kortwieken, levensverzekering afsluiten, of de deur uit??

Gestart door Martin1, 12 juni 2006, 17:10:14

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Bianca,

Ik wil toch even kwijt dat jou situatie niet zo was als bij Martin en mij.
Hier is wel iets meer aan de hand dan niets van elkaar moeten hebben.

Hoi Martin,

Het mannetje waar ik het over had heeft ziet mij als zijn partner.
Dat is ook gedeeltelijk het probleem.
Maar ondanks alles accepteert hij het andere valkje nu toch en alle andere die daarna kwamen ook ;)
Dus het hoeft geen verloren zaak te zijn.

Toen ik ze gescheiden had deed ik ze wel los, maar niet tegelijk.
Maar bij mij was het "probleemvalkje" toen gekortwiekt en viel mij niet meer aan.
Het schijnt dat je ze op die manier toch weer even op hun plek zet.

Persoonlijk zou ik het stappenplan anders laten verlopen, maar uiteraard hoop ik voor jou dat het gaat werken ;).

Kortwieken hoeft trouwens niet heel rigoureus zoals Inger al aangaf.
Je kan het zo laten doen dat hij nog wel kan fladderen en kleine stukjes kan vliegen.

Veel succes!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin1

Hey Maris,

Ik wil kortwieken toch zolang mogelijk uitstellen omdat ik het zielig vind. Daarom probeer ik eerst nog de andere opties.

En 1 van die opties is om bij Inger 1 van deze (of misschien zelfs allebei) valkjes te kopen:

Zeg nou zelf, deze lieve koppies kan je toch niet weerstaan?  :-*

De valkjes zitten nu 2 dagen apart en het gaat redelijk. Het popje lijkt zeer te genieten van haar rust en vermaakt zich prima. Ze heeft er tot nu toe geen problemen mee dat ze niet los mag. Met het mannetje ligt het anders die schreeuwt zo nu en dan de boel bij elkaar omdat ie eruit wil. Het is ook een best klein kooitje waar hij nu in zit. Dus nu ik las dat jij ze destijds er ook af en toe (apart) uit hebt gelaten, heb ik 'm toch maar even een uurtje zijn vrijheid gegeven. En hij zit nu heel vrolijk te fluiten. Maar ik hou ze voorlopig nog gescheiden want het lijkt er nu al op dat dit zijn vruchten afwerpt!

Martin

Mariska

Hoi Martin,

Fijn om te lezen dat het zijn vruchten afwerpt ;)
Ik liet ze gewoon elke dag even los, maar wel omstebeurt.
Zodat het valkje dat steeds gepakt werd ook eens rustig buiten zijn kooi kon spelen.

Het zijn inderdaad schatjes om te zien :D

Heel veel succes met het nemen van beslissingen!
Ik hoop echt dat het bij jou net zo goed afloopt als bij mij ;)

Jij doet in ieder geval ontzettend je best en daar zal het niet aan gelegen hebben!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Irene

Hoi Martin,
Ook mij klinkt dit verhaal heel bekend in de oren; ik heb het zelf ook meegemaakt!

Eerst een popje gekocht en na een paar maanden een mannetje erbij.
In het begin ging alles goed en aardig , maar het mannetje werd steeds aggressiever, zowel naar het popje als naar ons toe. Hetw erd zo erg dat als ze los mochten het popje (gijs) meteen bij ons kwam zitten en direct ging slapen, omdat ze rust had. Ons vloog hij al aan, als je wilde opstaan van de bank. Ik ben echt bang geweest; als hij de kooi in moest, moesten we of heel lang wachten zodat hij zelf de kooi in ging of de hele kamer donker maken, zodat hij enigszins rustig wilde opstappen.

Na diverse verwondingen in het gezicht te hebben gehad, hebben we eerst een afspraak bij feld gemaakt voor "opvoedingsadvies" ; die raadde ons aan om eerst wat kalmerende druppels toe te dienen, als dat niet zou werken sterk overwegen of het wel een kamervogel was of dat hij beter op zn plek zou zijn in een voliere.
De druppels leken een beetje te werken, maar ja, om die toe te dienen, moesten we hem 2 keer per dag pakken om het rechtsttreeks in zn snavel toe te dienen, en dat schept nu ook niet echt vertrouwen en een band. Daarbaast vonden we het erg onnatuurlijk om een beestje half te drogeren zodat we er mee om konden  gaan. We zijn hier dan ook mee gestopt en hebben gekozen voor een andere tijdelijke oplossing;
even uit logeren bij zijn ouders en een heleboel andere dominate mannetjes, zodat hij even op zn plek gewezeb zou worden, want ja bij ons was hij alleen met gijs en daar was hij duidelijk de baas.
In de tussentijd dat meneer aan het afkoelen was hebben wij een 3e valk aangeschaft (pebbles), zodat als Rudie (het mannetje) thuis kwam, zijn aandacht wat kon verdelen. Naast het aggressieve was meneer ook nog eens sexueel gefrustreerd ::). Maar na een half uur thuis was het direct mis en vloog rudie ons weer tot bloedens toe aan en toen hebben de moeilijkste keuze ooit gemaakt! We hebben besloten om rudie niet meer bij ons te houden en hebben hem bij peter en Lique gebracht (waar hij dus al was wezen logeren). daar zit hij nogsteeds en zijn gedrag is er nog wel, maar veel minder sterk, omdat hij dus weerwoord krijgt van anderen.
Ik heb er heel veel moeite mee gehad, omdat het toch je beestje is, maar uiteindelijk hebben we voor gijs en onszelf gekozen; het ging gewoon niet.
Inmiddels hebben we een ander mannetje Punky en wat een rust geeft dat! Zo'n ander mannetje; tuurlijk die bijt ook wel eens als hij ergens niet mee eens is, maar daar is niemand bang voor. Als je ook maar je stem verheft naar Punk komt hij direct met zn koppie tegen de tralies en wil alleen maar geknuffeld worden. Bij Rudie was dat heel anders; die kon je gewoon niet vertrouwen.

Hmm, een heel verhaal en ik hoop ook echt dat het bij jou goed zal gaan, volgens het stappenplan zoals je zelf hebt aangegeven. ik wil je ook niet bang of ongerust maken, maar soms gaat het dus niet goed en klikt het echt niet. Dat is heel jammer en heel verdrietig, maar wel realiteit. En dan moet je een keuze maken.
In ons geval merk je aan Rudie dat hij rustiger is, dus dat het goed is geweest en hier thuis is ook alles goed gekomen.
Veel succes en wijsheid toegwenst!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Martin1

Hoi Irene,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal! En erg herkenbaar. Die van mij is trouwens ook sexverslaafd. Wil constant op m'n hand sexen en als ik dat niet toelaat wordt ie agressief. Het probleem met het popje is dat ze niks van de man moet hebben en alleen maar aandacht van mij wil. Een echte kroelkip is het. En ze moet ook niks van andere mensen hebben. Ik vermoed dat ze mij als mijn partner ziet.

Helaas is het stappenplan hier al ter ziele gegaan. Ik had ze al een paar dagen apart staan, maar mijn birdies waren echt niet meer te houden. Ze gilde de hele straat bij elkaar (uren lang!) en ik had zo'n koppijn dat ik het niet meer kon verdragen. Toen heb ik ze maar weer bij elkaar gezet. Ik heb wel eerst wat veranderingen in de kooi aangebracht. Hopenlijk worden ze hierdoor wat afgeleid.

Maar helaas valt  het mannetje me direct weer aan als ik bij het popje in de buurt kom. Ze pakt of mij, of het popje  >:(  Ik zou zo graag willen weten WAAROM hij dat doet, maar dat zal altijd wel een raadsel blijven.

Ik ga vandaag 1 of 2 valkjes erbij kopen. Hopelijk is dit geen foute beslissing want ik vrees eerlijk gezegd het ergste. Maar goed als dat niet werkt laat ik hem kortwieken, en als dat ook niet goed gaat dan moet ie echt weg. Dan heb ik alles geprobeerd.

Wordt vervolgd....

Irene

Hoi Martin,
het is het proberen waard om er andere valkjes bij te zetten; wie weet vindt hij daar wel een maatje in.

Het sexverslaafde gedrag ;D was hier ook heel sterk, vooral bij mn vriend op zn hoofd of hand. In het begin erg grappig als je eigenlijk niet doorhebt wat hij wil, maar later erg irritant. Gijs moest ook niets van hem weten, vind je het gek na al zijn terreur ::).

Hopelijk koelt jouw mannetje snel een beetje af en kan hij alsnog bij jullie blijven, en anders , zoals je zelf al zei; dan heb je alles geprobeerd en is het gewoon geen kamervogel.
Het zal dan geen makkelijke keuze zijn, maar je hebt alles geprobeerd.

Bij ons eind goed al goed, want ons sexuele mannetje had de trekjes niet van een vreemde ::), maar van zijn moeder en laat dat nu net de gene zijn, waar hij regelmatig op wil ::) ;D. KLeintjes van hen zullen er nooit komen, maar het zijn wel superlieve pleegouders geworden.

Heel veel succes en ik lees graag hoe het verder gaat.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes