5 mei 2025, 05:49:52

een vraagje

Gestart door valkparkiet_ce, 18 juni 2006, 17:59:17

« vorige - volgende »

valkparkiet_ce

Het is misschien een stomme vraag maar je weet maar nooit :)
Vroeger toen ik mn valkje wou pakken ging het makkellijk en vloog hij niet weg.
Nu hij al wat vaker in ons huis gaan vliegen is heeft hij een paar hoge plekjjes gevonden waar hij vaak gaat zitten.
Maar nu als ik hem uit te kooi haal en hem geen kusjes geef en niet aai vliegt hij direct naar die plekjes.(wel ambetant)
nu is het ook als ik hem terug in de kooi wil zetten dat hij weg vliegt en op die plekjes gaat zitten (hoge plekjes waar je niet aan kan zonder stoel)
Maar kan ik hier iets aan doen of moet ik hem gwn op die plekjes laten zitten, ik vind het niet zo leuk als hij dit doet dan is hij niet bij mij en kan ik niet met hem bezig zijn. :(

Inger m

Hoi,
Een valkparkiet houdt er in het algemeen niet van om beetgepakt te worden. Als ze jong zijn, zijn ze vaak nog makkelijk te pakken, maar later niet meer.

Leer de vogel opstappen op je hand. Dit is minder bedreigend voor de vogel. Besteed verder veel aandacht aan de vogel, zodat hij je blijft vertrouwen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

valkparkiet_ce

ja, maar hij kan wel op mijn hand opstappen maar dan vliegt hij weg :(

Monky

Misschien helpt het ook voor jou om wat trosgierst achter de hand te houden. Zo krijg je zijn vertrouwen en blijft hij eerder bij je zitten. Je kan hem dan ook waarschijnlijk makkelijker in zijn kooi zetten.

Valkparkieten zijn echt helemaal gek op trosgierst. Uitzonderingen daargelaten.
Ze doen er bijna een moord voor. Dus het is zeker de moeite waard om het te proberen.

Succes ermee in elk geval. Ik hoop dat het werkt.

Groetjes,
Monky

valkparkiet_ce

Ineke

Ze willen ook niet de hele dag geknuffeld worden. Die van mij is 's avonds erg knuffelig, overdag vliegt ie liever.