19 mei 2024, 06:50:12

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Gerda


Hoi Ineke,

Wat is het stil bij jullie!!!
Hoe gaat het met T&T??

Liefs, Gerda


Riny

Hoy Gerda
Ik zal even antwoorden voor Ineke.
Met T & T gaat het uitstekend, alleen Ineke heeft het op dit moment ontzettend druk met andere dingen.
Als ze weer wat meer tijd heeft ,duikt ze hier wel weer op.
Groetjes Riny :D

Ineke

Dank je Riny :) Het was n tijdje druk op t werk.
Met de jongens gaat t goed. Een week geleden schrok ik toen ik thuis kwam. De kooideur stond open! Teun zat gewoon op de trap, maar Tony kon ik nergens vinden. Teun riep haar de hele tijd, maar geen antwoord. Uiteindelijk vond ik haar boven op de douchedeur. De shampoo, mondwater, tandenborstels, bekers...alles was omgevallen, dus ze zal behoorlijk geschrokken zijn. Ze zat te bibberen. Ik was zo stom geweest om de poort niet goed dicht te doen. Onvergeeflijk, dat was 1x maar nooit meer!

Een paar dagen geleden zat er bloed aan de stok waarmee ik Tony verplaats. Een nagel was gescheurd, maar t bloeden stopte gelukkig snel. Dus hoefde ik Riny niet te bellen wat te doen (t was rond 22.00 uur, had niet meer naar een da gekund). Misschien had ik wel bij de buren bloem moeten lenen (aangezien ik bijna nooit kook of bak)?

De deur van de kooi, waar twee slotjes op zitten.





Wij hebben n heel bijzondere mutatie vogel, de hoofdloze vogel rechts


O nee, toch niet


Tony is verkikkerd op Lars. Als ie thuiskomt en ze zijn stem hoort veert ze letterlijk op :)


Teun moet er ook bij




Teuntje


Tony






Vanochtend woog Teun 109 gram en Tony 104. Zolang ze tussen 100 en 120 gram zitten vind ik t best. Nu knabbelen ze lekker aan de gierst.


Gerda


Hoi Ineke,

Wat zal jij geschrokken zijn!! Arme Toontje!! Teuntje was slimmer om op de trap te gaan zitten!

Leuke foto's weer!
Ik kan tegenwoordig bijna geen foto's meer maken, want meestal zitten de drie kleintjes en pa en ma boven op me  ;D
En met de zelfontspanner doe ik het echt niet!!

Hopelijk heb je het de komende tijd wat rustiger, want ik ben een beetje gewoon om elke keer bij je langs te komen!! EN dan is het leuk een nieuwe foto te vinden!!

Liefs, Gerda


Caroline

Hoi Ineke,

wat een mazzel dat het zo goed is afgelopen met Tony, je wilt toch niet weten wat er allemaal gebeurt had kunnen zijn.  :-\

Leuke foto's heb je gemaakt, je hebt ook een erg mooi kooi!!  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marjans

Hey Teuntje en Tony hier coco
dus jullie waren op avontuur en leuke dingen ontdekt? afgezien van de douche deur. enne weer leuke foto's blijf jullie volgen .
Groetjes  van coco Binky en Pippi.

Ineke

Hoi Gerda, gelukkig dat pa en ma je even met rust hebben gelaten, want ik vond je foto's weer Prof materiaal.
Ik was inderdaad erg geschrokken en heel blij dat ik t badkamerraampje en de wc pot had dicht gedaan.

Hi Carolien, dank je voor t compliment, zeker als ik die spiegelbeeld kooien van jou zie. Ik wil de kooi nog veranderen, want ik vind die dikke takken zo mooi die ik vaker bij anderen zie. Maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat kan doen zonder teveel ruimte weg te nemen.

Hoi Marjans, ik had je al n immetje gestuurd. Is je dagboek weg?

Vandaag vier fotootjes.
Jippie, lijsterbesjes en anijsblokjes!


Gekke Tony legt t eten meestal op de rand van de kooi, dat vindt ze gemakkelijker.


Samen knabbelen

De etensbakjes die normaal overal inhangen heb ik eruit gehaald, Tony wil erin nestelen en ik weet niet of t goed is om dat te stimuleren.

En nu even dommelen


Eindelijk heb ik dan n kiemapparaatje en diverse soorten kiemzaden besteld, als t goed is komt t morgen of overmorgen. Het lijkt mij leuk om te kiemen en te kijken welk zaad ze lusten. Uit de serie 'knip en eet ;D' heb ik radijs, zonnebloem, alfalfa, broccoli en n kiemmix besteld.
Ook nog wat rode pepers, vriesdroge buffalo en insectenmix. Fijn is, dat t in kleine hoeveelheden kan worden besteld. Want met twee pietekes heb je al snel teveel.
Als t lukt maak ik natuurlijk n paar kiekjes :)




Caroline

KLinkt allemaal erg leuk maar waar heb je het besteld??

Op webwinkel 't Valkje?? Of ergens anders??

Ben heel benieuwd.  ;)

En Tony al nestelen?? Jeetje, die is er wel heel erg vroeg bij.  :-\

Groetjes!!

Oh, hihihi, leuke foto's weer.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

Ola Caroline! De spullen heb ik bij Herman en Jura besteld, http://www.valkparkiet.net
Zondag besteld en betaald, vandaag ontvangen. Het was allemaal voorradig.
Dingdong, pakketje


Altijd spannend om open te maken. Dit zat erin:






Mjammie




De rode pepers vallen in de smaak, net getest :D


Het zijn toch echt rode pepers en geen goudvisjes :)


De kiemzaden:




Natuurlijk gelijk geprobeerd, t lijkt heel gemakkelijk!
Zaad op zeef, afspoelen onder kraan. Schaaltje vullen met water tot onder zeefje,zeefje erop. Wegzetten bij min.18 graden, niet in directe zon. Twee x per dag beetje nat spuiten met water. Na 4-7 dagen kun je de stengeltjes afknippen en afwassen.


Meteen ns kijken of t ook met n theezeefje op n glaasje gaat :)


Op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag worden de jongens nat gesproeid of badderen ze. Hier zitten ze na t sproeien, Tony is al bijna droog door t vliegen


Halfnatte Teun


Gesloopt bieslookplantje


Nog n van Scherpe Dolly. Het rare is, dat ze in de kooi niet zo doet, alleen erbuiten. In de kooi is Teun diegene die in n hoekje doet alsof ie op eitjes zit.

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0001.flv

Ivy



Brrrrr....

Ik ben benieuwd of de zaad goed uitkomt en ook of die wel gegeten wordt :D
Tony is er vroeg bij zeg! Volgende jaar wordt je valkjesoma? ;D

Oh ja, ben je nog steeds gestopt met roken? :)

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Leuk filmpje!!  ;D ;D :P Komt me bekend voor ik heb ook zo'n kip.  :D

En wat een leuk spul heb je binnen gekregen, ben heel erg benieuwd hoe het lukt.

Ik wist niet dat valkjes ook buffalo's lusten, in geef ze buiten wel eens aan de insecteneters, net als meelwormen maar dan niet bevroren met bewegend.  :P

En ook ik vroeg me af of je nog steeds niet gerookt had.  ;)

Volhouden hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda


Wat een lekker pakket, voor valkjes dan  ;D

Leuk filmpje, het is net of Teuntje tegen Toontje zegt: stel je niet aan!!!

Het blijven schatjes!!
Liefs, Gerda

Ineke

Hoi Ivy, jahaaa, t zaad begint goed te kiemen! Leuk om te zien hoe snel dat opeens gaat en nog leuker om straks te geven.
Tony is er zeker vroeg bij. Heeeel vroeg, want t begon al direct toen ze bij ons was! Tot nu toe heb ik Teun er niet op gezien, maar ik weet natuurlijk niet wat mijnheer doet als we overdag niet thuis zijn. Ik denk dat ie (nog) niet zal wipwappen. Valkjesoma wil ik niet worden. Ik zeg niet ''nooit'', maar ik hou t denk ik bij de foto's en verhalen van anderen, zoals die van JOU :D

Citaat van: Caroline op  6 september 2006, 22:55:31
Ik wist niet dat valkjes ook buffalo's lusten, in geef ze buiten wel eens aan de insecteneters, net als meelwormen maar dan niet bevroren met bewegend.  :P

En ook ik vroeg me af of je nog steeds niet gerookt had.  ;)

Volhouden hoor.  :D


Die wormpjes en andere insecten hebben veel eiwitten. Je kunt ze met eivoer mengen of als lekkernij apart geven. Omdat ik in jouw dagboek las dat Feld zei dat teveel eivoer slecht is geef ik een keer of drie per week n stuk of vier wormpjes.
Levende in de kooi binnen....brrrrr. Ik doe heel lang met zo'n ingevroren bakje. Ze vinden t trouwens lekker, maar ze eten tot nu toe alles!

Ja Gerda, maar zijn niet alle pietekes schatjes? Ik kan echt n verliefd gevoel krijgen als ik naar ze kijk :) Soms denk ik dat ik teveel met ze bezig ben. Het liefst ben ik thuis bij de vogeltjes, ik heb er zoveel plezier van.

Wat t roken betreft: ik ben n zwakkeling, want ik rook 's ochtends n sigaret :-X Na pruimen en laxeermiddel kon ik nog steeds niet naar de wc en dat is niet prettig. Als ik n sigaret heb gerookt bij de ochtendkoffie vlieg ik gelijk naar t hokje ;D
Zelf vind ik t trouwens niet erg, ik ben heel blij dat ik de rest van de dag geen behoefte eraan heb. Voorheen rookte ik tenslotte ca. 50 p/d. Maar ik wil niet te vroeg juichen, t zijn pas n week of drie.


Riny

Citaat van: Ineke op  8 september 2006, 11:45:46

Wat t roken betreft: ik ben n zwakkeling, want ik rook 's ochtends n sigaret :-X Na pruimen en laxeermiddel kon ik nog steeds niet naar de wc


Hoy Ineke
Wel 3x heb ik je berichtje gelezen, ik dacht al heeft ze het nu over pruimtabak?
Groetjes Riny ;D

Caroline

INderdaad heel erg netjes hoor, van 50 sigaretten naar 1!!

Volhouden hoor.  ;)

Ik ga het ook eens proberen, ik heb van de week al de site van Jura zitten bekijken.

Ik wacht eventjes af hoe ze alles bij jou vinden.  ::) :P

Groetjes!!

PS. ook ik kan intens genieten hoor van mijn valkjes, heb vaak het idee dat ik daar zo veel ontspanning uit kan halen dat ik de rest van mijn drukke leventjes weer aan kan.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.