf op.
Het heeft gewoon tijd nodig.
Anders neem je gewoon weer de grotere kooi van mij, om het een tijdje aan te zien.
In die kleine heeft Bibi wel weinig plek om te klimmen.
Laat maar weten wat jullie beslissen.
Met de auto in de R van racen, ben ik zo in Landgraaf.
Groetjes Riny :D

Ineke

:-* Dat met die grote kooi is dan n puik idee, Riny! We vinden t namelijk ook niet goed voor Bibi als ze te lang in de kleine kooi moet. Ze mag er wel elke dag n uur of vier uit, maar ze zit er ook vaak tien uur in. Heb n immetje gestuurd.

Anja

Hoi Ineke,

Tony moet de was nog doen whaaaaaaaahaaaahahahahah
Ik lag in een deuk hoor.

Hoop dat het probleem zich snel oplost voor jullie.

Groetjes Anja

Caroline

Ach jee, wat balen joh, dat Teuntje zo vervelend is.

Hopelijk veranderd de situatie snel.

Ook ik zou het eventjes aankijken, misschien komt het nog wel goed.

Maar wel dan inderdaad eerst Bibi in de grote kooi en daarna na een tijdje pas Teuntje en Tony weer terug,nu zal Teuntje het helemaal als zijn terein zien.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Ineke

Het gaat inderdaad niet zo lekker tussen je kleintjes, zoals ik hier lees. Wel jammer hoor! Maar ik denk dat het probleem zichzelf oplost.

Hoe is het verder met je?

Liefs

Mara

Wilma1

Mag ik Teuntje ff lenen voor mijn was ???  ;D IK kom handen te kort met 2 krukken, misschien kan ie  eht mij leren hoe je dan dan doet  ::) met je "snavel"  ;D

Jammer dat het (nog)  niet "botert", maar misschien verbetert  het nog, ze kennen elkaar nog maar kort natuurlijk!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo allemaal
Morgen ga ik even bij mijn jongste valkje op visite.
Dan zal ik eens onder 4 ogen met Teuntje praten.
Hopelijk helpt het.

Anja

En Riny wat heb je met hem afgesproken?

Groetjes Anja

Wilma1

Citaat van: elfelfje op 16 december 2006, 17:56:37

En Riny wat heb je met hem afgesproken?

Groetjes Anja

Vast heel streng, want het is meteen stil hier  ??? ::) :P ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo allemaal
Wat ik met Teuntje afgesproken heb blijft onder ons.
Maar een ding mogen jullie wel weten, 10 minuten naderhand zaten ze gedrieen, boven op de kooi aan de trosgierst.
Foto's als bewijsmateriaal volgen nog.

Riny

16 december 2006, 23:14:34 #491 Last Edit: 17 december 2006, 11:15:09 by Riny

Als allereerste, mijn mooie Bibi.

Dan komt het liefste valkje van Limburg, Tony.

En lest best . Teuntje die niet snapt, waar die valkjes toch allemaal vandaan komen.

Samen eten van Americaanse trosgierst !

Gedrieen spelen .

Ineke

Hoi Allemaal!

Ach, Teun is wel n jaloers menneke, maar gaandeweg zal t kwartje wel vallen en beseft ie dat ie twee mooi meiden heeft.
Tot die tijd heeft Bibi n eigen kooi, die Jan en Riny gisteren hebben gebracht, gemonteerd en al! Die nemen zelfs de cake mee als ze ergens op bezoek gaan. En geen kleffe cake uit de winkel, nee ZELF GEBAKKEN Wij zijn snoeperds, dus de cake is al op :)

Alleen nog de stokken erin hoeven te doen en klaar!

Riny stuurt vandaag of morgen nog meer foto's van gisteren die ik hier wil plaatsen.
Vanavond neus ik in de andere verhalen en dagboeken, wie weet wat daar allemaal is gebeurd?!

Wilma1

GEWELDIG!!!!!!  :D :D :D :D :D En Riny heeft haar "stem" goed laten horen, want gezamelijk trogierst snoepen is al een +puntje  :D

Verder spreken de foto's voor zich  ;)
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Ineke

Weer hele mooie foto's, echt waar. En inderdaad samen trosgierst eten is inderdaad een pluspunt.

Liefs

mara