3 augustus 2025, 21:42:15

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

ziralioness

Wat leuk dat je nog een valkje neemt, Mariska! Weet je al wel wat voor mutatie je neemt? :) En wil je strakjes een man of een popje?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Hoi Mariska,

Als jij je record wil verbreken met je geduld...dan zou je kunnen wachten tot ik een nestje heb? ;D
Ik heb het blok hangen en ik wil er gauw nog 1 bij hangen, (was uitverkocht) dus wie weet.
Ik heb geen idee wat er voor jonkies geboren zullen worden (als het lukt) Angel is een witkop masker en Nikita een wildkleur.
En dan Kobus een cinamon met Punky een lutino.
Dan blijft over Speedy (geparelde wildkleur) met Koko een bonte of Valkie een cinamon witmasker.
Tja...laten we maar hopen dat het lukt, maakt me niet uit bij wie.
Tegen die tijd hoor jehet zeker van me hoor.

En wie weet, ben jij dan allang geslaagd voor weer een moppie.

Groetjes,
    Trudie

Karin

Hé Mariska,

Ik weet niet of je van pareltjes houdt, maar ik heb er misschien nog één over in dit nest ( nu 5 weken oud ) en de nieuwe eitjes liggen er ook al  ;D Mail me maar als je interesse hebt. Ik heb genoeg liefhebbers, maar die mensen willen persé maar één valkje en ik wil graag dat ze gezellig bij andere valkjes zitten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik wil een wildkleurmanneke, en ik heb hem al gereserveerd bij Mandy.

Mijn verhouding mannen:poppen komt dan weer ene beetje gelijk (2:3).

Ik hoop dan dat dat mannetje op Pukkie of Minggu springt en dat ik een keer een nestje krijg.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

20 januari 2004, 00:17:44 #469 Last Edit: 20 januari 2004, 00:43:25 by Mandy
Ik hoop ook dat ik je er zo snel mogelijk aan helpen kan, maar dat ligt helemaal aan Ot&Sien, die moeten hun best gaan doen! ;)
Dit zijn ze;

En hun zijn zeker een koppeltje en hebben vorig jaar bij een andere kweker 3 nestjes met telkens 3-4 jongen gehad.
Daar zaten ook telkens wildkleurtjes en lutino's bij en daarvan weet ik zeker dat de wildkleurtjes (en cinnamons) alleen maar mannen kunnen zijn en de lutino's alleen maar poppen, kijk maar;

Ot = Lutino man split voor {X1: cinnamon}
& Sien = Cinnamon witmasker pop

Zonen:
50% Cinnamon, split voor witmasker {X1: lutino}
50% Wildkleur, split voor witmasker {X1: lutino} {X2: cinnamon}

Dochters;
50% Cinnamon lutino (?), split voor witmasker
50% Lutino, split voor witmasker

Alleen ben ik wel benieuwd hoe die cinnamon lutino pop eruit zal zien, misschien een beetje fallow look? ::)

Er is ook al een lutino gereserveerd door Sabrina die vorig jaar Yao bij mij gehaald heeft en dat is een pop en zij wil er juist zeker van zijn dat ze geen mannetje krijgt, want zij wil juist geen nestjes. :P

Als het allemaal goed gaat kan je 'm misschien eind april al hebben of ik neem 'm mee naar de meeting, zetten we 'm zolang daar in de valkenvolière! :D

Maar dat geduldheidsdiploma komt dan nog wel, want je zal dan toch echt een jaartje op zijn paaractiviteiten moeten gaan wachten! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Mss is dat mannetje ook wel een vroege vogel, net als Minggu  :D.

Ik hoef niet perse meteen een nestje te krijgen. Ze mogen van mij best de tijd nemen :D.

CitaatAlleen ben ik wel benieuwd hoe die cinnamon lutino pop eruit zal zien, misschien een beetje fallow look?

Mss komen ze er ongeveer uit te zien als Coco, alleen bruiner. Ik weet niet of je fallowkleur van Coco op is gevallen toen mee was naar jou.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Mandy

Ja inderdaad, dat zullen dan wel valkjes á la Coco worden! :P

Echt fallow is anders, dat kan ik nu goed vergelijken met Fred;

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Hoi Mariska,

Hoe is het met die valkenbende van je?
Verkeert gelezen... het is dus Minggu die in de rui is. Ik ben benieuwt hoe ze er na de rui uitkomt te zien, of ze nog een ragebolletje is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Rene

Hoi Mariska,
CitaatHoi Mandy,

Mss is dat mannetje ook wel een vroege vogel, net als Minggu  :D.

Ik hoef niet perse meteen een nestje te krijgen. Ze mogen van mij best de tijd nemen :D.
Bij Minggu zit het echt in de familie. Haar broer kwam half december naar mij toe en koud twee weken later, op nieuwjaarsdag, begon die al te wipwappen :D :D :D   De eitjes die eruit kwamen waren niet bevrucht, en ik heb ook nog niet zo'n haast met een nestje (moet eigenlijk eerst een ruimere kooi komen) maar het belooft toch wat voor de toekomst :)

Gefeliciteerd alvast met je toekomstige aanwinst. De bijbehorende handtekening foto staat al sinds 21 november in de wachtkamer :D :P

Groetjes,

-- Rene

P.S. sorry voor dat pinguin spelletje in de koffiehoek; ik begrijp jouw "Grrr" reactie, maar kon de andere leden van het forum een stukje ontspanning toch niet onthouden? ;D

Andrea

Hoi Mariska,

Jij hebt volgend jaar misschien wel een nestje zitten :P
In ieder geval een stoere man.
Die misschien wel meer van vrouwen wilt dan Coco :D

Dat geduldheidsdiploma wordt moelijk. Vorig jaar toen ik Sparkle bij Mandy van daan had, hoefde ik maar 3 weken te wachten.  Ik had toen al moeite. Jij met Pukkie had toen veel meer geduld op moeten leveren.
Ik ben benieuwt of ik geduldig kan zijn want ik heb ook een jonkie gereserveerd bij Mandy.  Mijn vader heb ik eindelijk omgeptaat.  
Een lutino pop in de eerste plaats of wildkleurman, als Ot en Sien hun best doen met wipwap activiteiten anders een ander valkje. Als ie maar lief is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hoi Mariska,

Hoe is het met de de 4 valkjes bij jou?
Krijgt Minggu nu ze in de rui is gladdere veren terug? Ik ben benieuwt.
Ik kom binnenkort wel weer eens langs met Sparkle, want die heeft haar valkenvriendjes al een poosje niet meer gezien.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Bij Minggu zijn er nu alleen nog maar veerhulsjes te zien. Verder is ze nog een lekkere raggebol :).

Coco lijkt ook weer in de rui te zijn want hij verliest weer veren. Dat betekend dus dat ze alle 4 in de rui zijn.
Pukkie heeft een paar vliegpennen verloren en nog wat kleinere veertjes en Einstein is ook nog lekker bezig.
Ik heb een paar dagen geleden de voliere gedaan en hij ziet er hierdoor nu al niet meer uit, maarja, dat hoort er bij he.

Ik heb vandaag trouwens een touwbrug gekocht die een stuk groter is als die ik al had.
Dan kunnen ze daarop lekker de beest uithangen.

Ik ben benieuwd wat Sparkle ervan vind.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Alle vier in de rui, zou wel een lekkere veren bende zijn dan.
Zijn ze alle vier ook chagerijnig. Sparkle kon mega chag zijn in de rui. Die heeft nu ook weer een paar vliegpennen verloren. Als ze nog in de rui is duurt het wel erg lang, verder verliest ze geen veren meer.

Ik heb mijn kooi in Enschede en hier in Apeldoorn schoon gemaakt. En de laatste daar zitten de zitstokken al onder de poep, maar het hoort er idd bij, even een doekje er over heen en weer schoon. In merk zelf ook dat alsik mijn kamer heb schoon gemaakt en de keuken + wc, dat het ook wel weer snel stoffig, rommelig is. Terwijl je dan harstikke druk bent geweest, schiet niet echt op, je blijft aan het schoonmaken :D

Sparkle is gek van klauteren, dus ik neem haar wel een keer mee om het touwbruggetje uit te proberen. Als ie tenminste niet al  voor die tijd is doorgeknaagt ,als de vorige :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Deze stokken zijn een beetje dikker als die van dat andere touwbruggetje, dus die zal denk ik langer meegaan als de eerste, al is Pukkie op dit moment bezig de boel te slopen ::).

Ik vind Pukkie op dit moment echt str*nt eigenwijs en erg sloperig.
Vanmorgen kwam ik er achter dat Puk de tenen van een pinguin van mij heet afgeknaagd en ik zie nu tot mijn ontsteltenis dat Puk mijn afstandsbediening van de tv ook al onder snavel heeft genomen. Dan zit ik Puk boos aan te kijken en dan kijkt Puk met zo'n blik terug van wat heb ik misdaan.
Eigenlijk zou ik Puk over de knie moeten leggen  ;D, al zou ik dat natuurlijk niet doen.

Wat een lekkere beesies heb ik toch weer :).

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Heeft Pukkie de tenen van die grote pinguin gemollesteerd? Dat is dan echt zonde...
Ik ken de sloopmodus, Sparkle heeft het rietenmandje van mijn lasagnabakje half opgegeten, omdat ik vergeten was de ovenhandschoenen er over heen te leggen. Eigen schuld dus, maar ik hou haar wel goed in de gaten. De afstandbediening is ook een geliefd knaagonderwerp, maar die verstop ik achter mijn kussen. Later ben ik me dan aan het rot zoeken waar dat ding is gebleven :D

Misschien zijn Pukkie en Sparkle nu in de valkjes pubertijd.
Sparkle zit de laatste tijd vaak in een hoekje op de bodem van de kooi, dan maakt ze draaiende bewegingen met haar koppie en haar achter werk is in de lucht met de veren gespreid. Net of ze aan het nestelen is. Maf beest...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle