6 mei 2024, 13:30:47

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Ineke

;D Riny toch, pruimtabak. Nu ik t zelf teruglees kan ik wel begrijpen dat je dat dacht. Je brengt mij nog op n idee ;D

Citaat van: Caroline op  8 september 2006, 21:00:06
ook ik kan intens genieten hoor van mijn valkjes, heb vaak het idee dat ik daar zo veel ontspanning uit kan halen dat ik de rest van mijn drukke leventjes weer aan kan.  :D

Eentje vond ik al leuk, maar t is nog leuker om te zien welke fratsen ze samen uithalen.

Ik keek net naar afbeeldingen van kiemzaad op internet en ik weet niet of t zo de bedoeling is, want er staat dat ze niet te lang mogen zijn. Ca. steeltjes van 2 mm. anders zijn de vitamines weer vergaan  ???
De oogst tot vanavond.


Kiem en spruit met t zeefje


De zaadjes die als proefzakje bij de kiemschaal zaten


De onderkant met wortels


Nu nog kijken of ze t morgen eten 8)

Bij t opschonen van de pc kwam ik nog n oud filmpje tegen. We hadden Teun pas en leerden m zijn eerste deuntje. Hij valt in t midden in...
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0002.flv

Gerda


Hoi Ineke,

Ik bekeek jouw filmpje van Teuntje en Nezumi begon meteen mee te fluiten.
Maar even een filmpje van gemaakt, maar toen reageerde hij meteen al niet meer zo spontaan en was een beetje bedust dat hij het meteen voor de kamera moest doen, denk ik!!

Maar toch een kleine indruk hoe Nezumi meefluit met zijn idool Teuntje.




Ik ben benieuwd wat ze van het kiemzaad vinden!! Het ziet er erg gezond uit!!

Liefs, Gerda



Riny

9 september 2006, 19:19:11 #197 Last Edit: 9 september 2006, 19:30:57 by Riny
Citaat van: Gerda op  8 september 2006, 23:18:02


Ik ben benieuwd wat ze van het kiemzaad vinden!! Het ziet er erg gezond uit!!



Hoy Gerda
Toevallig was ik vandaag bij Ineke in de buurt.
Ik kan je zeggen dat T&T  het met smaak opgegeten hebben.
Die twee worden de gezondste valkjes van heel Limburg,de verwendste zijn ze al.
Het zijn twee geluksvogeltjes!!
Groetjes Riny :D

Ineke

Het filmpje vind ik leuk! Nezumi luistert echt heel aandachtig  en valt op bepaalde momenten al oefenend in :)

Jahaaaa, gisteren was hier n KNAPPERD


Is t geen DOTJE?


Citaat van: Riny op  9 september 2006, 19:19:11
Citaat van: Gerda op  8 september 2006, 23:18:02


Ik ben benieuwd wat ze van het kiemzaad vinden!! Het ziet er erg gezond uit!!



Hoy Gerda
Toevallig was ik vandaag bij Ineke in de buurt.
Ik kan je zeggen dat T&T  het met smaak opgegeten hebben.Groetjes Riny :D



De nieuwe oogst is groeiende :)

Na n stevig ontbijtje zijn ze nat gesproeid met kamillethee.


Wassen!




Johiho, sloooopen die handel





hippysuus

Hoi Ineke, wat heb je een mooie foto van Bailey gemaakt :-*

Ik heb me nog niet gewaagd aan het kiemzaad maken, komt wel als ik weer wat meer rust heb. De foto's zijn lief, maar ik vraag me wel af wat je voor vlaai in de doos had zitten  ;D

Groetjes,
Suus

Riny

Citaat van: hippysuus op 10 september 2006, 11:36:10

maar ik vraag me wel af wat je voor vlaai in de doos had zitten ;D




HEERLIJK

hippysuus

mjam dat ziet er heerlijk uit zeg!!  ;D

Marjans



Hoi Ineke mijn verhalen dag boekje staat er nog steeds onder mijn valkjes. Sorry dat ik nu pas reageer maar het is nu op dit moment zo druk met verjaardagen. Dus ook wat minder tijd voor mijn valkjes en dat vinden ze niet altijd even leuk, dat latenze merken door hun stembandjes te gebruiken ;D niet altijd even prettig. ik vind de verhalen en avonturen van Teuntje en Tony erg leuk. dus blijf nog wel even buurten. Tot gauw  groetjes van Coco Pippi en Binky
Ps ik had even een oude foto er bij gedaan. Groetjes Marjans

Ineke

12 september 2006, 15:22:42 #203 Last Edit: 12 september 2006, 15:46:20 by Ineke
Marjans, ik had mijn ogen weer in mijn zakken zitten. Heb t eindelijk weer gevonden!

Vanmiddag was Teuntje op de tafel aan t badderen. Tony wil alleen in de kooi worden nat gemaakt. Teun had dikke pret, vooral toen ook de plantenspuit erbij kwam. Zie ik, dat vier mensen bij t raam vertederend staan te kijken :) en te lachen. Toen ik naderhand de voortuin deed kwamen ze weer voorbij en twee van hen vertelden dat ze elke dag langslopen om naar de vogeltjes te kijken. Lief he?

Tony zoekt de lippenstift in haar tasje


Zo, nu wil ik even met mijn mannetje frummelen


Hehe, wil die alweer niets van mij weten, en ik ben nog wel zo mooi!


Dan gaan we maar n dutje doen, kan Ineke even eten






De tweede ronde kiemzaadjes doen t ook weer goed en kan ik morgen al geven.


Deze x zonnebloempitten die n week moeten kiemen, maar volgens mij gaan ze ook sneller dan gangbaar is. De stengels komen al door.


Lars en ik hebben n vraag, die ik ook al bij ''gedrag'' gezet heb. Ik zal m ook hier zetten, want misschien weet iemand van jullie dit:

....Nu willen wij nog twee valkjes erbij. Dit zullen bonte zijn, dus t geslacht is vooraf niet te bepalen.
Onze vraag heeft dan ook betrekking op de groepssamenstelling:
Stel, t blijken twee mannetjes te zijn, zullen die dan allemaal met t vrouwtje willen wipwappen? Dat lijkt ons niet goed voor ons meisje
Stel, t blijken twee vrouwtjes te zijn, is dit nadelig voor de verhouding in de groep. Wordt ons kereltje dan knettergek?
M.a.w. : Is t altijd t beste om twee koppels te hebben?
We weten, dat we van Gendika gebruik kunnen maken, maar als t voor de groepssamenstelling niets uitmaakt vinden we t leuk om ons te laten verrassen welk geslacht t zal worden.

Gerda

12 september 2006, 20:13:06 #204 Last Edit: 15 september 2006, 08:38:48 by Gerda

Hoi Ineke,
Volgens mij heeft Teuntje wel belangstelling in Toontje want hij wil al treden   :o ;D


Om op je vraag terug te komen, ik denk zelf dat drie popjes en 1 mannetje niet zo erg is, maar drie mannen en 1 popje is wel iets te veel van het goede. Vooral als de hormoontjes op gaan spelen.
Zelf zou ik altijd voorstander zijn van of alleen popjes of ventjes, of een evenredig aantal. Dus in jouw geval twee popjes en twee ventjes!!
Niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik merk hier dat als Grisha maar even bij Spikey zit (en echt geen belangstelling heeft, want hij houd niet van valkjes) dat Nezumi echt door het lint gaan van jalouzie!!

Ik ben benieuwd wat anderen zeggen!!

Liefs, Gerda



Ineke

Dat van die koppel combi dachten wij ook. Drie popjes en 1 kereltje is feest voor Teun, maar andersom is misschien niets voor Tony.

Wat zeg je me nou, hij wil haar dus betreden? Hij zit dan wel aan de verkeerde kant ;D Wij dachten, dat ie haar wegduwt :)
We snappen t pas als ze voor onze ogen 'de daad' doen. Wat dat betreft zijn we niet voorgelicht ;D

Caroline

Hoi hoi,

Ik heb op dit moment Fleur en Unique apart zitten.

Wat ik over hou is in kooi 1: Amor (man) met 3 poppen.

En in kooi 2: 2 mannen & 2 poppen.

Dit geeft in beide kooien geen problemen.

Omgekeerd zou ik het op dit moment ook kunnen doen, dus 3-4 mannen met 1 popje erbij maar hoe dat dit volgend jaar gaat als ze allemaal broeds zijn.  :-\

Ik heb nu nog allemaal jonge, lieve, rustige, niet dominante mannen, die durf ik met gemak samen in een kooi te zetten met een popje, maar je weet nooit wat de pubertijd en broeds zijn met hun doet natuurlijk.

Persoonlijk denk ik net als Gerda, die combinaties zullen het minste problemen geven maar ...... ook dan hangt het weer heel erg veel van de karakter van de valkjes af. Ook 2 koppeltjes kunnen elkaar in de broedperiode de veren uit elkaars koppen trekken omdat ze elkaars aanwezigheid niet in de kooi dulden.

Heel veel sterkte met je keuze.

PS. de grootste kattenkoppen zijn hier trouwens mijn 6 popjes hoor, mijn kereltjes zijn veel zachter van karakter.  ;)

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

13 september 2006, 17:48:14 #207 Last Edit: 13 september 2006, 17:50:15 by Ineke
Gerda & Caroline, bedankt voor jullie ervaringen :)
Nog n koppel lijkt dan inderdaad t beste voor de onderlinge sfeer :D

Vandaag kunnen de jongens maar n uurtje vliegen, we gaan zo weg. Tony is zo gek als n deur, die vliegt zo snel, daar kan ik geeneens n filmpje van maken :o Mijn schoonouders zaten hier de vorige x gebukt met hun handen op t hoofd, want t meisje vliegt rakelings langs je :)

Snel heb ik nog wat fotootjes gemaakt. Ik zie, dat ik ze de volgende x moet verkleinen, want ze laden langzaam.
Wa's dat ???


Niet veel aan, ik ga Teun maar weer vervelen. Trapje op


Je moet wel kijken Teun, ik sloof mij zo uit voor jou!


Pffff, ja inderdaad, je bent n wildebras. Wat kom je nou weer doen?


He, ik hoor de etensbak open gaan. Krijgen we gierst?


Riny

Hoy Ineke
Mooie foto's heb je geplaatst ,maar het duurt inderdaad wel lang.
Groetjes Riny :D

Ineke

Hopelijk laadt de pagina nu sneller, want ik heb t kleinste formaat foto geupload :) Anders moet ik ze voortaan ergens anders uploaden.

Gisteren zagen we leuke k'nijntjes






Daarna allemaal krekel soorten in bakjes. Die diertjes worden aan de reptielen gevoerd, ze leven ongeveer twee weken in zo'n bakje. Foto's zijn niet zo duidelijk, want t was al laat.




Van de krekels gaan we naar de ?


Wormen!


Terug naar de vogels, t soort kon ik door t weinige licht niet op t bordje lezen.


En dan natuurlijk de valkparkieten




Filmpje van de valkparkieten
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Film-2.flv

Teun is n beetje in de rui. Hij is 's avonds vroeger moe en eet als n beer :), maar heeft er verder geen last van. Je ziet wel dat sommige pennen gehavend zijn en uit zullen gaan vallen. Hij vindt t nu nog fijner om gekroeld en gekust te worden.  Tony verliest alleen nog donshaartjes.

Ze krijgen geen pellets meer. Intussen eten ze zoveel vitamines door de tuinkruiden, fruit, groentes en kiemzaad, t lijkt mij niet goed om ze n overdosis te geven. Wel geef ik 2-3 x per week vitaminedruppels op natuurbasis, die vinden ze lekker. Als ik daarvan wat door de zaadjes doe duiken ze er direct op.