5 augustus 2025, 23:57:30

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Andrea,

Het zijn niet de tenen van mijn grote pinguin die Pukkie gemold heeft, maar van een kleine pinguin.
Als Puk de grote onder snavel neemt staan er denk ik andere sancties op (grapje hoor).

Pukkie is vandaag trouwens meegeweest naar oma, lekker gezellig los op mijn schouder in de auto.
Ik vind het altijd nog een leuk gezicht hoe mensen op een loszittende vogel in de auto reageren. Heerlijk gewoon :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

Soms zijn mensen op de straat echt inzichzelf gekeerd, vooral in het openbaar vervoer, iedereen wil snel op plek van bestemming zijn, evenals ikzelf.
Als ze dan Sparkle zien zitten krijg ik vaak leuke reacties en dan ontdooien ze gelijk. Kijk moet je die vogel zien, of wat een leuke rode wangetjes heeft ie zeg, met sommige krijg je een heel gesprek.
Dat is gewoon mooi :)

Dus Pukster is een echte Roadster 8)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Pukkie zit wel anders in de auto als Coco. Coco zit gewoon rustig op mijn scouder of loopt over de hoedeplank.
Pukkie zit gezellig op mijn schouder, maar als Puk dingen ziet die ze niet kan plaatsen reageerd ze daar op. Verder is Puk mega rustig in de auto.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi,

Ik heb zostraks de kamervoliere een kleine beurt gegeven.
Coco, Einstein en Minggu had ik ff overgezet in een kooi.
Pukkie was ontsnapt, de dondersteen, en was op een klimtouw gaan zitten die buiten de voliere hangt.

Mijn broertje kwam opeens met een kat in zijn arm mijn kamer binnen om naar Pukkie te kijken.
Pukkie schrok zo van de kat dat ze in paniek begon rond te vliegen en tot 2 keer toe tegen de luxaflex botste om vervolgens door te vliegen naar de badkamer waar Puk op de grond neerstortte om bij te komen van de inspanning en schrik.
Tijdend het gebeuren bleef mijn broertje gewoon doodleuk met de kat in mijn kamer staan. Ik moest hem echt duidelijk maken dat hij weg moest gaan met die kat.

Ik heb Pukkie goed nagekeken en ik zag dat Puk een klein plekje heeft wat wat rood is, precies waar de washuid overgaat in veren. Het heeft verder niet gebloed.
Ze zit zich nu lekker te poetsen in de voliere, dus er lijkt verder weinig aan de hand te zijn.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb hier een foto van Minggu.
Van die andere donders moet ik nog foto's maken, maar dat doe ik als het meezit morgen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Ik heb nog wat foto's gemaak van mijn kanjers.

Hier is Einstein, ze zat zich hier lekker te poetsen op het klimtouw wat ik buiten de voliere heb bevestigd.

Dit is Minggu. Minggu gaat vaak aan de luxaflex hangen. Op bepaalde plaatsen kan ik deukjes zien zitten van het bijten in de luxaflex.

Hier een foto van Pukkie, die lieve deugniet van mij  :P.

En als laatste een foto van Coco. Hij zat lekker op het klimtouw.

Dat waren ze weer voor vandaag.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Jouw donders zitten er weer mooi bij hoor :)
En is Pukkie blij met zijn klokkenspel die je op de valkparkietontmoetingsdag hebt gekocht?
Sparkle is helemaal gek van haar trekbel.
Ik had ook een brug gekocht die je boven op de kooi kunt bevestigen met vliegschroeven, alleen hier moet ze nog helemaal niks van hebben, behalve als ik er een stuk trosgierst aan vast maak ::)
Ze probeert er wel op te klimmen maar het is te hoog dus dat lukt haar niet. Ze heeft nog niet door dat je er op kunt vliegen. Ik zie het wel, misschien dat mijn toekomstige 2e valkje hem wel leuk vind en dan zal je zien dat die gekke Sparkle er dan ook in een keer op wilt :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Jouw donders zitten er weer mooi bij hoor :)
En is Pukkie blij met zijn klokkenspel die je op de valkparkietontmoetingsdag hebt gekocht?
Sparkle is helemaal gek van haar trekbel.

Hoi Andrea,

Pukkie is helemaal gek op haar klokkespellen. Ik heb er 1 (die met de meeste belletjes) in de voliere gehangen, de andere (met de belletjes aan de ketting) heb ik d.m.v. een zuignap aan de onderkant van het volieredak bevestigd. Dus Puk kan zowel binnen als buiten de voliere herrie schoppen, want je hoort meteen wanneer ze met haar belletjes aan het spelen is.

Volgens mij zijn al die verfspatten gek op belletjes gezien Sparkle er ook al zo gek mee is :D :D.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi Allemaal,

Ik ben inmiddels een naam aan het verzinnen voor mijn nieuwe valkje.
Zelf zit ik al een hele tijd te denken aan Punky, maar mss dat ik nog wel een andere leuke naam tegen kom.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Punky is een stoere naam als je een wildkleur man krijgt 8)
Leuk he die voorpret en het bedenken van een naam.
Ik vind het ook echt snel gaan hoor bij Mandy. Ik heb nog niet gekeken wat er verder gaande is. Maar het is echt tof dat Ot en Sien al aan het wip-wappen zijn. Waarschijnlijk gaar het zusje/broertje van Punky, Binky heten, maar misschien kom ik nog een leuke andere naam tegen. Nog tijd zat om het te bedenken allemaal...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi allemaal,

Vannacht zijn de vogels in paniek rond gaan vliegen in de kamervoliere. Waar ze precies van geschrokken zijn weet ik niet, maar de schrik zat er in iedergeval echt goed in.

In eerste instantie kreeg ik ze niet rustig, vooral Minggu niet. Ik heb haar toen uit de voliere gehaald en haar ff vastgepakt en lekker gekroeld.
Ik had haar op mijn borst gezet, en toen ik haar van mij afhaalde zag ik dat er wat bloed op mijn pyama zat.
Ze bleek wondjes aan beide vleugelranden te hebben. Vanmorgen heb ik er ff goed naar gekeken. De schade lijkt mee te vallen.
Coco, Pukkie en Einstein hadden niets, die waren ook minder in paniek leek het.

Ik heb mijn leeslamp een half uur aangehad om te kijken hoe ze verder reageerden toen ik weer lekker op mijn bed lag, ze bleven gelukkig rustig.
Daarna heb ik mijn lamp weer uitgedaan en hebben ze lekker de hele nacht doorgeslapen, net als het baasje  :P.

Groetjes,

Mariska

Marianne

Hoi Mariska,

Dat is altijd weer even schrikken he? Zeker als je bloed ziet.
Gelukkig is het goed afgelopen, en waar ze van geschrokken zijn zal wel een raadsel blijven verwacht ik.
Succes met ze in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Marianne,

Het is idd erg schrikken, vooral als je zelf lekker ligt te dromen.
Ik heb denk ik wel het voordeel dat ik ze bij mij op de slaapkamer heb staan.
Van al dat gefladder en lawaai wordt ik natuurlijk meteen wakker dus kan ik meteen een lamp aandoen zodat ze alles weer echt goed kunnen zien.
Dat heb je denk ik niet als de valkjes bijv. beneden staan. Ik zou ze dan echt niet horen.

Minggu klimt al weer lekker rond in de kooi en is weer even kroelerig als altijd.
Ze heeft mij vanmorgen ook al vrolijk wakker gemaakt, kleine herrieschopster  :D, al kon ik haar geen ongelijk geven (was al 10 uur geweest  :-[)
Het zit wel weer lekker snor met haar.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Hoe is het met die valkenbende van jou?
Nog lekker in de rui?
Sparkle krijgt gelukkig snel weer nieuwe staartveren, er piepen al wat gele puntjes onder d'r kont uit.

Ik denk dat je maar hier niet in Enschede bij de dierenwinkel moet komen...
Daar zit een mooie wildkleur man met een enorme kuif en kletsen joh. Hij zat de hele tijd klikkende geluidjes te maken en hij deed mij gewoon na. Fiet view en hallo zei hij. 8)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Hier gaat het goed met de valkenbende.
Het lijkt erop dat ze nu een beetje uit de rui komen, want Coco was ook weer begonnen.

Nu Minggu een stuk beter in de veren zit kan mijn vader het verschil niet meer zien. Ik zal Coco en Minggu wel een keer naast elkaar houden, kan hij het verschil zien  :D.

Ik werd vanmorgen om 7 uur wakker van ze omdat de zon door de luxaflax viel, heerlijk zo wakker worden :).
Ik heb meteen de luxaflex maar helemaal open gedaan, toen werden die donders helemaal hyper  :D.
Hun hadden geluk dat ik vandaag vrij heb, dus heb ik ze meteen maar losgelaten. Als ik moet werken kan dat helaas 's ochtends niet.
Nu zitten ze zich lekker te poetsen in de voliere.

Groetjes,

Mariska